Gå til innhold

herpessmitte etter voldtekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gjennom 2 voldtekter i livet. Den andre gangen fikk jeg herpes, og får utbrudd ca 1 gang i året.

 

Dette gjør meg helt nedbrutt og gjør at jeg føler meg like skitten og misbrukt igjen, fordi det gjør omtrent like vondt igjen. Jeg gråter og gråter og vet ikke helt hvordan jeg skal takle smertene =(

 

Det er så urettferdig at denne personen får "skade" meg årlig og skal gjøre det resten av livet.. :(

 

 

Noen som har opplevd lignende eller har råd mot herpersutbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg.. Det må være fælt å hele tiden bli minnet om et slikt overgrep..

Jeg ble voldtatt selv, for 12 år siden så jeg vet hva slags enorm belastning det er.. Det tok meg 10 år før jeg fungerte normalt igjen etter mitt overgrep - men jeg fikk heldigvis ikke noe smittsomt å slite med i etterkant som du fikk..

 

Jeg har ingen råd angående herpesutbrudd, men ville bare si at jeg kan tenke meg hvordan det føles. Har du fått hjelp? Anmeldte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, jeg er lege og tillater meg å svare deg ut fra min faglige bakgrunn.

Aller først- får du bearbeidet dette på noen måte? Psykolog, fastlege, helsesøster eller andre profesjonelle? Nå vet jeg ikke om du er trist og lei deg bare når du har utbrudd, eller hele tiden. Hvis du føler deg mye trist og nedbrutt syns jeg du skal snakke med fastlegen din om henvisning til psykolog, hvis du ikke allerede får hjelp.

 

Når det gjelder utbruddene finnes det hjelp. Gå til fastlegen din helst mens du har utbrudd slik at han/hun kan se hvor stort utbruddet her. Det finnes tabletter man kan ta i det man kjenner utbruddet starter, som skal redusere symptomene.

 

Jeg håper du fikk litt hjelp i dette. God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også herpes, men jeg er født med det. Har i hovedsak utbrudd inni munnen, men har klart å smitte meg selv så jeg har hatt noen utbrudd på innsiden av kjønnsleppene også. Første gangen jeg hadde vaginalt utbrudd av herpes så gikk jeg til legen og fikk noen tabletter og en krem som skulle smøres på. Har hele tiden krem liggende som jeg smører på så fort jeg merker et utbrudd og da går det fort over igjen og rekker ikke bli like vondt som jeg vet at det kan bli.

 

Utbruddene i munnen har jeg ganske ofte og har testet litt ut hvordan maten jeg spiser påvirker utbruddene. Jeg har funnet ut at hvis jeg tar ølgjær så får jeg ikke utbrudd. Jeg vet ikke om det har noen effekt for deg, men hvert et forsøk. Jeg kjøper ølgjær-pulver på apoteket og tar en liten teskje ølgjær blandet i et lite glass med appelsinjuice hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd.

 

Jeg er ikke nedstemt hele tiden. Kun når jeg får disse utbruddene. Da kommer det så nært igjen, og det blir så vanskelig å takle.

 

Jeg søkte aldri hjelp og anmeldte først 2 år senere pga han truet meg på livet og holdt meg under oppsikt over lang tid. Han begynte å forfølge meg på nytt, og når jeg da skulle anmelde, mente politiet saken var foreldet og det var lite de kunne gjøre. Og hvis jeg anmeldte kunne det trigge et angrep, så helst ville de at jeg skulle avvente og se hva han gjorde. Han stoppet forfølgelsen etter 3 uker.

 

SLike sår i munnhulen har jeg også arvet fra min mor. Disse er ikke herpes, det har jeg fått bekreftet fra flere leger. Det er munnskold eller after.

 

Jeg har kjøpt meg antix og brulidine. Har Zovirax tabletter etter svangerskapet med sistemann, så jeg tar det også. Legen vet at jeg har herpes, men ikek hvorfor jeg fikk det. Jeg prøvde å fortelle en gang, men han hadde det så travelt..

 

Jeg er egentlig så sterk, og har overvunnet mye smerte i livet, men akkurat dette kommer kastet på meg, og jeg må bare gjennom smertene. Jeg føler meg skitten og misbrukt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...