Gå til innhold

Legen mente jeg burde hode min sønn på 20 mnd hjemme fra bhg så lenge jeg er sykmeldt og i perm fram til fødsel!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med annenhver uke og 80% sykmeldt, har lite nettverk rundt meg. Han mente at siden barnet mitt var en del syk, burde han være hjemme fra barnehagen de neste 7 ukene til jeg fødte. Jeg sa jo som sant var at tjaaah, han kom nok til å være mere hjemme nå som jeg var sykmeldt, men det var jo en grunn til at jeg var sykmeldt (han var ikke min fastlege) og at han nok kunne synes det ville bli litt trasig å være hjemme så lenge... Men han mente dette seriøst han legen altså. Han mente barn under 2 år ikke hadde noe i bhg å gjøre, og hadde ikke han vært i bhg hadde han ikke vært syk.

 

Men jeg tenkte jo bare i mitt stille sinn at "Jaja, da ville han jo fått den runden da han ble 2 år da."

 

Men var ikke dette en litt "gammeldags" holdning da? Gutten min kommer ikke til å være hjemme med meg som er stortjukk i 7 uker, jeg greier jo ikke aktivisere han som jeg burde og ikke er det noen andre barn i nabolaget som er hjemme heller.

 

Men begynte liksom å tenke litt på det han sa da, han sa jo på en måte "Det er din feil at han er syk, du som sender han i barnehagen....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, emn dette tror jeg fint lite på og nå tror jeg heller at det er du som også har skrevet innlegget om hun anti-sukker-venninna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvordan da? Hvorfor skulle jeg egentlig finne på dette da? Syntes det var et litt spesielt forrslag selv ja.... Hvem er anti-sukker-veninna?

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den legen burde vite bedre enn å prakke sine personlige meninger på deg, det hører ikke hjemme i helsevesenet å gjøre sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det som er best for dere. Hadde heller hatt ungen litt kortere dager i bhg.

Det hadde jeg med mine to da jeg gikk gravid nå sist. Fungerte supert for oss. De fikk herjet med vennene sine, og jeg fikk slappet av med magen min. Da fikk jeg mer overskudd om ettermiddagen til ungene også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet ditt har vært mye syk, og knapt vært innom barnehagen igjen før den neste infeksjonen kommer kasta på, så synes jeg legen har et poeng. Immunforsvaret og kroppen kan bli så nedkjørt av stadig sykdom, at han kan ha godt av å ha noen uker hjemme for å komme seg skikkelig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, emn dette tror jeg fint lite på og nå tror jeg heller at det er du som også har skrevet innlegget om hun anti-sukker-venninna.

 

Hvorfor skulle ikke dette være reelt? Det finnes en del sære leger der ute ;) Jeg har hatt det med å være høygravid på sommeren. Da har fastlegen min vært på ferie i noen uker, og jeg har måtte gå til kontroll hos andre leger i mellomtiden. Der opplevde jeg med nr 2 at jeg måtte instruere den eldre herren i hvordan man foretok en svangerskapskontroll (!!), han hadde faktisk ikke peiling.... Med nr 4 gikk jeg til en kvinne som etter undersøkelsen av meg sa at jeg burde vurdere sterilisering fordi jeg allerede har mer enn nok barn nå som jeg gikk med nr 4...! Som om det var hennes sak liksom. Har møtt en del andre rare leger også, men disse var de som var særest.

 

HI, barn vil for det meste bli syke første året i bhg, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med annenhver uke og 80% sykmeldt, har lite nettverk rundt meg. Han mente at siden barnet mitt var en del syk, burde han være hjemme fra barnehagen de neste 7 ukene til jeg fødte. Jeg sa jo som sant var at tjaaah, han kom nok til å være mere hjemme nå som jeg var sykmeldt, men det var jo en grunn til at jeg var sykmeldt (han var ikke min fastlege) og at han nok kunne synes det ville bli litt trasig å være hjemme så lenge... Men han mente dette seriøst han legen altså. Han mente barn under 2 år ikke hadde noe i bhg å gjøre, og hadde ikke han vært i bhg hadde han ikke vært syk.

 

Men jeg tenkte jo bare i mitt stille sinn at "Jaja, da ville han jo fått den runden da han ble 2 år da."

 

Men var ikke dette en litt "gammeldags" holdning da? Gutten min kommer ikke til å være hjemme med meg som er stortjukk i 7 uker, jeg greier jo ikke aktivisere han som jeg burde og ikke er det noen andre barn i nabolaget som er hjemme heller.

 

Men begynte liksom å tenke litt på det han sa da, han sa jo på en måte "Det er din feil at han er syk, du som sender han i barnehagen....."

 

 

Du får si "ja og ha" og nikke fint, så gjør du som du orker etter som dagene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel "ja og ha" jeg sa til han, og mini blir nok mye mer hjemme, men å holde han BORTE fra barnehagen så lenge?!? Stakkars altså, han elsker barenhagen, og hva kan jeg tilby for tiden? Ikke mye friluftsliv og bæremeis eller uteaktiviteter i allefall. Blir vel helst "Handy Manny" og "Postmann Pat"...

 

Men jeg blir veldig paff da, jeg er 33 uker på vei, sykmeldt pga svangerskapsplager og ALENE annenhver uke uten noen hjelp og han mener at gutten skal være hjemme hver dag?... Men uansett: Han blir nok hjemme til mandag om han er fin, da må jeg på jobb i min 20%.... :P

 

Han var vel bare Old School...

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullmusa83

Med fare for å høres trangsynt ut må jeg bare spørre kom denne legen fra en annen kultur? Enn den som er vannligst i vårt samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke hva jeg skal si, tror han kommer fra Sørreisa eller noe slikt langt mot nord :P Men men, det var vel godt ment ;)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en kiropraktor med vesla for litt siden og han mente jeg burde bruke "badekarmetoden" på henne siden hun var litt sutrete. Med det mente han å dekke et badekar med dyner, passe på at hun var varm, tørr og mett og legge henne der, lukke døra og la henne ligge et par tre timer.. Skulle visst være meget effektivt for han hadde gjort det med sin nevø som var så veldig sutrete..(!!!) vi snakker om babyer på et par-tre mnd.!

Skal ikke si noe på kiropraktorkunnskapene hans, men man trenger ikke være ekspert på alt selv om man er god innen for et fagfelt..

Kan nevne at denne legen ikke selv hadde barn (kanskje ikke nødvendig(?))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en kiropraktor med vesla for litt siden og han mente jeg burde bruke "badekarmetoden" på henne siden hun var litt sutrete. Med det mente han å dekke et badekar med dyner, passe på at hun var varm, tørr og mett og legge henne der, lukke døra og la henne ligge et par tre timer.. Skulle visst være meget effektivt for han hadde gjort det med sin nevø som var så veldig sutrete..(!!!) vi snakker om babyer på et par-tre mnd.!

Skal ikke si noe på kiropraktorkunnskapene hans, men man trenger ikke være ekspert på alt selv om man er god innen for et fagfelt..

Kan nevne at denne legen ikke selv hadde barn (kanskje ikke nødvendig(?))

 

Herregud! Er du sikker på at han ikke har barn, for med slike ideer kan han fort ha Fritzel-tendenser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk det var godt ment (utrolig nok!), han skulle visst snart ha barn, ettersom at han var forlovet (de var ikke gravide enda), og jeg håper han lærer noe om farsrollen ganske kjapt...

Han hadde nok bare lest litt mye Ferber. Men ganske utrolig at han kan sitte å fortelle meg at jeg skal gjøre sånn og slik med min lille baby! Den metoden er jo omdiskutert og effekten? Ja de stakkars barna blir i hvertfall ikke trygge individer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er gammeldags at barna er en naturlig del av familien og at de hører like mye til i hjemmet som det du gjør. Du blir jo ikke plassert bort dersom din mann er syk, håper jeg.

 

Har man ikke kapasitet til å ivareta en toåring lurer jeg jo på hva du har tenkt å gjørel når nr to blir født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor dårlig HI er, men jeg regner med at hun er sykemeldt for en grunn.. Da jeg selv gikk gravid var jeg så dårlig at om sambo bre måtte på do så måtte det avtales og "times" til f.eks barne-tv for jeg klarte rett og slett ingenting (uten å spy meg ihjel). Regner med at hun Ikke er så dårlig, for da hadde nok ikke legen foreslått at hun skulle hatt barnet hjemme, men det kan være grunner til at man må ha barn i bhg selv om det ikke er slik man ønsker at det skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...