Gå til innhold

Problem som jeg ikke tør å ta opp med legen engang.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tisser på meg....

er jeg hjemme kan jeg sitte flere timer i sofan før jeg går på do.

men er jeg aktiv må jeg på do ca hver 30 min....

jeg blir ofte akutt tisstrengt. og har ikke mer enn 1-5 min på meg før det går galt...

 

men i det siste har jeg begynt å tisse på meg om natta!

å jeg våkner ikke av at det er vått........

 

hva i all verden er det som skjer med meg??? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal ta deg turen til legen asså. Dette er noe som egentlig er ganske vanlig både blant yngre og eldre mennesker. I tillegg finnes det også medisiner mot dette, og det kan være mye legen kan gjøre for deg.

 

Om du har født kan det godt hende at det er i forbindelse med fødsel at noe har skjedd med blæra de.

 

Dra til legen! Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig vanlig problem, men som mange sliter med alene. Finnes masse muligheter for behandling så det er alt for mange som lider helt unødvendig. Mann deg opp og bestill time hos legen :) som #3 sier h*n vil nok ikke reagere på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det flaut? Her spiller nabodamene fotball en gang i uken, og jeg tror ikke en truse er tørr etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er gravid kan det skje og også etter fødsel. Det er viktig å gjøre bekkenbunnsøvelser!

 

Dette er jo ikke noe som er flaut å fortelle om til legen. Han/hun kan sikkert hjelpe deg med å finne ut av øvelser og evt sjekke ut om du har en svakhet etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som kan rettes på hvis du tør å be om hjelp.

 

Først og fremst; kjøp gode inkontinensproduker så du slipper væte og lukt. Dernest; kom deg til lege og få henvisning til spesialist. Til slutt; vær flittig med knipeøvelser mens du venter på time.

 

For mange kan knipeøvelsene være nok til å bli kvitt problemet. Andre trenger hjelp av uroterapeut eller et lite kirurgisk inngrep.

 

Men ingen trenger å gå med dette ubehandlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tisser på meg....

er jeg hjemme kan jeg sitte flere timer i sofan før jeg går på do.

men er jeg aktiv må jeg på do ca hver 30 min....

jeg blir ofte akutt tisstrengt. og har ikke mer enn 1-5 min på meg før det går galt...

 

men i det siste har jeg begynt å tisse på meg om natta!

å jeg våkner ikke av at det er vått........

 

hva i all verden er det som skjer med meg??? :/

 

Moren min hadde dette problemet, etter mange år viste det seg at alt som skal til er en liten operasjon så er problemet over. Ikke alle leger er klar over at løsningen er så enkel engang.

Hun var inne ble operert og ute samme dag. Fikk ikke løfte noe tungt på noen uker det var det.

 

Kom deg til legen å få hjelp dette er ikke et problem du trenger å leve med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...