Gå til innhold

Hvor mange dager kan de gå uten å spise? *bekymret mamma*


Dina-lill

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten frøken som fikk omgangssyken på mandag og kastet opp natt til tirsdag. Tirsdag var hun bare slapp og ikke noe oppkast. Nå er det lørdag og vi har ikke klart å få i henne noe mat, kun litt farris og eplejuice, men her snakker vi små mengder. Hun har tørre bleier, med nærmest brun urin, og hun har vel kanskje spist 1 tygg av en marie kjeks siden mandag. Bør jeg kontakte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten frøken som fikk omgangssyken på mandag og kastet opp natt til tirsdag. Tirsdag var hun bare slapp og ikke noe oppkast. Nå er det lørdag og vi har ikke klart å få i henne noe mat, kun litt farris og eplejuice, men her snakker vi små mengder. Hun har tørre bleier, med nærmest brun urin, og hun har vel kanskje spist 1 tygg av en marie kjeks siden mandag. Bør jeg kontakte lege?

 

Hei!

 

småbarn bør ha tre våte tissebleier for dagen, ellers har de fått for lite væske. Prøv å tilby væske ofte (det gjør du sikkert allerede..), bruk gjerne teskje/barneskje om hun ikke drikker fra flaske. De vil vanligvis også prøve med skje på sykehus før de evt gir intravenøs væske. Med fem dagers sykdom bør du kanskje vurdere lege dersom hun ikke begynner å komme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan greie seg lenge uten mat. Gutten min har gått uten mat 1 uke av gangen flere ganger i sykdomsperioder.

 

Men væske er veldig viktig! Dersom bleiene er tørre er det fare på ferde. Jenta mi hadde 1 døgn med helt tørre bleier (absolutt ingenting) før hun ble lagt inn på sykehus. Jeg hadde da vært i dialog med lekevakt/sykehus undervegs og fikk derfor komme inn umiddelbart når bleiene var blitt helt tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kontaktet legevakten siden det er lite men mørk urin.

Barna kan klare seg lenge uten mat, men de skal ikke gå lenge uten væske. Fare for uttørking.

Lykke til med den lille og håper det er bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...