med vanlig melk?
kan jenta mi på 11 mnd spise fiskeboller i hvitsaus? *hjemmelaget*
Opprettet av
Anonym bruker
, feb. 23 2012 15:04
7 svar til dette emnet
Skrevet 23 februar 2012 - 15:04
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 23 februar 2012 - 15:09
Ja, går helt fint =) Jeg begynte i hvertfall i gi vanlig mat (med melk) når min var rett rundt hjørnet til å bli et år =)
Skrevet 23 februar 2012 - 15:13
Kan jeg få oppskrift på de hjemmelagde fiskebollene, de hørtes godt ut
??
Skrevet 23 februar 2012 - 22:25
Det fikk mine tidligere enn dine. Helsesøster jeg hadde syns det var helt greit de fikk vanlig kumelk som var kokt.
Barnet ditt har helt sikkert fått i seg endel kumelk uten at du vet om det. Det er melk i veldig mye av brødet en får i butikken blandt annet, boller også. Så det går nok veldig fint. Men det går veldig bra å lage fiskeboller i hvit saus på soyamelk også, smaker akkurat det samme.
Barnet ditt har helt sikkert fått i seg endel kumelk uten at du vet om det. Det er melk i veldig mye av brødet en får i butikken blandt annet, boller også. Så det går nok veldig fint. Men det går veldig bra å lage fiskeboller i hvit saus på soyamelk også, smaker akkurat det samme.
Skrevet 24 februar 2012 - 08:49
Det går vel fint det:-)
Her har gutten vår fått fiskeboller i hvit saus siden han var 7-8 mnd. Gammel:-)
Her har gutten vår fått fiskeboller i hvit saus siden han var 7-8 mnd. Gammel:-)
Skrevet 24 februar 2012 - 09:12
Jada, det kan hun.
Man kan gi vanlig kumelk i mat fra 6 mnd. Men de bør ikke gi kumelk i kopp eller på flaske før de er 1 år.
Det sa de på m"min helsestasjon"
Man kan gi vanlig kumelk i mat fra 6 mnd. Men de bør ikke gi kumelk i kopp eller på flaske før de er 1 år.
Det sa de på m"min helsestasjon"
Skrevet 24 februar 2012 - 14:58
Det hadde jeg glatt gitt
Skrevet 24 februar 2012 - 19:24
Det kan hun, ja. Med mindre det er kumelkallergi i familien som gjør at dere må være ekstra påpasselig. Kumelk som drikke og i grøt anbefales ikke før barnet er 12 mnd, men kan introduseres i mindre mengder i kosten fra 10 mnd alder. Grunnen til dette er at kumelk inneholde lite jern, og dessuten fortrenger andre jernrike matvarer i kosten. Kumelk er også kjent for å hemme opptak av jern.
Denne brosjyren kan være nyttig: http://www.matportal...ektoratet (PDF)
Denne brosjyren kan være nyttig: http://www.matportal...ektoratet (PDF)