Gå til innhold

Dere som røyka mens dere var gravide - se her (dette er ikke hets, men det er noe jeg lurer på)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at dere fortsatte etter at babyen var født også. Hvordan løste dere det rent praktisk, gikk dere ut og røyka mens dere lå på barsel? Og i såfall, hvordan var reaksjonene på det på sykehuset?

 

Og når dere kom hjem, hvordan løste dere det med røyken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyka ikke på barsel... Hjemme gikk jeg selvsagt ut, noe annet ville jo ikke vært akseptabelt.

 

Nei, det skjønner jeg jo. Men tok du baby med da, eller lot du babyen være igjen alene inne? Og hva med amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dere fortsatte etter at babyen var født også. Hvordan løste dere det rent praktisk, gikk dere ut og røyka mens dere lå på barsel? Og i såfall, hvordan var reaksjonene på det på sykehuset?

 

Og når dere kom hjem, hvordan løste dere det med røyken da?

 

jordmødrene sa ingenting på det. De bare sa at jeg helst skulle amme først.

Når jeg kom hjem så røyket jeg betydelig lite, men ungen sover da og har jo også en mann hjemme som kan ta ungen.

 

Nå skal jeg ikke røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta under graviditeten, men etter 20 timer på sykehuset i aktiv fødsel fikk samboeren min valget mellom å kjøre ut å kjøpe en pakke røyk til meg, eller å godta at jeg kom til å drepe meg selv før han visste ordet av det. Hehe stakkars, jeg var jo rape-gal! Trodde jeg aldri skulle bli ferdig å føde, og at jeg kom til å dø av smertene.

 

Jeg gikk ut to-tre ganger resten av selve fødselen, og de syntes det var fint at jeg var ute å "gikk" for å få fortgang ifødselen. De visste at jeg røkte mens jeg var ute, men de sa ingenting på det.

 

Etter fødselen gikk jeg ut etter noen timer, men det var IKKE lurt. Jeg var så kvalm og svimmel og mørbanka, det var ikke godt og egentlig kunne jeg like så godt slutta igjen her.

 

Jeg gikk flere ganger ut under barsel oppholdet og kunne bare sitte ute på benken ganske lenge for å samle tankene å bare se på folk.

Jordmødrene godtok dette, og jeg ble anbefalt å røyke rett etter amming, slik at nikotinen rakk å gå ut av melka frem til neste amming. I begynnelsen ammer man MYE, så det ble egentlig bare mye styr med den røykinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte ikke på barsel. Jeg syntes det var flaut, og følte det hadde kommet til å vist fram den "styggeste" siden av meg. Jeg holdt meg glatt i 3 døgn.

Men en kvinne som ble innlagt på rommet mitt rett etter sin fødsel, kledde på seg jakka og leverte babyen på pleierommet før hun hadde pakket ut sakene sine. Dette var ca 2 timer etter fødselen.

Babyer sover ca 22 timer i starten, og da er det bare å ha babycallen i lomma når man går ut å røyker. Gradvis blir det endring. Jeg røykte ikke mens babyen var våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så fæl at jeg smugrøyka ut av vinduet under fødselen, etter nærmere 30 timer med rier som ikke gjorde noe jobb. Var kobla til masse ledninger, så kom meg ikke ut. Ble busta av hun ene jordmora, hun bare smilte av meg og sa ingenting. (Det var hun som ba mannen min prøve lystgassen også, for det var jo så gøy) :P

 

Jeg lå på sånn hotellrom, så etter fødselen (ungen kom midt på natta) og noen timer på fødestua, trilla jeg ungen på hotellrommet, og far la seg, mens jeg gikk ut og tok en røyk.

 

Lå på dette sykehushotellet og når jeg trengte en røyk/ det passet (ble ikke så mange de 4 dagene) tok jeg med ungen, (det var sen vår) eller ba gubben passe den.

 

Fikk sikkert noen blikk, men disse valgte jeg å overse. Fikk vite i ettertid at sykehuset hadde skrivd en "bekymringsmld" på meg fordi jeg hadde stått ute klokken 3 den andre natta med ungen min på hotellet. Men da var jeg så frustrert, for hadde ingen melk, sykehuset nekta meg MME og ungen skreik på sin 17 time. Da hadde hun skreket konstant siden hun hadde blitt ett døgn gammel Jeg fikk bare beskjed om å amme. Satt jo å ammet i 7 timer i strekk, men ble totalt oversett når jeg ba om hjelp, altså MME, for dette gikk ikke. Ganske sliten og litt rar etter fødsel også.

 

Og før jeg fikk barn hadde jeg jo hørt at frisk luft fikk barn til å roe seg, så jeg trillet ungen ut og fikk vugget den i søvn. Så tok jeg meg en røyk og la merke til de 3 sykesøstrene som stirret stygt på meg fra resepsjonen.. Trodde sikkert jeg bare hadde en "røykepause".. Huff..

 

Hjemme røyket jeg kun rett etter at jeg hadde ammet (fikk melka etter 4 dagen på sykehuset, stakkars unge kan du si!), og ventet til neste gang jeg hadde ammet før jeg tok en ny røyk. Ga opp ammingen etter 3 uker, og da var ikke det så mye å ta hensyn til. Men gikk selvfølgelig alltid ut, og vasker meg på hendene etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dere fortsatte etter at babyen var født også. Hvordan løste dere det rent praktisk, gikk dere ut og røyka mens dere lå på barsel? Og i såfall, hvordan var reaksjonene på det på sykehuset?

 

Og når dere kom hjem, hvordan løste dere det med røyken da?

 

Under fødselen måtte jeg ha meg en røyk, ble så stresset da de sa de skulle ta vannet mitt. Så jeg så jeg skulle ut å ha en røyk først. Fikk ikke lov å gå selv, så måtte trilles i rullestol (hadde 8 cm åpning..)

 

Gikk ikke ut å røyket før jeg fikk besøk andre dagen, da passet pappaen på gullet mens jeg var ute. Så røyket jeg ikke før jeg fikk besøk neste gang, rett og slett fordi jeg ikke hadde tankene rundt det å ta en røyk i det hele tatt..

 

Røyket vanlig da jeg kom hjem igjen, men ute såklart, og la gullet i vogna eller lekegrinda mens jeg gikk ut og røkte. Ikke noe problem det, eller syns det var ekkelt å legge henne fra meg den første tiden, men etter flere tips fra erfarne mødre skjønte jeg at gullet ikke tok noen skade av å ligge alene de få minuttene det tar å røyke en røyk.

 

Jordmor anbefalte meg å røyke etter amming, i hvertfall ikke rett før amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka ikke mens jeg var på barsel. En ting er at jeg tror jeg hadde følt meg veldig flau og det andre er at jeg rett og slett ikke følte noe behov for det.

Mens jeg gikk gravid kuttet jeg såpass ned på røyken at jeg bare trengte to om dagen. Dette fortsatte jeg med når jeg kom hjem så jeg slapp å stresse så mye rundt dette med ammingen. Jeg bare måtte ha en røyk på morgenen og en på kvelden. Jeg tok disse rett etter amming og enten så var barnet med pappaen sin eller så gikk jeg ut mens ungen sov og hadde døra litt på gløtt så jeg hørte om hun våknet.

 

En annen jeg kjenner ville ut å ta seg en røyk rett etter at barnet var født og gikk stadig vekk ut for å røyke mens hun var på barsel. Hun fikk masse kommentarer hver eneste dag fra de som jobbet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere klarer å røyke for så å gå inn å bære på ungen når man stinker røyk av klær, hud og hår.( Vaske seg på henda/ ta en tyggis fjerner ikke stanken.)

 

DET fikk meg til å la være å begynne å røyke igjen etter graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...