Gå til innhold

Hvordan går det med August 2011 babyene?


Sjørøveren&Brumlen

Anbefalte innlegg

Her går det bare bra :) Han er blitt en stor og flink gutt. Spiser godt og leker mye. Han spiser grøt til frokost og kvelds, skiver og/eller frukt til lunsj og mellommåltider. Nå har vi akkurat begynt å introdusere han for middagsmat og favoritten sålangt er kalkun eller kyllinggryte :) Hjemmelaget mat har han ikke vert veldig begeistra for enda, så da blir det glass en liten periode før vi prøver igjen.

 

Ellers liker han veldig godt å ligge på gulvet å leke, snur seg begge veier og beveger seg rundt på matta/gulvet. Har ikke knekt koden når det kommer til å åle/skyve seg frem eller bak enda, men det kommer vel. :)

Hoppe liker han godt også, så vi får jaggu trent armene når vi holder han på fanget ;) hehe.

 

 

Han blir 7 mnd 04.03 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det også bare bra:) en stor gutt som veide 8,8 kg og var 68,5cm lang ved 5 mnd kontrollen. (som var litt sen, 5 1/2 mnd). Han spiser grøt morgen og kveld, får middagsmat midt på dagen, og lager herlige mmmm lyder når han får mat. Elsker mat, noe han har gjort fra dag en:) Favoritt middagen her, er kalkun med grønnsaker. har prøvd å lage ordentlig middag til han selv også noen ganger, men det bare spytter han ut. så da sparer jeg meg selv for jobben og gir han glassmat en stund til:)

 

Han har alltid elsket å sitte i vippestolen og få se på barnetv. Makan til vipping skal man lete lenge etter. armer, ben og skravla går i ett. men prøver å ikke la han sitte mer enn maks 3 kvarter om dagen. Han er også veldig ivrig på å være på gulvet om dagen, ruller fra mage til rygg og rygg til mage. beveger seg bakover, uten å skjønne at dette er en måte å komme seg rundt på og blir kjempesint fordi det ikke går fremover. Han smiler nesten hele tiden, ler ofte og har begynt å strekke armene når han vil opp eller til den personen han vil til. smelter mammahjertet ja!! Virker som han kjeder seg litt lett om dagen, og er en type baby som gjerne vil ut på farta litt. så vi prøver å dra en tur ut hver dag. Elsker å kjøre bil:) Så masse som skjer nå, og fy så fort tiden går. jeg skal begynne å jobbe igjen 19 mars, men heldigvis deltid da jeg studerer på heltid, som jeg ikke skal begynne med før i august igjen.

 

Han blir 7 mnd 17.03 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra her ogsaa.

Her nede har vi 6mnd kontroll, og der var vi i forrige uke. Han er naa 71cm lang og veier 7.6kg.

Han har begynt aa bli lei babygymmen, saa naa faar han sitte paa gulvet med en haug av puter rundt seg hvor han "blar" i pekeböker og leker litt. Favorittleken er en gummigiraff som piper. Den er veldig fin aa holde i halsen, og er kjempegod aa bite paa :)

 

Han har begynt aa bli sutrete paa dagtid. Kjeder seg fort, og vil bare kose eller leke paa fanget. Oh joy!

Lösningen er at vi ofte drar ut. Han elsker aa se folk, og at det skjer noe.

 

Han faar frukt kl 12.00, grönnsaker kl 15.00, og gröt kl 18.00. Han faar pupp til frokost, og etter hvert av maaltidene + kl 23 og naar han er sulten gjennom natten (ca 02.00 og 05.00)

 

Denne uken har vi begynt "sove-selv-prosjektet", etter at han siden födsel har blitt bysset i sövn, eller bare sovnet i armene vaare.

Det gaar veldig fint med leggingen. Har har lekt i ca 15 minutter i sengen og begynner aa graate naar han gaar lei. Jeg sitter med han naar han graater, men tar han ikke opp. Han holder meg i handa og sovner etter en liten stund. Hver kveld har han sovnet för kl 19.30, saa jeg er superfornöyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også går det bare bra. Jenta mi har vokst seg stor og var 8,5 kg og 70 cm på 5 måneders kontrollen. Hun elsker å ligge på magen å leke og kan rulle begge veier. Kan også bevege seg i sirkel på matta si, men ikke frem eller bakover enda.

 

Hun elsker mat og spiser grøt til frokost, med litt frukt etterpå, og grønnsaker og yoghurt til lunsj, og grønnsaker og frukt til middag. all mat er hjemmelaget. Favorittene er brokkoli, søt potet, gulrot, og pærer. Så langt har hun likt det meste av maten vi har gitt henne, så vi er veldig fornøyd.

 

Hun blir snart 6 måneder, (27.2)

 

Kjekt å lese hvordan det går med de andre jevngammel babyene :)

 

Ps.. Vi sliter enda litt med å sove natten gjennom, noen som har gode råd for dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk! Her går det også bra med vårt august-frø.

 

Spiser hjemmelagd grøt m/frukt til lunsj og kvelds og prøvesmaker forskjellig ting innemellom der. (Men ingenting slår visst mors hjemmelagde grøt, foreløpig.) Ellers kaver han rundt på trim-matta hver dag. Kan fortsatt bare rulle over på den ene siden. Og skyter rumpa opp, trekker knærne opp under seg og vil opp i knestående, men deiser bare over på siden. He he! Ellers vrikker han seg rundt i ring på matta, strekker seg etter alt han får øye på (inkludert de 2 kattene våre) og kan rygge. Men skjønner ikke helt at han kan bruke rygginga til noe konstruktivt. Og han babler som et uvær og lager dure- og pruttelyder med leppene, så spyttet fyker veggimellom.

 

Er i en fase hvor han elsker å ta på ting med forskjellig tekstur også. Føle på ditten og føle på datten. Hår er spesielt fascinerende! Det kan jo dras i også, med stor suksee! ;-)

 

Og han sover som en drøm om natta. Fra ca. 21.00 - 09.00. Sover 2-3 dupper på dagen også. Fortsatt mye soving, altså. Sove, spise, bable og leke. Det er stort sett det vi gjør. :-)

 

Han blir 7 måneder 3.3.

Endret av Ellois
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her går det og bra :)

 

Spiser det meste nå, middagsglass, grøt og han elsker frukt han kan få i sånn safe feeder.

Blitt stor og, var 71 cm og 8,6kg på 5,5 mnd kontrollen.

 

Han har også blitt så flink til å ta ting, bytte hånd og pinsettgrepet blir bedre og bedre for hver dag.

Han har også nå knekt koden med å åle seg framover..har skyvet seg bakover en stund men for ett par dager siden så gikk det forover og.

Kommer seg greit opp i krabbestilling og står og gynger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempe fint! Er så mye utvikling fortiden og jeg merker kjærligheten for henne gror sterkt for hver dag som går! Jenta vår var 9550g på 6 måneders kontrollen i dag så hun er en stor jente! Foreløpig har vi bare et grøtmåltid til lunsj, da hun ikke har vært veldig begeistret:) men nå får vi til en hel porsjon! Hun er også glad i litt brødskive når vi spiser middag. Venter litt med å introdusere mer mat til hun blir vant til grøten. Ellers kan hun gå i ring, sku seg bakover, eelsker Mikkes klubbhus, og er i gang med å sku seg opp i krabbestilling. Hun elsker også pappaen sin og ler seg ihjel hver gang han tuller med henne:) Søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra her også:) Blir 7 mnd 2. mars.

Får grøt formiddag og kveld, og forsøker å få inn middag på ettermiddagen, men det er hun lite begeistret for.

I dag har hun faktsik spist en bra posjon, og da kokte jeg bare en potet og en gulrot og moste med litt margarin og litt kokevann.. hehe. Er ikke avansert i matveien;) Glassene er ikke favoritt iallfall.

Brød har jeg ikke prøvd, faktisk. KAnskje på tide?

 

Har ikke veid henne siden 5,5 mnd, og da var hun 6,3 kg og 61 cm. Så hun er ikke så stor. Men har nok lagt litt på seg siden da, det merker vi:)

 

Ellers er hun lite mobil av seg. Ligger helst på rygg på lekematten og blir underholdt av foreldre eller søsken;) Hun kan snu seg fra rygg til mage, men gjør det nesten aldri. Og når hun endelig har snudd seg så blir hun kjempesint, for hun liker seg ikke på magen.

Er fantastisk blid og glad og ler høyt av de merkeligste ting. Og roper "heeeei" hver gang hun ser pappaen.. Er spesielt glad i storebror på 2, som gjøgler og synger for henne.

 

å sove gjennom natten ser det ikke ut til kommer med det første. Akkurat der er jeg glad hun er den siste;)

 

Så, jeg ser jo at hun er liten og kanskje ikke så tidlig ute som mange andre. Men jeg synes ikke det gjør noe som helst og bekymrer meg absolutt ikke:) Siden hun er vår siste så har vi jo liten baby lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her, ingen baby lenger buhuu. Men gøy er det da!

Her ruller lille mann til rygg og åler seg rundt på gulvet. Elsker ledninger og stengene på vippestolen.

Han blir helt vill i blikket hvis vi legger ipaden på gulvet, da går det i hundre over gulvet.

 

Han veide på 6mnd kontrollen, 7675g og er 69,5cm.

Han får grøt morgen og kveld, halvt fruktglass til lunsj og middag (enten glass eller moste grønnsaker).

Flaske melka (ammer ikke, sluttet ved 4mnd) er det så som så med, drikker bare halvparten veldig ofte. Prøver å lure i han litt vann når han spiser.

 

Har vært litt syk i det siste, forkjøla og feber og det siste var kanskje astmatisk bronkitt.

Så søvnen har vært litt opp og ned i det siste, mest pga tett i nesa og hosteanfall.

 

Vurderer snart å gå over til sportsdelen i vogna, men vil vente litt ut i mars i hvertfall.

Blir 7mnd 22.mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese, og se at snuppa her ikke ligger sååå langt bak :)

 

Hun kan ikke rulle fra rygg til mage, men andre veien så ruller hun seg rundt hver gang vi legger henne på magen. Hun hater å ligge på magen ;)

 

Hun er ganske mobil, vrir og sparker seg rundt, og ligger aldri der jeg la henne ned.

 

Hun er 60 cm lang, 5600 g. Bare 2 cm unna nederste kurva på percentilskjemaet ;)

 

Hun spiser som en hest, grøt til frokost og kvelds, kjempeporsjon som lages med kaloritilskudd. 1 middagsglass og 1 fruktglass pr dag. Har begynt å smake litt på skive også.

 

Prater masse, strekker armer når hun vil opp, veldig tålmodig både på teppet og i vippestolen, blir oppslukt av mikke mus klubbhus, da går smilet nesten helt rundt.

 

Sover 2-3 ganger pr dag, og 11 timer hver natt.

 

Er verdens fineste og blideste lille gull, på tross av en tøff start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...