Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

To tette, trenger man søskenvogn?

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 Mams til Madde-11 og frøet-12

Mams til Madde-11 og frøet-12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 170 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 22 februar 2012 - 10:07

Hei :) Sniker meg inn fra småtroll 0-1 da jeg nå snart er 5 mnd på vei med nr. 2 og nr. 1 snart er 11 mnd. Det blir 15 mnd mellom jentene mine så jeg lurer litt på om jeg trenger søskenvogn? Nr. 1 begynner i bhg i august så jeg får begge hjemme i en mnd. Jeg ser for meg at jeg ikke vil bruke tvillingvogn når hun eldste er i bhg og meg og minsten skal på tur e.l, men siden min kjære kobber skift blir jeg mye alene i helger og slikt så da ser jeg klart behovet. Den første vognen var ganske dyr, men skal jeg bruke like mye denne gangen? Og ha to vogner? Hvordan er deres erfaringer? Blir tvillingvognen brukt? Isåfall hvilken anbefaler du? :) Håper på svar :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 soleia

soleia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 431 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 12:05

Eg har 17 mnd mellom mine, og har brukt søskenvogna ein god del.  Både i helgene, og når største har fått fridag frå bhg ein dag i veka.  Men du treng ikkje så dyr dobbeltvogn.  Me kjøpte dyr tfk vogn som er ganske tung, men synes i grunn eit venepar si lette dobbelte joggevogn til ca 2500 verkar vel så grei. (

#3 solfrøken-♂♂♂

solfrøken-♂♂♂

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 138 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 12:27

Jeg har ikke to tette, men kjenner mange som har og som har nærmest vært avhengig av søskenvogn... Ikke bruk så mye penger på den, kjøp en som har det du Må ha, plass til en bag og sittedel...

Litt kjedelig å ikke kunne være med ut, gå på shopping, gå tur osv bare fordi du ikke kan trille ungene og nei, det er ikke så mange på 15-16 mnd som orker å gå veldig mye!!!

#4 2 store = 2 små

2 store = 2 små

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 82 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 20:22

Jeg hadde ikke klart meg uten søskenvogn. Kjøpte en Troller til ca 1700,- på Barnevognhuset Rudo. Den har vært helt super. Kan ikke nevne noen feil på dem til den prisen.

Når minste ble født brukte jeg en emmaljunga mykbag i vognen som jeg kjøpte på finn.no. Fungerte bra.

Vi bruker den til trilleturer og handleturer. Noen ganger går eldste, men det er deilig å ikke behøve å tenke på at turer og handleturer må begrenses fordi største plutselig nekter å gå ett skritt lenger.

En investering verdt hver eneste krone!

#5 Trollkjerringa

Trollkjerringa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 295 Innlegg:

Skrevet 22 februar 2012 - 20:29

15 mnd mellom våre gutter. Vi brukte søskevognen mye.

#6 Mams til Madde-11 og frøet-12

Mams til Madde-11 og frøet-12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 170 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 22 februar 2012 - 22:42

Tusen takk for gode svar alle sammen :) Har kommet frem til at det blir søskenvogn. Jeg ser klart behovet. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken :) Men takk igjen for deling av erfaringer :) :)

#7 To tette og ei badehette

To tette og ei badehette

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 08:47

Har 20 måneder mellom mine.
Har ikke hatt søskenvogn, men søskenbrett som broren står på når vi er på tur. Dette har fungert ypperlig!
Ser ikke behovet for søskenvogn. Stor, tung og vanskelig. Så var jo broren barnehagebarn, så jeg hadde jo ikke med han hele dagen heller

#8 WildPrincess

WildPrincess

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 60 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 11:06

Om du bruker sykkelvogn så kan den også brukes som søskenvogn... Vi har en Nordic cab som jeg nå bruker som vogn frem og tilbake til barnehagen. Minste er bare 3 mnd så å bruke sykkel er litt tidlig selvom hun sitter i et eget babysete.

Her er avstanden mye større, Eldste er 3 år eldre enn minste så å kjøpe søskenvogn har vært helt uaktuelt. Men etter en lang dag i barnehagen så er veien hjem litt for lang til at eldste klarer og gå. Da er sykkelvogna kjempe kjekk :)
Når man er ute på dypt vann
er det lurt å holde munnen lukket.

#9 To tette og ei badehette

To tette og ei badehette

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 11:27

Har også en Cab! Glemte helt at jeg brukte den som søskenvogn med babysete i... Flau... Nå er den jo i bruk som pulk, om sommeren joggevogn og sykkelvogn. Beste kjøpet noen sinne. Var en del som røk på den tidlig, og der snakker vi service gitt! Kjempebra!

#10 Heldig mamma til ♥to gutter♥

Heldig mamma til ♥to gutter♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 62 Innlegg:

Skrevet 23 februar 2012 - 21:20

23 mnd mellom våre. Vi hadde ikke klart oss uten. Har TFK Twinner Twist Duo og er veldig fornøyde. Bruker den fortsatt og minsten er snafrt 11 mnd.