Gå til innhold

Dere som går hjemme med barna


Flaggermusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi planla før svangerskapet at jeg skulle være hjemme litt ekstra.. Det har blitt noen måneder lenger enn opprinnelig planlagt, men det har vært så koselig. Lille skal begynne i barnehagen om ikke lenge og jeg skal tilbake i jobb.

 

Står opp rundt 07.30. Noen ganger en time tidligere, i dag en time senere (litt våken på natta).

Dagene går til stell, måltider, trilletur (kort eller lang, avhengig av vær, vind og lyst), lek i stua eller hun leker selv i lekegrinda mens jeg f.eks gjør litt husarbeid. Hun tar en dupp midt på dagen (har plutselig begynt med det frivillig..). Og vips, så kommer pappaen hjem fra jobb og så er det plutselig kveld og legging.

 

De dagene vi må handle noe spes på kjøpesenter f.eks, så utgår trilleturen for da har vi jo ikke tid..

Noen dager besøker vi også kjente som jobber skift eller av andre grunner ikke er på jobb.

 

Jeg syns tiden og dagene har gått og fortsatt går veldig fort :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med mini på 14 mnd. Vi står opp kl 8. Spiser frokost kl 9. Mini leker litt på gulvet mens jeg leker med han, ser på TV eller er på PC.

 

Kl 11 ca går vi trilletur (og handler), ellers sover han i lekegrinda her hjemme i ett par timer. Så spiser vi lunsh og leker litt på gulvet. Nå som det har blitt varmere i været går vi ofte ut en tur på gata eller lekeplassen her en times tid. Etter det lager vi middag til mannen kommer hjem. :-)

 

Andre dager tar vi bussen eller går til et senter litt lenger unna, eller besøker noen som er hjemme på dagtid.

 

Mini leker endel for seg selv på gulvet, så da gjør jeg endel husarbeid og andre ting.

 

Koser oss hjemme vi! MIni begynner ikke i barnehage før i August :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Min jente går 50% i barnehage nå.De dagene hun er hjemme så har jeg ikke vært så flink til å aktivisere henne fordi jeg plutselig ble gravid igjen.Så har vært mye sliten og kvalm.Har også hatt blødninger så jeg har måtte tatt det en del med ro.

 

Står opp som regel rundt 7 , hun sover ikke hele natten ennå så det kan være litt slitsomt til tider.

Hun er glad i lekene sine og koser seg med de.Så koser vi og slapper av når hun er lei.

Sover ca 1-2 timer på dagen.

 

Nå som jeg er inne i 2 trimester håper jeg formen blir bedre så vi kan trille litt.Varmt og flott vær her om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er hjemme med frøken på 13,5 mnd. Hun begynner i bhg i august. Dagen starter sånn fra 0730 og utover.. Hun våkner som regel når pappan står opp, men kan ligge ganske lenge i senga og leke. Er det helg hender det vi ikke står opp før kl 09:-)

Jeg steller henne, så spiser vi frokost, så steller jeg meg selv. Hun sover gjerne 1,5 t +/- i vogna på verandaen fra kl 12. Er vi andre veier når hun skal sove er det ingen garanti for mer enn 30 min søvn og da blir resten av dagen lang samt urolig søvn på natta;-) Vi spiser lunch med en gang hun våkner. Middag ca 1630 når pappa er kommer hjem fra jobb.. Grøt til kvelds og en flaske melk rett før senga.. Hun legger seg ca 1845-1900. Sover hele natta men våkner 1-3 ganger i perioder. Tror det er tennene... Vi er mye på farten og dagene går fort synes jeg. Men er vi hjemme et par dager på rad merker jeg at vi begge blir ganske rastløse og lillemor trenger aktivisering. Er en liten mammadalt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vesla 14 mnd og skal være hjemme til over påske, da hun begynner i bhg 60%.

 

Dagene våre er veldig koselige og innholdsrike....men i blant også slitsomme.

 

Her står vi opp før hanen galer 0630, senest 0700. Da er kos i sofaen med en flaske melk. Så er det grøt.

 

Her nekter vesla og sove bare en dupp, så hun må sove allerede kl 10. Sover da en drøy time og da må hun få en liten dupp fra 1430-1500. Vi jobber med akkurat denne biten da ;-)

 

Vi er ute og leker, aker, drar på biblioteket, møter andre små, er på småbarnstreff, på senteret, går trilleturer, vi kjører tog, lager borger, leser, synger, leker med vann, hun "hjelper" med å rydde....

 

 

Dagene går altfor fort, og det er med vemodige følelser jeg ser bhgstart komme. Men sånn er det i alle fall.

 

Vi koser oss veldig sammen, og når pappa kommer hjem fra jobb, spiser vi middag før det er bading, kos og pysj.

 

Sover rundt 1900 og sover da natten gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille er 14 mnd. Vi står opp mellom 6 og 7, går på badet og dusjer og ordner oss. Spiser frokost. Tirs/ ons/tors drar vi i åpen bhg og leker, har sangstund og spiser lunsj der. Hjemme 12 og da sover hun ca 1,5 timer. Hun er flink til å leke alene så jeg kan få ryddet og vasket litt. Hun liker å være med å lage mat.

Jeg har flere venner med barn som også er hjemme, så vi har playdates, trilleturer, cafebesøk. Tar henne med å handler. Her om dagen dro vi på bakeren å spiste lunsj og hadde det veldig koselig bare hun og meg.

Vi går på tur rundt i kvartalet her, mater fuglene på stranden. Og vi leker hjemme med klosser, Lego, bøker, ball, biler osv. Også ser vi fantorangen/drømmehagen, bader og legger mellom 6 og 7. Har ei venninne som også er alenemor og vi pleier noen ganger å sove hos hverandre så når barna sover kan vi kose oss med litt vin og en film eller bare snakke skit :)))

Koser meg veldig fortiden!!! :)

Det er mye å ta seg til, syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står opp kl 10. Skifter og får på oss tøyet for dagen!

spiser frokost og ser 10 min på barnetv,hun blir fort lei tv.

Leker hjemme med dukker,klosser,biler,tegner,utforsker osv. Noen dager drar vi på besøk.

lille synes det er artig å være på bibloteket,så vi bruker å dra dit mye og kose oss :)

Når det er fint vær,er vi ute på tur og aker :)

Lager middagen ilagmed meg,det synes hun er veldig stas :)

Bader,rydder ilag og koser masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er hjemme med lille gutt på 16 mnd fram til han begynner i bhg i august.

 

han sover til åtte halv ni...da steller vi og kler på oss.han sitter i stolen sin på kjøkkene å spiser "vente blåbær" mens jeg lager frokost til oss:)

 

så setter vi oss i stuen å ser på "lille rød traktor" for tuuusende gang mens vi spiser...han elsker den serien:)) etter frokost fikser jeg meg når han leker så går vi ut døren i ti elleve tiden og går i åpen bhg og leker noen timer før vi går hjem i ett to tiden for å sove en time eller to:) turen til og fra åpen bhg tar 20 min hver vei ca så vi får oss frisk luft også;)

 

jeg rydder og slapper litt av når han sover,så spiser han litt når han våkner for deretter å rusle på butikken og hjem å lage middag:) når pappaen kommer hjem leker han med han når jeg rydder og vasker opp ol.

 

så er det kvelds i seks tiden og barne tv...noen dager i uken bader han litt før kvelds.. så sitter vi i sofaen å koser til han skal "lalle":) da er kl syv og det var den dagen for en liten gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med en på 13 måneder. Synes han er litt liten til å begynne i barnehage, han går feks ikke enda. Vi hadde fine tanker om at han skulle får være hjemme utover våren, men må innrømme at nå lengter jeg etter plass likevel. Håper han får snart, så kan han begynne med korte dager. Kjeder meg hjemme, gitt.

 

Står opp mellom 6 og 7, spiser og leker og sover ofte lur to timer etter at han stod opp. Sover mellom 1 og 2 timer. Står opp og spiser. Timene mellom 10/11 og frem til 14 fylles av leking, en tur, treffe noen, handling, åpen barnehage osv. Det som er tilgjengelig. Sover igjen mellom 14 og 16. Spiser, leker, bader frem til kveldsgrøt i 18-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...