Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned på 4 mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg veier 10 kg for mye, har to barn og er 43år. Det meste er plassert på magen (som ser høygravid ut), lår og rumpe samt overarmer. Barna kommenterer og sier jeg har tykk mage, har du barn i magen? spør 8 åringen.

 

Jeg er veldig glad i vin og drikker mellom 3-4 glass hver dag. Jeg trener ikke. Jeg spiser ca 1 potetgullpose i uken + at jeg er veldig glad i middag og forsyner meg gjerne to ganger. Ferdig pizza spiser jeg gjerne en gang i uken og jeg spiser en hel alene (da som middag). Ellers spiser jeg "normal" sunn og mager mat.

 

"Typisk dag":

 

Frokost = to grovbrødskiver med gulost på den ene og skinke på den andre. Ikke smør, men paprika og agurk + 1ss omega3 olje

 

Lunch = enten det samme som frokost (minus olja) eller tre rugsprø med cc og 1 ts appelsinmarmelade lett.

 

Mellommåltid = rett i koppen eller to rugsprø

 

Middag = to posjoner med vanlig norsk mat som består av delvis laget fra bunn og delvis halvfabrikata. Alltid grønnsaker eller salat. Bruker lite fløte og fete ting. Spiser gjerne to posjoner

 

Kvelds = skjeldent, men noen never potetgull innimellom, tilsvarende ca en pose i uka.

 

Drikke: Mye svart kaffe fra morgen til middag, mye Pepsi Max og 3-4 glass vin fra middag til kvelds.

 

Hvis jeg kutter ut vinen i hverdagene. Trener to ganger i uken jogging og en gang i uken styrke. Kutter ut potetgullposen, forsyner meg kun en gang av middag og går ned fra en pizza i uken til en annen hver uke. øker vanndrikking fra ca ett glass om dagen til ca 1 liter (bruker pepsimax nå, skal kutte ned på denne)

 

Hvor mye kan jeg klare å gå ned på ca 4 mnd da? Jeg ser veldig slapp og overvektig ut, kvapsete og jeg kjenner jeg har mye vann i kroppen (hovne fingre, ansikt og lår), samt at magen er virkelig et pinlig kapittel...

 

Vil jeg kunne se en markant bedring på 4 mnd?

Noen som har tips på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, kutt ut den ene middagsposjonen, vinen og potetgullet - og du vi lse at kiloene forsvinner fort.

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du lager til middag, men en posjon "vanlig" middag tilsvarer normalt rundt 500 kalorier. 500 kal ganger 7 dager = 3500 kalorier = en halv kilo i uka. Bare dette vil gi deg et vekttap på 8 kilo på 4 måneder.

Kutter du i tillegg ut vinen, vil du doble vekttapet.

 

Og da har vi ikke engang snakket om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å spise ofte nok. Aldri mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Tenk frukt og grønt i tillegg til maten, så holder du deg mett. Hvis du klarer å gjennomføre, mister du de 10 ekstra du har. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...