Gå til innhold

Nå er jeg så lei alle som tror at alenemødre får nærmere 30000kr utbetalt FOR Å SITTE HJEMME PÅ RÆVVA!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det gjør dem nemlig ikke. Maks sum dem kan få er vel rundt 17000. Er dette urimelig, da mann mest sannsynlig har forlatt henne og ingen til å forsørge familien da hun akkurat har blitt mor.

 

De som får større summer JOBBER FOR DET.

 

Jeg er ikke uenig i at redusert os kunne vært mye mindre enn det den er, men det er den ikke. Skyld på staten, ikke alenemødrene.

 

For dem JOBBER faktisk for mestepartene av pengene.

 

Jeg er ikke alenemor, men var det i begynnelsen. Ikke noe jeg valgte selv, og gud så glad jeg er som fikk denne hjelpen da. Men ikke tro det var fett å leve på den summen.

Sier ikke at det er fett å leve på mange av lønningene til folk heller, men poenget her er at

 

ALENEMøDRE BLIR IKKE RIKE AV DET!!! Og de lever ikke fett som mange har inntrykk av, de bare prioriterer pengene feil.

 

Dagens utblåsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart man lever fett om man er en voksen og et barn på 40.000,- man har det da absolut ikke trangt. Ikke om man har 30.000,- på et barn og en voksen heller.

 

Om man ikke greier å leve det søte liv for de pengene, så har man virkelig et prioriteringsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ca 21000,- men nesten halvparten av de er penger fra jobben min. Jeg synes jeg lever fett i forhold til hvordan jeg hadde det ;)

 

Sier jeg opp jobben (oppfordret av nav siden de mener en vaskejobb ikke er en jobb), så har jeg bare ca 15 000 i måneden.

 

Skal man ha skikkelig med penger og leve av så må man jobbe ja :)

 

Jeg valgte ikke selv og bli alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man lever fett om man er en voksen og et barn på 40.000,- man har det da absolut ikke trangt. Ikke om man har 30.000,- på et barn og en voksen heller.

 

Om man ikke greier å leve det søte liv for de pengene, så har man virkelig et prioriteringsproblem.

 

Det var ikke det hun skrev. Alenemødre som har utbetalt 30-40 000 jobber oftest for det. Selv har jeg 4 års høyere utd.

De alenemødrene som mottar OS og ikke har jobb, har oftest under 20 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL OVERGANGSSTØNAD er på 13 000 fØr skatt!

Jeg har hØy utdanning, og en god jobb. Er alenemor. Jeg får også noen hundre pr mnd i overgangsstØnad.

 

Legg forresten merke til begrepet OVERGANGSSTØNAD. Det er hjelp i en OVERGANGSPERIODE. Da mannen min flyttet bort fra oss, mistet denne husstanden 30 000 i inntekt i mnd. De hundrelappene vi får i OS, dekker ikke opp dette tapet.. Det skal være sikkert. Men vi greier oss vi. Og jeg er ikke det minste misunnelig på de som lever på full OS. Det kan ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart man lever fett om man er en voksen og et barn på 40.000,- man har det da absolut ikke trangt. Ikke om man har 30.000,- på et barn og en voksen heller.

 

Om man ikke greier å leve det søte liv for de pengene, så har man virkelig et prioriteringsproblem.

Jeg har aldri skrevet noe om summen 40000. Da har du passert redusert os for lenge siden, og lever på ren lønn og bt osv. Gidder du å lese innlegget en gang til før du svarer?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULL OVERGANGSSTØNAD er på 13 000 fØr skatt!

Jeg har hØy utdanning, og en god jobb. Er alenemor. Jeg får også noen hundre pr mnd i overgangsstØnad.

 

Legg forresten merke til begrepet OVERGANGSSTØNAD. Det er hjelp i en OVERGANGSPERIODE. Da mannen min flyttet bort fra oss, mistet denne husstanden 30 000 i inntekt i mnd. De hundrelappene vi får i OS, dekker ikke opp dette tapet.. Det skal være sikkert. Men vi greier oss vi. Og jeg er ikke det minste misunnelig på de som lever på full OS. Det kan ikke være lett.

Ja glemte å påpeke dette med full/redusert. Og summen på 17000 er da inkludert småbarnstillegg og dobbel barnetrygd. Det burde stått, men glemte å påpeke dette i rasianfallet mitt;P Takk skal du ha. Kanskje folk skjØnner det enda bedre nå ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke beløpene folk er forbanna på?

Det er vel heller det at alenemødre, frem til nå, har kunnet motta overgangsstønad i tre fuckings år uten at det er blitt tilt krav til dem om å ta seg jobb eller utdanning.

DET er helt meningsløst, og det har heldigvis gått opp for politikerne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en kvinne uten barn, eller en gift kvinne i samme jobben ville jo ikke hatt samme utbetaling per mnd. Så da jobber hun jo bare delvis for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få overgangsstønad om man tjener mellom 0,- og 435 000,- i året.

 

Hvis en ikke jobber, og inntekta er 0,- pr mnd, er OS på 13203 pr mnd.

 

Med ei årsinntekt på 435 000, altså ei månedsinntekt på 36 250 får en 32 kr i mnd i OS....

 

 

Kan ta noen eksempler til her:

 

Ei mnd.inntekt på 32 000 gir en OS på 1723....

 

Ei mnd.inntekt på 28 000 gir en OS på 3323....

 

Ei mnd. inntekt på 23 000 gir en OS på 5323....

 

 

Osv, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en kvinne uten barn, eller en gift kvinne i samme jobben ville jo ikke hatt samme utbetaling per mnd. Så da jobber hun jo bare delvis for det.

 

Det er snakk om en OVERGANGSPERIODE! Er det Så urettferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke beløpene folk er forbanna på?

Det er vel heller det at alenemødre, frem til nå, har kunnet motta overgangsstønad i tre fuckings år uten at det er blitt tilt krav til dem om å ta seg jobb eller utdanning.

DET er helt meningsløst, og det har heldigvis gått opp for politikerne også.

Jeg reagerer på de som tror alenemødre sitter på rævva hjemme og får nærmere 30000 utbetalt, for å bare sitte hjemme på.

 

At det ikke blir stilt krav er en problemstilling på 2 av de 3 årene man kan få os. Det er jeg helt enig på. For de som ikke gidder å benytte seg av disse årene til sin egen fordel å utdanne seg eller finne seg en jobb, kommer jo til å slite etter disse 3 årene.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en kvinne uten barn, eller en gift kvinne i samme jobben ville jo ikke hatt samme utbetaling per mnd. Så da jobber hun jo bare delvis for det.

 

Os varer ikke evig og en gift kvinne har en mann som bidrar, en alenemamma får barnebidrag.

å si at aleneforeldre som jobber ikke jobber for pengene er frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår frustrasjonen over alenemødre som ikke prøver å komme seg på bena, for å kunne forsørge seg selv og barna. Heldigvis er det de færreste mødrene som er slik. Det finnes MANGE flinke alenemødre.Så IKKE DRA ALLE UNDER EN KAM HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

 

Da har de i såfall en far som betaler et stort barnebidrag.

Full OS er 13203 uansett hvor mange barn en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

Os utgjør fortsatt bare 13000 kr. Uansett hvor mange barn. Og si hvis dama har 3 barn alene, vil hun få barnetrygd for 4. Er fortsatt langt unna 30000 fordet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

 

Barnebidrag bør uansett holdes utenfor DENNE diskusjonen, da det er en privatsak mellom mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mulig å sitte på rævva å motta 30 000 i aleneforeldrestønader. Det er fysisk umulig. Hvis det er noen som sitter hjemme og har den summen utbetalt, må de ha noe annet i tillegg. Kanskje er det mennesker som er sykemeldt/uføre dere driver å rakker ned på?

 

Om man har veldig mange barn og/eller mottar mye i bidrag så kan man det, men det koster nok deretter og det er uansett ikke penger fra staten som gir et slikt beløp

Så mange unger tror jeg ikke du rekker å få på 3 år. Da er det isåfall barnebidrag som er utfallet, noe som ville vært veldig rart, hvis ikke alle barna har forskjellige fedre da. Og da er det kanskje lov å begynne å se litt rart på mor.

 

Hæ?? Du vet at også gifte kvinner med flere barn, med samme mann, kan bli skilt og ende opp som alenemødre og om far tjener godt så kan de selvsagt få mye i bidrag.

 

En alenemor er ikke en homogen gruppe som består av smårips som puler på seg unger på ONS og som lever på staten.

 

Barnebidrag bør uansett holdes utenfor DENNE diskusjonen, da det er en privatsak mellom mor og far.

 

Det var bare en digresjon om at HVIS en alenemor har en slik sum i måneden uten å jobbe så kommer nok mye av pengene fra barnebidrag og IKKE fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...