Gå til innhold

Bröd - 6 mnd


LanzaroteJenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser mange gir bröd til sine 6 mnd`s baby.

Hos oss har ikke helsesöster nevnt noe om bröd ved kontroller. Kun "ren" mat som frukt, grönnsaker, og fra 7 mnd kylling, fisk og kjött. (Bor i Spania)

 

Jeg tenker litt saann at det er vel ikke "nödvendig" med bröd hvis han er fornöyd med den maten han faar(jeg ammer ogsaa ved siden av)? Og ikke har han tenner ennaa heller. Er litt redd for at han skal sette i halsen.

 

Er jeg helt ute paa jordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarte i den andre tråden, og har ikke begynt med brød til min lille på snart 7 mnd.

Mener det to eldste har vært rundt 9-10 mnd, men husker ikke sikkert. Det er jo ingen fasit på det, og her 'hjemme' er det jo fisk og kjøtt i omtrent alle middagsglassene du får kjøpt. Så man venter ikke til 7 mnd.

 

Det kommer vel helt an på hva barnet vil. Er han nysgjerrig på brød, så la han smake:) Det er jo bittesmå biter som de suger på til de går i oppløsning. Tror ikke du trenger begynte deg for at han setter fast i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie på Lanzarote og stakk innom helsestasjon her for å veie og da snakket jeg meg sykepleier om dette og fikk se hefte med se spanske anbefalinger. Mye ulikt fra Norge! Bla skal man i Spania vente med gluten til 8 mnd og fisk til 9 mnd! I Norge anbefales gluten helt fra starten for å begynne forsiktig med små mengder mens man fortsatt ammer mye. Interessant å se forskjellene. Jenta mi er bare 5 mnd men får suge på en brødbit innimellom. Hun gomler og gnager og det blir en våt mos. Viktig at de sitter godt oppreist når de spiser. Litt host og harking kan det bli for de små har veldig god brekningsrefleks. Storebror fikk brød fra 8 mnd men nå har jeg lest litt om babyledweaning så snuppa får prøve det meste tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...