Gå til innhold

Hva bør jeg velge som første skotøy...?


SAE + MAE <3

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten kar her som har rundet året og som driver aktivt med å lære og gå om dagen ;)

Nå er det forhåpentligvis ikke altfor lenge til våren er her og snøen er vekk, og vi kan begynne å være litt mere ute.

Det jeg lurer på er hva slags skotøy bør jeg velge som hans første utesko?

Harde? Myke? Mener noen venner av meg har brukt sånne "posesko", Stonz aktige, men er det så godt å gå i de? Eller bør de heller ha sko med hard såle som gir mer støtte?

 

Noen med erfaring som har tips å dele med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sko som støter godt rundt anklene.

Vi ble anbefalt å bruke Viking sine vår/høst sko. Kjempebra sko :)

Støtter, selfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg jobber med barn og sko, og ville helt klart valgt en sko som har god helkappe (hvis du kan brette ned helkappen er det ikke en god helkappe) det er også viktig at skoen er stabil på sidene så man skal ikke kunne vri skoen som en klut. Men ellers kan skoen være myk (kan godt være myk i sålen der tærne bøyer seg, hvis du skjønner hva jeg mener:))

Hadde valgt en slik sko til utebruk så kan han jo alltids ha mykere sko inne og når han skal være pent kledd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg jobber med barn og sko, og ville helt klart valgt en sko som har god helkappe (hvis du kan brette ned helkappen er det ikke en god helkappe) det er også viktig at skoen er stabil på sidene så man skal ikke kunne vri skoen som en klut. Men ellers kan skoen være myk (kan godt være myk i sålen der tærne bøyer seg, hvis du skjønner hva jeg mener:))

Hadde valgt en slik sko til utebruk så kan han jo alltids ha mykere sko inne og når han skal være pent kledd :)

 

Takk for gode tips, med god forklaring. :)

Da er det egentlig bare å vente til han går og snøen er vekk også ta han med i butikken. Litt vanskelig å kjøpe sko nå uansett, for aner jo ikke størrelse når den tid kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonz etc kan de ikke gå i. De er best til vogn/bæremeis etc

 

Nei var det jeg mente jeg også.. Har det nå, men det er jo "bare til pynt" for å holde litt mer varmen på føttene.

Ser for meg at det hadde blitt skikkelig subbing hvis de skulle gått i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...