Gå til innhold

synes det er så trist........ (barsel gruppe)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da jeg ble mor for førse gang for 5 år siden ville ikke hs melde oss inn i barsel gruppe, hun mente jeg ikke hadde noe tilfelles med andre mødre på gruppen siden jeg var ung og ikke hadde jobb osv.....

 

Da jeg ble mor for andre gang, "glemte" hun å melde oss på.........

jenta mi er snart 1 år, jeg møter ofte på barsel grupper som er ute å går turer sammen i området her vi bor.

 

jeg synes det er så trist!!!

jeg har ingen venner i nærheten som har barn.

vi har ingen barn å omgås med.

eldste er jo i bhg.... men likevel....

 

kjenner jeg blir skikkelig trist og lei meg over dette... vår hverdag er så "kjedelig"!

Eneste vi gjøre er å levere eldste i bhg, å hjem å "kjede" oss til vi skal hente hn igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke andre tilbud som babysang, babysvømming, åpen bhg etc som du kan delta på? Der er det ofte lav terskel for å bli kjent med nye mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dårlig av helsesøster! Nesten så det bør rapporteres til noen...

 

Men du kan jo oppsøke andre småbarnsmødre selv da, jeg ble kjent med flere da jeg gikk på babysang. Vi ble etterhvert en gjeng som gikk på cafe og drakk kaffe etter at babyene sluknet utslitt i vognene etter sangen.

 

Her er det også babytreff på Røde Kors huset, spesielt for innflyttere men alle som vil utvide omgangskretsen sin er velkommen.

 

Det er også småbarnsstund annenhver onsdag på biblioteket, mange hjemmeværende mammaer som møtes der med barn fra 0-3 år for å lese med ungene, skravle litt og leke litt (er lekerom på biblioteket).

 

Det er sikkert noen slike ting i din kommune også, hva med åpen barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta kontakt med de selv og spørre om du kan få bli med i gruppen?

Du skal kanskje begynne å jobbe snart?

 

Folk på terminsidene bruker også å arrangere treff for de som har barn på samme alder.

Sjekk om det finnes noe slikt der du bor eller du kan starte noe.

 

Du og yngste trenger vel ikke bare sitte hjemme og vente. Hva med å gå i åpen bhg med yngste? Basseng, lekeparker ute og ha med matpakke, gå turer osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melde seg på? Jeg har deltatt i barselgrupper, men har aldri meldt meg på. Har bare sjekket på hjemmesiden til kommunen når det var oppstart og så har jeg dratt med baby på det.

Har aldri hørt om at man må melde seg på og er det slik at det er påmelding så må man bare melde seg selv på. Nytter ikke å være tafatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melde seg på? Jeg har deltatt i barselgrupper, men har aldri meldt meg på. Har bare sjekket på hjemmesiden til kommunen når det var oppstart og så har jeg dratt med baby på det.

Har aldri hørt om at man må melde seg på og er det slik at det er påmelding så må man bare melde seg selv på. Nytter ikke å være tafatt :D

 

Her er det helsesøster som setter sammen barselgruppene og setter opp første timeavtale, da er det på helsestasjonen med henne tilstede. Møtes vel hele gruppen på helsestasjonen på denne måten 4-5 ganger i løpet av første leveår også er det opp til de i gruppen om man vil møtes privat utenom disse arrangerte møtene også...

 

Tydeligvis ikke likt fra kommune til kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg minnet henne på det på 3 mnd kontollen. fikk bedkjed om at de allerede var så sammen satt gjeng at det bare ville være rart om en ny kom inn.......

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg minnet henne på det på 3 mnd kontollen. fikk bedkjed om at de allerede var så sammen satt gjeng at det bare ville være rart om en ny kom inn.......

 

hi

 

Bestemte helsesøster at det hadde vært rart om en ny kom inn?

 

Nå har jeg fire barn og vært i fire barselgrupper, jeg hadde overhodet ikke syntes det var rart om det kom en ny en inn! Herlighet, er det en helt asosial helsesøster du har eller, de fleste av oss synes da bare det er koselig å bli kjent med nye mennesker uansett om unger er 8 eller 12 uker gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig av hs da... Prøv å sjekke om det finnes babysang (ofte via kirken) eller andre ting som trillegrupper.. Hør med de ansatte i bhg til størstemann.. kan hende de vet om noe... =)

 

Håper du finner noen å trille/møtes med. Kjenner godt til det der ensomme... Slik var det med meg når jeg fikk nr 1... og delvis nr to... Men nå har jeg et veldig bra nettverk som jeg benytter meg godt av så nå har jeg nesten fulle uker med alt mulig (inkl en eller to dager hjemme med litt "kjedsomhet" så vi får slappa av litt også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift helsestasjon og meld denne helsesøsteren til hennes overordnede. Vi opplevde noe av det samme da min mann ble nektet å være med på barseltreffene selv om det var han som hadde permisjon. Det ordnet seg år vi gikk litt opp i systemet og klaget. Mange av de som jobber på helsestasjonene misbruker stillingen sin grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjør som de andre her sier, undersøk om det finnes babysang etc i nærheten. Har aldri hørt at det er HS som setter sammen barselgruppene?! Helsestasjonen pleier samle alle med babyer født omtrent samtidig første gang på helsestasjonen, men etterpå er det jo opp til mødrene. Be helsestasjonen om navn/tlf til noen av medlemmene i ditt området, hun har tydeligvis oversikten... Det er faktisk det rareste jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...