Gå til innhold

krever 50%


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

da har far komt og krevd at han vil ha lillegutt på 3 år de månene han er heima på fri. synst det er helt absurd av han, han har aldri hatt gutten på overnatting ei eneste natt. gutten har overnatta hos foreldrene hans anen hver helg ei stund nå. han påstår det er ei normal ordning siden han Jobber vekke 4 veker. kan han berre komme sånn uten videre å kreve sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har far komt og krevd at han vil ha lillegutt på 3 år de månene han er heima på fri. synst det er helt absurd av han, han har aldri hatt gutten på overnatting ei eneste natt. gutten har overnatta hos foreldrene hans anen hver helg ei stund nå. han påstår det er ei normal ordning siden han Jobber vekke 4 veker. kan han berre komme sånn uten videre å kreve sånt?

 

Nei, det kan han ikke. Det er mye som skal ligge til rette for barnet for at en 50/50-deling, som jeg personlig er motstander mot uansett om barna bor fast hos mor eller far, skal kunne fungere og når far ikke engang har hatt barnet på overnatting så er ikke 50/50 noen god deling.

 

Når et barn bor fast hos mor eller hos far og har bodd fast der siden fødsel så er det ALT for lenge for barnet å være borte, fra mor eller far, i 4 uker. Barnet må ALlTID komme først og man må ALLTID har barnets beste i minne og da er det hårreisende av far å komme med et slikt krav.

 

Du kan innkalle ham til mekling på familievernkontoret. Og om han truer med å ta dette til retten så må han bare gjøre det for han vil aldri komme noen vei med et slikt krav uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg ikke tro at han kommer igjennom med nei. Har dere vært til mekling?

me var til mekling etter eg flytta ut 2 ganger pga uenigheter. eg har tatt kontakt med familivernkontore.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg ikke tro at han kommer igjennom med nei. Har dere vært til mekling?

me var til mekling etter eg flytta ut 2 ganger pga uenigheter. eg har tatt kontakt med familivernkontore.

 

Lurt av deg kontakte dem.

 

Tror ikke du skal bekymre deg så mye over dette. En mann som ikke engang har eget barn på overnatting, men som "setter" barnet bort til sine foreldre, vil aldri få 50/50-deling.

La ham bare bruke tid og penger på dette. Han kommer ingen vei.

 

God helg :)

 

#3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...