Hei
Vi har tidligere vært et forsterket fosterhjem for en ungdom som flyttet naturlig ut for noen år tilbake.
I mellomtiden har vi fått egne barn, som fortsatt er forholdsvis små.
Vi kunne tenke oss å ta til oss et fosterbarn igjen, men er det noen som vet om det går an å ta imot kun korttidsplasseringer???
Noen med "små" barn som kan dele hvordan egne barn reagerte på å få fosterbarn inn i familien?
Håper noen kan svare.
korttiassering i fosterhjem
Opprettet av
Hemmeline
, feb. 19 2012 21:37
6 svar til dette emnet
Skrevet 19 februar 2012 - 21:37
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 19 februar 2012 - 21:46
Det kalles beredskapshjem, og disse tar i mot barn for kortere eller lengre tid. Men i deres situasjon er dere uaktuelle som beredskapshjem.
Skrevet 19 februar 2012 - 21:49
Ja beredskapshjem kan vi ikke være i og med at vi har egne små barn..
Skrevet 19 februar 2012 - 22:01
Spurte mannen min som er i BV, og i hans jobb brukes ikke fosterhjem til kortidsplasseringer, og han hadde heller aldri vært borte i en slik sak.
Men i helt spesielle tilfeller kunne han tenke seg at man kunne bruke et ordinært fosterhjem, men da fordi det var manko på beredskapshjem.
Men i helt spesielle tilfeller kunne han tenke seg at man kunne bruke et ordinært fosterhjem, men da fordi det var manko på beredskapshjem.
Skrevet 19 februar 2012 - 22:13
Takk for svar zellica:)
Fosterhjemstjenesten mente et barn på 8-10 år ville være en fin alder i forhold til vår familie.
Det jeg er redd for er at hvis det ikke fungerer i forhold til egne barn, så hadde det blitt vanskelig i forhold til at barnet kanskje skal være her til det blir voksen. Og det å ta inn et barn for så å måtte gi opp, nei den tanken orker jeg ikke engang...
Synes det er vanskelig å ta den endelige avgjørelsen om vi skal si ja igjen...har veldig lyst, men er så redd for at det ikke skal fungere nå som vi også har egne barn.
Fosterhjemstjenesten mente et barn på 8-10 år ville være en fin alder i forhold til vår familie.
Det jeg er redd for er at hvis det ikke fungerer i forhold til egne barn, så hadde det blitt vanskelig i forhold til at barnet kanskje skal være her til det blir voksen. Og det å ta inn et barn for så å måtte gi opp, nei den tanken orker jeg ikke engang...
Synes det er vanskelig å ta den endelige avgjørelsen om vi skal si ja igjen...har veldig lyst, men er så redd for at det ikke skal fungere nå som vi også har egne barn.
Skrevet 19 februar 2012 - 22:18
Jeg har desverre bare negativ efaring med å være fosterhjem og ha egne barn. Vi var fosterhjem i 7 år til et barn med tilknytningskade, og det gikk hardt ut over våre egne barn.
Vi hadde eldre og yngre barn enn fosterbarnet, og de hadde det ikke lett noen av dem.
Tenk nøye gjennom beslutningen slik at dere er sikker på at dere tar rett valg for både deres egne barn og fosterbarnet.
Vi hadde eldre og yngre barn enn fosterbarnet, og de hadde det ikke lett noen av dem.
Tenk nøye gjennom beslutningen slik at dere er sikker på at dere tar rett valg for både deres egne barn og fosterbarnet.
Skrevet 20 februar 2012 - 15:10
Ok takker for svar:) Skal prøve å få høre om andres erfaringer og fosterbarn også...
Og vi kommer ikke til å ta imot et barn før jeg er 100% sikker nei... Men det er godt å høre litt andres erfaringer.
Og vi kommer ikke til å ta imot et barn før jeg er 100% sikker nei... Men det er godt å høre litt andres erfaringer.