Gå til innhold

Barnehagen skal ha karneval og er veldig for gjenbruk her. Er dette et greit kostyme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på to skal på sitt første karneval og vi har blitt anbefalt å finne noe kreativt hjemme som de kan bruke. Om det er et kostyme, en hatt, pappas t-skjorte, klærne bak fram osv.

Han har en liverpool fotballdrakt. Er det et greit kostyme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja absolutt :D

 

Jeg hadde hjemme til mine. Storesøster har den som hun hadde i fjor og lillebror har en som storesøster hadde for 2 år siden.

Ellers hadde det blitt nisseklær på mine i år :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en 2-åring fungerer det meste. Men når de blir litt eldre bør en høre litt på barna også, og heller svelge noen kameler.

 

F.eks. de to siste karnevalene i barnehagen vår har det vært ei lita jenta i fine kostymer, men det spiller liten rolle når en ser de lange blikkene den jenta sender jentene i prinsessekjoler før hun slukøret går bort.

 

Slik har det blitt dessverre. Tøffe kjøpekostymer har tatt så over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel en grei kostyme det:-)

I min sønn sitt første karneval var han en hjemmelaget bjørn (brune klær, hale og ører), i hans neste var han en løve (men det ville han egentlig ikke være....selv om han egentlig ikke visste hva han ville være). I år blir han 4 år og fikk se litt kostymer i en lekekatalog. Da skulle han absolutt være lege....så slik blir det imorgen. Han ønsket at lillesøster skulle være sykepleier, men hun blir marihøne. Måtte jo nesten kjøpe noe skikkelig til henne også siden han fikk det.

Er litt imot at en skal kjøpe dyre kostymer som bare blir brukt en gang, men når han vil det så får han lov til å være det denne gangen. Når det var fotballfest i barnehagen hadde mange barn fotballdrakter til det laget de feiret, mens mine kun hadde fargene som er på draktene til laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostymene kan jo brukes igjen! Og du kan bytte/låne med venner. Vi har arva masse, så her velger ungene selv. De er 4 og snart 6, så da blir det nok en cowboy og en fe. :-) Men cowboyen er bare dressvesten på vranga, ei rutete skjorte fra det vanlige skapet, jeans, skjerf i halsen og cowboyhatt. :-) her ønska jenta seg prinsessekjole til bursdagen i fjor og fikk det av tanta si. Den blir stadig brukt i lek. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...