Jeg er gravid mer termin i juni og har ei jente som snart blir 2. Hun synes dette med "beibigutt i magen til mamma" er spennende og sier hun har en selv også... Vi ammer enda, jeg håper å fortsette med det til babyen er født. Flere jeg har snakket med sier det hjelper på sjalusien, da får ikke babyen noe som den andre ungen ikke får.
Melka endrer ofte smak under svangerskapet (bla. når råmelka begynner komme), og da er det en del barn som ikke lenger vil ammes. Jenta mi gikk derimot fra å die i 3 minutter til å die i 15 minutter da råmelka kom - den var tydeligvis god
Det er veldig sjelden at mødre som fortsatt ammer har lite melk til den nye babyen, og melka kommer veldig fort - sannsynligvis opplever brystene den nye babyen som "økedøgn" siden den (helst) ligger ved brystet hele tida. Siden melkeproduksjonen alt er i gang, er det bare for brystet å produsere melk. (Vanligvis kommer det råmelk - og det er nok, det - og så settes den vanlige produksjonen i gang noen dager etter fødselen pga. hormonene som produseres i kroppen etter at svangerskapet er over og morkaka er ute.)
En populær bok her i huset akkurat nå er "Emma og lillebror", tror jeg leste den seks ganger etter middag i dag

Det finnes masse bøker om å få småsøsken, biblioteket har sikkert en del. (Med termin i oktober kan det godt hende leselysten er helt annerledes utpå sommeren enn den er nå.)
Jeg er utrolig mye mer sliten i dette svangerskapet enn forrige gang - nå er det ikke bare å legge meg når jeg kommer fra jobb... så jeg vil nok anbefale at dere forsøker få til rutiner der far gjør mye mer av det som skjer når han er hjemme, feks. tar hele den delen av legging/ettermiddagsrituale som ikke involverer amming.