Gå til innhold

Jeg får ikke lov til å inn på mobilen til forloveden!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han jeg bor sammen med, er forlova sammen med og har en sønn med blir orgentlig sur og grinette når jeg spør om jeg kan se på feks bilder på tlf hans..

Han har 2 forskjellig tlf nr og bytter på 3 forskjellig telefoner, men jeg får ikke lov å inn på noen av de. Spør jeg om å låne en meld av han blir han sur, få se på bildene hans eller hva det nå er jeg spør om, er det noe med tlf så blir han sur. Spør jeg hvem han fikk meld blir han sur osv.

Når jeg sier at jeg ikke blir sur om han hadde spurt om å gjort noe på min tlf og at jeg er vandt til å kunne gå inn på tlf til de jeg har vært i et forhold med tidligere så sier han bare " Jeg har ikke noe å inn på tlf din for å du har ikke noe å inn på min tlf å gjøre".

 

Har han rett? Er jeg teit som spør om å få se på ting på tlf hans eller er det han det er no rart med som ikke lar meg få lov til å inn på hans tlf når vi både bor sammen, er forlova og har en sønn sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt hode er det mistenkelig bare i det å ha flere telefoner og SIM-kort. Ikke utroskap jeg tenker, men annen lyssky trafikk......

 

Ellers så er nå enkelte mer private enn andre, uten at det er galt.

 

Jeg ville ikke latt kjæresten min gå gjennom alle bilder, meldinger og alt mulig på min telefon i hele tatt, og heller ikke bruke min data uten at jeg så på, og da kun bruke den til det han ville låne den til. Jeg har ikke noe å skjule, men vil ha noe for meg selv likevel. Han hadde nok brydd seg mindre med om jeg gikk gjennom ALT han har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en bli sur om samboer spør om hvem en får melding av ?

Jeg ha ikke noe særlig behov for å innpå telefonen til samboeren min, men han reagerer ikke viss jeg tar telefonen å går innpå. Jeg reagerer heller ikke viss jeg ser han sitter å trykker på min telefon. Hvorfor skulle jeg det? Så lenge en ikke har noe å skjule, så blir en ikke sur!!

Presiserer at jeg kanskje er innpå min samboer sin telefon med noen måneders mellomrom... men er som regel en grunn til at jeg er innpå.. da for bilder etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du inn på tlf hans da???? Jeg mener han har helt rett, det er hans tlf og du har din tlf.. Stoler du ikke på han?

 

Jeg har aldri hatt noe behov for å sjekke mob til sambo... og vi har 3 barn sammen, er forlovet og har bodd sammen i snart 9 år...og i tillegg, vi gifter oss til sommeren!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hverken gått inn på mobilen til mannen, spurt om det eller ønsket det.

 

Jeg liker å ha min telefon for meg selv også, selv om det ikke er noe hemmelig der. Men å være panisk opptatt av den er heller mystisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting å skjule på min telefon,men samboeren min har uansett ingenting på den å gjøre. Det er MIN telefon,og jeg ser på det som et tegn på at han ikke stoler på meg når han spør og graver etter å få se inn på den og hvem som piper/ringer nå da... osv...

 

Jeg sammenligner min telefon med min post-han kan heller ikke åpne den,og jeg har overhodet ingen interesse av å lese hans post (telefon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at jeg MÅ inn pÅ den, men nÅr han til og med tar den i lomma nÅr han skal inn Å dusje kl 1 pÅ nattan, da begynner jeg Å lure... og nÅr han da i tillegg blir sur nÅr jeg spør om Å feks lÅne en meld av han for at jeg er tom pÅ kortet sÅ lurer jeg jo enda mer.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at du bør ta en prat med kjæresten din om hvorfor han er så hemlighetsfull... fortell ham at dette plager deg veldig og om han ikke evner til å se det.

 

Om han er noe til kar da,så lar han deg få titte gjennom telefonene sine for at du skal få fred i sjela. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal bli sur hvis samboeren spør om å få se på noen bilder på mobilen e.l. Er ikke det helt vanlig da?

Her så bruker vi mobilene som kamera og hvis mannen min har vært utpå med datteren vår alene så spør jeg jo om jeg får se bildene (om han har tatt noen). Han blir da jo ikke sur av det og syns det er hyggelig at jeg vil se på bildene han har tatt.

 

Jeg syns det er merkelig at mannen din har 2 ulike telefonnummere og 3 mobiler han driver å bytter på.

Hadde mannen min hatt det så hadde jeg nok bedt om å få sjekket mobilen hans for da hadde jeg tenkt at han hadde hatt litt ugler i mosen og kanskje ikke drevet med helt legale ting. Høres litt suspekt ut spør du meg hvertfall.

 

Kanskje du bør ta en prat med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er ekstra forsiktig med tlf rundt fordi du er så mistenksom og lager sak av småting?? Du høres ut litt som en kontrollfreak som ikke respekterer andre folks grenser. Han er ikke rar men du er rar som lager en sak av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at du ikke har noenting med å snoke på hans telefon, men han bør ikke bli sur når du spør. Så begge gjør feil er min konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok helt klart reagert på det jeg også ja. Men her bruker vi telefonene om hverandre vi da. Noen som ringer eller sender sms til han kan plutselig gjøre det på min telefon og omvendt.

Samme når det gjelder facebook osv, har hverandres passord der og logger aldri ut på pc.

Posten til hverandre åpner vi også. Vi er tross alt gift og har to barn sammen, felles økonomi og ellers alt annet felles. Vi har ikke noe å skjule noen av oss og derfor tilgang til hverandre kontoer alle steder, telefon osv osv.

 

Han har nok noe å skjule tror jeg. å ett veldig merkelig samliv synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok helt klart reagert på det jeg også ja. Men her bruker vi telefonene om hverandre vi da. Noen som ringer eller sender sms til han kan plutselig gjøre det på min telefon og omvendt.

Samme når det gjelder facebook osv, har hverandres passord der og logger aldri ut på pc.

Posten til hverandre åpner vi også. Vi er tross alt gift og har to barn sammen, felles økonomi og ellers alt annet felles. Vi har ikke noe å skjule noen av oss og derfor tilgang til hverandre kontoer alle steder, telefon osv osv.

 

Han har nok noe å skjule tror jeg. å ett veldig merkelig samliv synes jeg....

 

 

Ja, sånn jeg også skulle ønske vi hadde det..

Når jeg får en meld eller noen ringer, sier jeg ofte "Gidder du se hvem det er?"

Mens vis han får en meld og jeg spør om jeg skal se hvem det er så sier han ting som " Nei, jeg gjør det selv etterpå"

Han har aldri telefonen ute av syne hans...

Jeg har aldri gått inn på telefonen hans før, men begynt å reagere mer og mer på at han tar med seg tlf over alt og at jeg ikke får lov å inn på den... :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Han jeg bor sammen med, er forlova sammen med og har en sønn med blir orgentlig sur og grinette når jeg spør om jeg kan se på feks bilder på tlf hans..

Han har 2 forskjellig tlf nr og bytter på 3 forskjellig telefoner, men jeg får ikke lov å inn på noen av de. Spør jeg om å låne en meld av han blir han sur, få se på bildene hans eller hva det nå er jeg spør om, er det noe med tlf så blir han sur. Spør jeg hvem han fikk meld blir han sur osv.

Når jeg sier at jeg ikke blir sur om han hadde spurt om å gjort noe på min tlf og at jeg er vandt til å kunne gå inn på tlf til de jeg har vært i et forhold med tidligere så sier han bare " Jeg har ikke noe å inn på tlf din for å du har ikke noe å inn på min tlf å gjøre".

 

Har han rett? Er jeg teit som spør om å få se på ting på tlf hans eller er det han det er no rart med som ikke lar meg få lov til å inn på hans tlf når vi både bor sammen, er forlova og har en sønn sammen?

Vær glad han ikke har så fattig indre liv at du like godt kan se alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff, som i narko...... kjøp og salg.... Trenger ikke bruke selv. Da er flere SIM-kort og flere telefoner vanlig, og helst kontantkort uten navn. Og hysteri rundt det at andre skal se noe som helst på telefonen. Løgner om hvem som sender mld, osv osv osv....

 

Har han litt penger du ikke forstår deg på hvor de kommer fra? Har han vaner du ikke helt vet hvordan han har råd til? Har han en del fritid for seg selv, som du ikke vet hva han bruker til? Spiller han på nett?

 

Har han noe i fortiden som sier han liker rus litt for godt? Samme hvilken form for rus, altså.

 

Eller så er du en overhysterisk greie, som han egentlig bare hater skal ha noe å si, eller bare ikke vil fortelle noe som helst. Fordi du gnåler og maser, og styrer og fantaserer, og er helt og totalt ufornuftig.

 

Eller så er det noe alvorlig i veien med en voksen mann som har flere telefoner, og SIM-kort, som i paranoia eller noe helt teit noe. Noe galt er det, når man reagerer sykt.

 

For jeg er ikke syk, og jeg ville bare sagt jeg vil ha mine ting i fred. Og ikke mer. Da går det på respekten partner har, og om det ikke ble respektert, så hadde jeg klart blitt sur, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal bli sur hvis samboeren spør om å få se på noen bilder på mobilen e.l. Er ikke det helt vanlig da?

Her så bruker vi mobilene som kamera og hvis mannen min har vært utpå med datteren vår alene så spør jeg jo om jeg får se bildene (om han har tatt noen). Han blir da jo ikke sur av det og syns det er hyggelig at jeg vil se på bildene han har tatt.

 

Jeg syns det er merkelig at mannen din har 2 ulike telefonnummere og 3 mobiler han driver å bytter på.

Hadde mannen min hatt det så hadde jeg nok bedt om å få sjekket mobilen hans for da hadde jeg tenkt at han hadde hatt litt ugler i mosen og kanskje ikke drevet med helt legale ting. Høres litt suspekt ut spør du meg hvertfall.

 

Kanskje du bør ta en prat med han?

 

 

Skulle gjerne prata med han, men det nytter ikke, blir bare krangling og han tar med alt annet som ikke har noe med det å gjøre.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe dere sammen må bli enige om hva som er greit og hva som ikke er greit.

 

For meg og min mann så er det helt greit, den som er nermest svarer på telefonen som ringer i nærheten av oss. Den som er nermest sjekker meldingen som tikker inn om vi er nermest, vi ser jo hvem som sender så er det noen vi ikke gidder å lese sier vi bare ifra om det er fra noen vi begge kan svare så svarer vi.

Men dette ble vi enige om før vi flyttet sammen. Vi har det samme med pc og steder vi er på nett. Vi kan hverandres passord osv, men det er vel mest av latskap. For når jeg er på hytta må han inn og sjekke litt mail og andre ting for meg, og jeg må for han av og til. Så like passord for oss begge, enklest for oss begge. Er det noe vi må holde hemmelig for den andre, får vi ha mobilen i lomma eller enda enklere ringe og avgjøre ting istede så det ikke blir spor på telefonen.

 

En tidligere kjæreste jeg hadde fikk jeg ikke lov å sjekke mobilen, den var bare hans. Helt greit for meg, men er litt greit å kunne svare telefonen når den ringte når han ikke var i nåærheten, så jeg kunne si han skulle ringe når han var ferdig i dusjen osv.

 

En annen kjæreste jeg hadde fikk jeg lov å sjekke bilder og svare på telefonen, men sms hans var private. Men det var ikke pga ting han evt kunne sjule, men siden han var min sjef og sjef for veldig mange andre var det endel meldinger med beskjeder jeg ikke skulle lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Han jeg bor sammen med, er forlova sammen med og har en sønn med blir orgentlig sur og grinette når jeg spør om jeg kan se på feks bilder på tlf hans..

Han har 2 forskjellig tlf nr og bytter på 3 forskjellig telefoner, men jeg får ikke lov å inn på noen av de. Spør jeg om å låne en meld av han blir han sur, få se på bildene hans eller hva det nå er jeg spør om, er det noe med tlf så blir han sur. Spør jeg hvem han fikk meld blir han sur osv.

Når jeg sier at jeg ikke blir sur om han hadde spurt om å gjort noe på min tlf og at jeg er vandt til å kunne gå inn på tlf til de jeg har vært i et forhold med tidligere så sier han bare " Jeg har ikke noe å inn på tlf din for å du har ikke noe å inn på min tlf å gjøre".

 

Har han rett? Er jeg teit som spør om å få se på ting på tlf hans eller er det han det er no rart med som ikke lar meg få lov til å inn på hans tlf når vi både bor sammen, er forlova og har en sønn sammen?

Vær glad han ikke har så fattig indre liv at du like godt kan se alt.

 

Nå er det ikke hans indre liv, det som foregår på 2-3 ulike telefonnumre. Det er helt åpenbart en del av hans ytre liv, men ikke en del han vil vise henne. Jeg syns tillit er fint, men denne atferden inviterer ikke til tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb med taushetsplikt, og jeg har navn, nummer og saksopplysninger og annen kommunikasjon på min mobil. Jeg passer på den, men jeg stoler også på min kjære at han ikke går inn på min mobil.

 

Synest det virker som om mannen din driver med et eller annet som ikke tåler dagens lys, og da mener jeg ikke utroskap, men en eller annen form for kriminell virksomhet.

 

Hva skal man med tre mobiltelefoner? Hvem har behov for tre mobiltelefoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...