Gå til innhold

Hvilken vårdress/allværsdress anbefaler du?


Mamma'n og englebaby'n

Anbefalte innlegg

... og hvorfor nettopp denne? Hvilken anbefaler du ikke, og hvorfor? Så de hadde tilbud på Reflex sin her nå, men så hører man jo så mye bra om Reima. Sniker meg inn fra 1-2år da dere sikkert har mer erfaring med dresser enn oss der :) Jenta er 15 mnd og løper ute, men hun bruker kanskje ikke dressen på samme måte som en 2-3åring i sin lek.

 

Takk, hvis noen har erfaringer å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er veldig glad i reima, fordi de tåler utrolig mye, barna kan nesten bo i vannet og enda er de tørre.. men nei en 15 mnd gammel unge har ikke behov for samme dress som et større barn... da de større gjerne er mer aktive og mer ute... men billig dresser fra europris bland annet har jeg ved erfaring sett at lett blir våte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflex har så vidt jeg vet bare 5000 mm vannsøyletetthet. Det er for lite etter min erfaring, kommer det en skikkelig regnskur blir barnet kliss våt.

 

Kjøp en dress som tåler minimum 10 000 mm vannsøyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til vår/høst-dress er HH overlegen.

 

Fordi:

- Den har god passfor og strikk i livet som gjør at den lett kan kjøpes en str for stor og brukes flere sesonger.

- De kommer i nøytrale farger som er tidløse og passer begge kjønn.

- Sinnsyk kvalitet. Kan brukes lenge for så å arves både en, to og tre ganger.

 

Jeg har tre barn og har enda til gode å oppleve en HH vår/høst-dress som ser slitt ut.

 

Vinterdressene dems er også veldig gode, men ikke på like linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det foss regner har man regntøy ;) Ihvertfall så har vi det. Ellers fornøyd med Relfex dressen. Min datter har aldri vært våt selvom dressen har vært brukt i dusk regn og vått gress. Den er myk og vid og dermed god bevegelighet.

 

For oss funker det best å ha en Reflex vårdress, regntøy i tillegg til våte dager, og en Reimatec vinterdress. Det fordi Reflex sin vinterdress er for stiv til små barn synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det at jeg ikke vil legge penger i dressen, jeg tenker bare at det er unødvendig å kjøpe en veldig dyr dress som kanskje er mer enn det hun har behov for med sin lek. Vi har også regntøy som vi bruker når det er veldig øsepøsevær.

 

Stemmer nok med 5000 hos reflex ja, men det står vanntett, vindtett og pustende :P Ikke vet jeg...

 

Helly Hansen husker jeg godt fra jeg var liten - skal sjekke ut de også!

 

Hun er jo i småbarnsavdeling i bhg 2 og 3 dager i uka, og de er ute 1t om dagen (sover ute også, men da trengs ingen slik dress). Tenker mest på når snøen begynner å smelte og i den værste vårløsningen, vått gress osv.

 

Når det kommer til vinterdress har jeg lagt min elsk på Troll-dressen med fast ullfor, den har fungert helt supert i vinter! Viktig at de kan bevege seg skikkelig i klærne og at de puster :) Og selvsagt at de ikke blir våte.

 

Tusen takk for svar allemann, greit å få litt erfaringer når man skal ut å handle. Det er Såå kjipt å kjøpe "katta i sekken"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Softshelldressene fra Name It er også fine for den som vil ha en litt rimligere dress. Regntøy er jo et alternativ hvis det regner uansett vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er enig med Frokostquiz her. Vi kjøpte en overtrekksdress fra Helly Hansen til vår datter i sommer (da var hun 2 år), og den brukte hun helt til snøen kom. Hadde bare ull og fleece under. De som jobber i barnehagen synes dressen er veldig god. Både fordi den er myk og fin å leke i, men den tåler mye, og fyller alle krav. Hun har brukt den masse og ganske hardt (aktiv jente), men det kan du ikke se spor av. Den skal nr to arve når han blir gammel nok. Den kjøpte jeg på G-sport, og den kostet under 500,- kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Husker dere hva de HH dressene heter for noe mer? Det finnes jo hundre typer! Så på noen i dag, men de var knæsj rosa, og det vil vi helst unngå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva mer den heter, men vår har sort bukse og bugunderrød jakke. Jeg kjøpte den i høst sammen med etpar skikkelig gode fôrede gummistøvler fra Norheim med snørelås oppe (anbefales på det varmeste). Bare spør på G-sport. Mulig det er utsolgt bare. Sjekk på nettet, eller HH sine hjemmesider. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva mer den heter, men vår har sort bukse og bugunderrød jakke. Jeg kjøpte den i høst sammen med etpar skikkelig gode fôrede gummistøvler fra Norheim med snørelås oppe (anbefales på det varmeste). Bare spør på G-sport. Mulig det er utsolgt bare. Sjekk på nettet, eller HH sine hjemmesider. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.

 

Tusen takk, hjelp i massevis detta :) Bestilte en på nett, det er en heldress, og jeg forsto det som at den er uten for. Syns det er helt greit, for da kan vi bare velge antall lag med ull under etter vær og temperatur. Takk for støvletips også! Må vel ha ett sett hjemme og ett i bhg av dette også - hvis ikke blir det mye å dra med seg frem og tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva mer den heter, men vår har sort bukse og bugunderrød jakke. Jeg kjøpte den i høst sammen med etpar skikkelig gode fôrede gummistøvler fra Norheim med snørelås oppe (anbefales på det varmeste). Bare spør på G-sport. Mulig det er utsolgt bare. Sjekk på nettet, eller HH sine hjemmesider. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.
Tusen takk, hjelp i massevis detta :) Bestilte en på nett, det er en heldress, og jeg forsto det som at den er uten for. Syns det er helt greit, for da kan vi bare velge antall lag med ull under etter vær og temperatur. Takk for støvletips også! Må vel ha ett sett hjemme og ett i bhg av dette også - hvis ikke blir det mye å dra med seg frem og tilbake!
Fint at du fant noe da. Dressen vår er uten fôr ja, så vi har ull og fleece under på kjøligste dagene på høsten/våren. Støvlene kostet 199,- så da har man råd til å kjøpe to par. De finnes i røde og blå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de på nettsidene til g-sport :) Må ha dobbelt av det meste i disse bhg-tider! Snakket med mamma i går, og hun fortalte at HH-dressen jeg hadde som liten ble brukt av 6 etter meg, så da kan man vel ikke klage på kvaliteten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi bruker name it parkdressen. Kjempefornøyd. Tåler 5000mm, tåler godt væte, men hadde nok uansett åssen dress jeg hadde, trekt på en gummibukse utenpå der igjen. Da er man 100% sikker på de holder seg tørre. Name it sin er så god og behagelig i stoffet og jenta mi er hvertfall fornøyd og aldri våt igjennom. Tåler vask i vaskemaskinen godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lindex har en helt perfekt dress! Koster ca 379,-

Finnes i rød og turkis med stjernereflekser på. Er helt vanntett men ikke regnedress og mini har aldri blitt klam av å ha den på. Har brukt den som regndress og vinterdress (med ulldress under). Hadde denne dressen i høst, og kjøpte nye lik nå (pga størrelse). Har brukt dressen veldig mye men ser enda helt ny ut! Veldig slitesterk! Finner den ikke på hjemmesiden deres men den har akkurat kommet inn i butikken igjen! Mye dress for pengene!

 

Ellers så har Polarn o pyret en veldig god soft shell dress men den koster ca 1000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd litt av hvert, obs sin, hm, reima, name it, hh. Jeg har likt HH sin best. D er flere grunner til d:

-den har strikk i livet slik at den sitter godt selv om man kjøper den litt stor.

-det går an å stramme inn rundt armen slik at den kan være litt lang i armene.

-det er knapp i fotenden slik at man kan knappe opp og ta av dressen uten å måtte ta av skoene.

-god vannsøyle

-veldig myk

-kjønnsnøytral farge.

 

Den var på tilbud på obs nå! :-)

Når d et sagt så tror jeg de fleste dresser er gode i dag, og man kan kjøpe innpregnering som er laget for barnedresser uten de farlige giftstoffene.

Endret av Dori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kjøpte MeeToo som første parkdress fordi den var så mye tynnere og mykere i stoffet enn mange andre.

 

Den hadde uttagbar fleecedress inni, og barnahagen har skrytt av dressen :-)

 

Pris husker jeg ikke, vi kjøpte den på salg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser ikke ut som den finnes på flust lenger dessverre! Lykke til på jakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Vi kjøpte et helt nytt merke til snuppen på to år. Merket heter "Vill" kjøpte det på G-sport, er visstnok laget av samme leverandør av Norheim. Kan virkelig anbefale denne!!

 

Vil si vi fikk testet den GRUNDIG ved sjøen her om dagen. Vi kommer ned til vannkanten (fjære og veldig langgrunt...) Det første lillesnupp gjør er å løpe rett ut i saltvannet og faller så lang han er! Var heeeeelt sikker på at nå var det vel bare å pakke sammen og dra hjem igjen med en gang;) men neida! Helt utrolig nok var han ikke våt i det hele tatt igjennom, vannet prellet av på utsiden også. For sikkerhets skyld datt han enda en gang, pluss at han vasset til over støvlene. Like tørr!!!:D Blir nok å kjøpe dette merket flere ganger!

 

Lykke til i "jakten":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...