Gå til innhold

Bidrag i pappaperm


lillemy_85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fastsatt/avtalt bidrag skal betales, helt til man søker om endring av bidrag.

 

Så om far går fra 500 000 til 0 i inntekt, så skal fastsatt/avtalt bidrag betales om han ikke søker endring i bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men saken her var at han skal snart ha pappaperm for vårt felles barn, og han mente da at han ikke skulle betale meg bidrag lenger, siden han skal være hjemme med henne på dagtid, og da sikkert kom til å kjøpe mat/bleier osv.. noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men saken her var at han skal snart ha pappaperm for vårt felles barn, og han mente da at han ikke skulle betale meg bidrag lenger, siden han skal være hjemme med henne på dagtid, og da sikkert kom til å kjøpe mat/bleier osv.. noen som har erfaring?

 

Skal han da også være med på å betale for husleie, strøm, klær og annet utstyr barnet måtte trenge?

 

Klart at han fortsatt skal betale bidrag. Men om han virkelig er smålig så får han trekke fra de kronene han måtte bruke på mat og bleier eller så får han kreve at du stiller med alt han trenger til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener jo også det selvfølgelig, det er jo jeg som står for alt fra klær til bleier, våtservietter, forsikring, setter inn på sparekonto til henne, vasker klærne osv.. så a, han e utrolig smålig.. Men han får vel bare trekke fra de kronene han bruker i de 10 ukene da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marie-s

det lurer jeg og på har ikke fått bidrag for desember og januar og bf er i pappaperm for sitt andre barn...

 

Han har da inntekt selv om han har pappaperm, da er det jo han som får permisjonspengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...