Gå til innhold

Er så redd sønnen min blir mobbet i barnehagen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en ganske stor barnehage så de er flere avdelinger fordelt på alder, men når de er ute, er de sammen.

Sønnen min er halvannet år og det er bare barn i den alderen på hans avdeling.

 

 

 

Da jeg skulle hente han i går, var de ute å lekte. Jeg hadde vært inne å hentet tingene hans, og ventet ute mens en ansatt gikk inn for å hente noe.

 

Da ser jeg gutten min er gått inn i et lekeskur og en av de større barnene stenger for han når han vil gå ut. Han snur og prøver å gå ut igjen da denne gutten på ny sier nei og stenger foran døren med armene.

Så tar gutten en vannkanne og heller iskaldt vann over hodet til gutten min.

...Og han står bare der, og kikker ned i gulvet.

Jeg gikk selvfølgelig inn å løftet opp gutten min mens mammahjetet mitt gjorde veldig vondt!

 

Og det gjør vondt å tenke på den episoden. For gutten min stod der bare så hjelpesløs og liten.

 

Jeg får helt klump i halsen av å tenke på om noen ser på han som et lett offer for slike ting.

 

Vi er ofte sammen med barn av venner og familie og da hender det de dytter og slår (de er ca like gamle), men gutten min gjør aldri noe tilbake. Om noen slår eller dytter så står han bare der og blir slått. Om noen tar en leke fra han så aksepterer han det bare i stede for å si ifra.

 

 

Jeg får så vondt av han når jeg ser slike ting skjer og er så redd for at han skal oppleve slike ting uten å si ifra eller gjøre motstand..

Nesten så jeg skulle ønske han heller dyttet litt tilbake enn å bare sitte der...

 

 

 

Er det noen som har noen erfaringer/kunnskap eller lignende?

Overdriver jeg?

 

 

Mammahjertet mitt gjør så vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingen skal få!

Sånne ting skjer jo av og til.. Jeg har selv gått rundt og lurt på om min datter ble mobbet i barnehagen, men etter å ha snakket med personalet så skjønner jeg at hun jo ikke blir det, hun har tvertimot mange venner, men som alle andre så er det jo folk hun går dårligere overrens med. Ta opp dette med pedleder du :) så slippper du å være redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min var også veldig tolerant i starten av barnehagen (da var han 2 måneder fra å være 2 år. Gjorde eller sa ikke noe når noen tok lekene hans. Men etter et par måneder ble han mye "bedre". nå er han helt normal.

 

det kan hende at det løser seg med alder. Men du kan jo i alle fall si ifra til personalet, slik at de føler det opp litt ekstra og hjelper ham med å stå på krava. slik at han ser at det ikke er riktig at de andre herser med ham. at det kommer en reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Sånn var sønnen min også hjemme, når storesøster forsynte seg av det som var hans (Hun var ikke slem med han altså), men i bhg var det ikke noe problem siden det ikke var så stor bhg...

 

Men en dag sprakk det for han, og han tok skikkelig igjen på storesøster. Etter det er det han som er sjef! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger!

 

 

Dette er en stor avdeling med mange barn så jeg regner ikke med at personalet får med seg alt, men det var så vondt å se sønnen min sånn..

 

 

Vi har 100% plass, men han er der nok under 50% i løpet av en uke, så han får kanskje ikke samme tilhørighet og plass i flokken som de som går fullt, er derfor redd han blir litt utenfor..

 

 

Huff, det er ikke alltid lett å være mamma altså! Skulle aller helst vært hjemme med han 24/7;)

 

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en vond episode. Var det ingen voksne i nærheten som fanget dette opp bortsett fra deg? Når barna er så små så er det vanlig at personalet er påpasselige med å være nær alle slik at de ikke blir gående for seg selv iallefall ikke dersom det er store barn ute. Ta dette opp med personalet og hør hvilke rutiner de har. Er ikke godt for de små og oppleve slike ting og heller ikke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var 5 ansatte som stod å pratet like ved, men ingen (som jeg vet) så denne hendelsen..

Og det er jo litt ekkelt at de kan gå inn i disse skurene uten at personalet ser hva som foregår der..

 

Nei, jeg skal be om en samtale med en av ped.lederne på mandag og høre om de kan observere han litt ekstra i noen dager.

 

Jeg håper det bare var tilfeldig, men jeg vet jo at han ikke gjør motstand ellers heller...

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker med pedleder bør du også ta opp at 5 av hennes ansatte sto å snakket sammen ute i stedet fro å passe på ungene!

IKKE BRA! de har faktisk betalt for å ta ansvar for ungene, ikke for å skravle med de andre voksne.

jenta mi er også en sånn unge som gutten din, hun er 2, 5 år nå.

Som gutten din så var hun lite i bhg, og jeg fikk inntrykk av at andre barn kunne være litt "slemme" fordi hun ikke tok igjen.

Vi begynte rett og slett å øve på det hjemme... ;-)

Kanskje ikke så pedagogisk,. men mne.

Hvis noen tar leka di så hjelper det ikek å se ned i bakken med krokodilletårer, da må man ta den tilbake!

 

Hadde det vært med som så det su så ville jeg tatt den store gutten fatt og forklart AKKURAT hva jeg syntes om slik oppførsel. Ville også snakka med de voksne som var ute der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...