Gå til innhold

Hvilken oppdragelse er dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg snakka litt med min sønn på 4 om han trivdes i bhg og sånt.

Han begynte å fortelle at han ikke trivdes så godt fordi at det var 2 andre gutter der som slo han!!!!

Han gråter og skjønner ikke hvorfor de er slemme med han, når man skal være snill med andre!

MITT barn er oppdratt til at det er galt å slå og være ekkel med andre barn!

 

Forbanna dårlig barneoppdragelse spø du meg, jævla trollunger!

 

Jeg ble mor som 19-åring og greide å oppdra barne mitt til å være en rolig, snill gutt, og de sier det samme i bhg også, at han er rolig å snill altså!

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Vel, jeg har også oppdratt to unger til å være greie og ikke slå og alt sånt - og deretter har jeg lært dem at hvis ingenting annet virker og de som slår eller dytter eller hva det måtte være bare fortsetter, så slå EN gang, veldig veldig hardt, midt i trynet. Det har hjulpet.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullmusa83

Har du tatt det opp i barnehagen at barnet ditt blir slått?

Barn burde selvfølgelig ikke slå, men hvis ikke foreldrene får beskjed er det ikke sikkert de vet at barnet slår når de ikke er tilstede.

Søskenbarnet mitt oppførte seg snilt og veloppdragent med voksne tilstede, men vi oppdaget plutselig at hun satt i gangen og dasket hunden når vi trudde hun satt og koste på hunden. Det var da vi skjønte at en 3 åring ogen ti prig gammel hund aldri skal være alene sammen uansett hvor veloppdragne man trur begge er. Barn er ikke bestandig de samme med foreldrene tilstede. Som de er i barnehagen. Så du må nok samtale med foreldrene før du kan konkludere med dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka litt med min sønn på 4 om han trivdes i bhg og sånt.

Han begynte å fortelle at han ikke trivdes så godt fordi at det var 2 andre gutter der som slo han!!!!

Han gråter og skjønner ikke hvorfor de er slemme med han, når man skal være snill med andre!

MITT barn er oppdratt til at det er galt å slå og være ekkel med andre barn!

 

Forbanna dårlig barneoppdragelse spø du meg, jævla trollunger!

 

Jeg ble mor som 19-åring og greide å oppdra barne mitt til å være en rolig, snill gutt, og de sier det samme i bhg også, at han er rolig å snill altså!

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!!!!

 

Jeg har 4 barn,har lært alle sammen at man ikke skal slå, man skal takke for maten, vise hensyn osv..

Jeg tenkte det samme som deg med mitt første barn, han var så snill, og de andre i bhg plaget han.

Nr 2 også, den snille greie, som bestandig gråt hvis noen plaget han.

Så kom nr 3, gud bedre meg for en skikkelig drittunge!!

Ha har samme opdragelse som de 2 første, men han slår, lugger og biter andre barn i bhg. Vi har vært på møte i bhg mange ganger, pga ufyselig oppførsel på sønnen vår.

Heldigvis så kjenner bhg oss, å vet at de to andre er englebarn i forhold.

 

Altså, barn ER forskjellige! Selv med samme oppdragelse, blir man forskjellig. Nå sier ikke jeg at oppdragelsen ikke virker, men lurt å se ann barnet også.

 

Du skal se at din nr 2 blir skikkelig drittunge, å da er det noen som skriver inn her hvor oppdragelsen din er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse guttenes foreldre bør få vite hva ungene deres gjør i hvertfall, de kan ikke gjøre noe med ting de ikke veit noe om. Om det er du eller barnehagen som sier i fra, det får bli opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for deg at du har lyktes så godt i løpet av din sønns fireårige liv, jeg mistenker imidlertid at du lar følelsene fare avgårde med deg og overforenkler det hele. Det er i det hele og det store synd på barn som vokser opp med å høre at de alltid er snille. Jeg har sett nok eksempler på at slike personer slites mellom andres oppfatning av at de er snille og egen følelse av hvor snille de faktisk er.

 

Kontakt barnehagen og sett deg inn i saken før du tar standpunkt. Å moralisere er ikke konstruktivt. Barn kan finne på å slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tullmusa83

Nå er min sønn bare 5 månder, men har aldri hørt om et barn som ikke gjør noe slemt fra barnehage start til barnehage slutt.

Om din sønn sier han blir slått kan det hende at han ble slått på fredag eller at det skjer jevnlig. Din jobb som mor er å snkke med din sønn ofte slik at du plukker opp tidlig om sånt skjer. I min erfaring med 6 halvøsken i fra første gang de blir slått. Når det skjer jevnlig og kan kalles mobbing har de alt sluttet å si i fra. Så trur ikke du kan konkludere at disse to er dårlig opdratte mobbere allerede. Det at han sa fra tyder på at han faktisk forventer at du kan gjøre noe for å hindre dette. Er mobbeoffer på den alderen der tror dessvere. Det bare er spnn det er at de er nederst på rangstigen. Det vet jeg d min far og stemor ikke byttet dagmamma på minste søstren min ble lått. De slutter p si ifra etter en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bastandig oppdratt min sønn til at mann skal være snill å grei å ikke slå eller på annet vis være slem mot andre, men ifølge barnehagen så går han til angrep på de andre barna der ganske ofte. Jeg og min familie og slekt har et helt annet syn på min sønn og min oppdragelse av han enn det barnehagen har. Og det at min sønn slår i barnehagen, har ingenting med oppdragelsen å gjøre. Så ikke døm før du har snakket med dem iallefall. Kanskje den/ de i likhet med min sønn har kommet skjevt ut i barnehagen pga. feilbehandling av de ansatte!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med barnehagen, og de sa at de 2 guttene "ville tøffe seg"og at de kanskje følte behov for å hovere litt! dette er uansett uakseptabelt, så jeg sa at jeg satte pris på at de kunne ta dette alvorlig og si fra til foreldrene dette angår. men desverre så er det altfor mange barn i barnehagen, og jeg er redd de ikke får til å følge med hele tiden, men de sa at de skulle følge ekstra godt med! så jeg håper virkelig at det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...