Gå til innhold

Luftdekk til barnevogn? Eller "plasthjul"?


CNE

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på hvilke dekk som er best. Bør jeg velge dekk med luft? Eller er "plasthjul" bedre?

Trenger hjelp til å forstå hva jeg bør velge.

Er det så lett å punktere luftdekk da? Og går luften fort ut av de?

 

Håper noen kan hjelpe meg. :)

 

CNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg prøver enda engang, men grubler på dette jeg også! (Må jo få tiden til å gå, så da tenker vi på barnevogner. Hihi)

 

Lurer på hvordan plasthjul er å trille på litt mer ujevnt underlag. Humper og skummer det fælt da? Ser liksom for meg at det mister en del demping uten luft i hjulene, men så liker jeg så godt en del av vognene med plasthjul.. :) (ikke sånne paraplytrillehjul altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en brukt emaljunga med plasthjul, men fant ut at vi skulle bytte ut hjulene med luftdekk. Fungerer kjempebra :) Brukte den i tre år (ihvertfall). Punkterte ikke en gang, god demping og kom frem "overalt", snø slaps, humpete og grusete...-you name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Vi har luftdekk på vår vogn, og det fungerer veldig bra :) Solid og stødig! Synes vognen var tung og uregjerlig i starten, helt til det viste seg at de hadde glemt å blåse opp dekkene i butikken :P Ante ikke at det var luftdekk vi hadde fått engang jeg. Hihi, godt man lærer!

Men etter det har det fungert helt fantastisk :) God demping og kommer fram overalt :) Har ikke hatt noe behov for etterfylling, eller opplevd å punktere.

Har en trille nå med plasthjul på og den virker "hardere" om du skjønner.

Endret av Mentha & Junior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har sett på en Emmaljunga Mondial, som jeg syntes ser så veldig fin ut. (Litt opptatt av utseendet også.)

Og den har lufthjul. :)

 

Men jeg er helt GRØNN på området. Så tar i mot alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekka har ingenting å sei for dempinga! Dempingen ligg i vogna og ikke i dekka.. Noen lufthjul kan virke harde, men da er det egentlig bare dårlig demping i vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt lufthjul på alle mine vogner gjennom ni år og aldri punktert. Har vel etterfyllt luft nå og da, men veldig sjelden det også. Felger er jeg egentlig mer opptatt av, og liker IKKE de som ser plastete ut, "må" ha eiker eller felger av typen MB og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufthjul triller bedre,du slipper og dytte deg ihjel.Plasthjul bråker så veldig på grus og asfalt at sønnen min våknet av det.

Byttet til lufthjul og skal aldri bruke noe annet igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plasthjul på brio happy vogna mi, og er kjempe fornøyd med det. Ingen dårlig demping, og bråker heller ikke på grus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme vogn og samme erfaring som gressenka.

Knallfornøyd med gummihjula på vogna (Punkteringsfrie Evahjul tror jeg de heter)

Venninna mi fikk barn et år før meg, og hadde en tung emmaljungavogn som punkterte hele tida.

Men hun kan jo ha hatt ufaks.

jeg er hvertfall superførnøyd, både på tur og på kjøpesenter.

jeg bor på bygda, så det er mye ulendt terreng, bakker og mye snø om vinteren.

Eneste jeg sliter med er at snøen kladder veldig i mildvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lufthjul på min Edge Duo og er veldig fornøyd. Den er snart 6 år gammel og har aldri punktert. I tillegg har jeg aldri opplevd at snøen kladder på hjulene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...