Gå til innhold

kan jenta mi på 11 mnd spise fiskeboller i hvitsaus? *hjemmelaget*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det fikk mine tidligere enn dine. Helsesøster jeg hadde syns det var helt greit de fikk vanlig kumelk som var kokt.

Barnet ditt har helt sikkert fått i seg endel kumelk uten at du vet om det. Det er melk i veldig mye av brødet en får i butikken blandt annet, boller også. Så det går nok veldig fint. Men det går veldig bra å lage fiskeboller i hvit saus på soyamelk også, smaker akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel fint det:-)

Her har gutten vår fått fiskeboller i hvit saus siden han var 7-8 mnd. Gammel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det kan hun.

Man kan gi vanlig kumelk i mat fra 6 mnd. Men de bør ikke gi kumelk i kopp eller på flaske før de er 1 år.

Det sa de på m"min helsestasjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hun, ja. Med mindre det er kumelkallergi i familien som gjør at dere må være ekstra påpasselig. Kumelk som drikke og i grøt anbefales ikke før barnet er 12 mnd, men kan introduseres i mindre mengder i kosten fra 10 mnd alder. Grunnen til dette er at kumelk inneholde lite jern, og dessuten fortrenger andre jernrike matvarer i kosten. Kumelk er også kjent for å hemme opptak av jern.

Denne brosjyren kan være nyttig: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/Spedbarn/article5958.ece/BINARY/Anbefalinger+for+spedbarnsern%C3%A6ring+-+Helsedirektoratet+%28PDF%29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...