Gå til innhold

Nå er jeg jammen glad for at vi ikke lot oss lure til å ta svineinfluensavaksinen!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var en av dei som STERKT argumerte MOT denne uutprøvde vaksinen...

pga mangel på kunnskap om seinvirkninger, og fikk MYE motstand her inne av den grunn.....

Skal ikke hovere, men jammen glad vi brukte sunn fornuft og tenkte selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av oss som lot oss vaksinere tenkte faktisk selv vi og. Vi leste for og imot, forhørte oss med leger, annet helsepersonell og tok en beslutning basert på informasjon og vår egen vurdering av konsekvenser sånn eller sånn.

 

Så bra at du ikke hoverer, det er det verste jeg vet, i hvertfall når mange av de som desverre har opplevd bivirkninger av vaksinen er barn som har fått narkolepsi..ikke mye å hovere over i grunnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tok den, andre tok den ikke.. Den funket for noen, men funket ikke for andre, og fikk veldig kjipe konsekvenser for andre.

Noen mistet livet som følge av svineinfluensaen, noen overlevde.

Noen hadde kanskje strøket med uten vaksina, andre hadde kanskje strøket med uansett, osv osv osv osv osv osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?

 

Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært skeptisk om jeg så hadde tatt vaksina etter hva som står i VG og helsediretøren sine uttaleser på tv i dag. Takk gud for at jeg slipper å tenke på og ha dårlig samvittighet for at jeg puttet i ungene mine det faanskapet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Huff, så naute å påstå at noen ville lure deg til å ta vaksine!

 

Det ble anbefalt, så var det opp til hver enkelt å ta avgjørelsen på egne, og egne barns, vegner.

 

Hvis du går rundt og tror at verden prøver å lure deg, trenger du nok litt hjelp for å sortere tankene i hodet ditt. Det finnes et navn på sånt, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder om akkurat dette er det egentlig nødvendig å lage??

å neeeeida, hoverer ikke, men føler et enormt behov for å publisere for alle at du er i stand til å bruke sunn fornuft!?!

Skjerp dere! Hva får dere ut av å gi mødre dårlig samvittighet for at de hørte på legen sin og vaksinerte barna sine??

Endret av Ugress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... når jeg leser her inne, så lurer jeg på om jeg er den eneste som lot være å vaksinere barna mine som IKKE føler dette enorme behovet for å hovere? Herregud, skulle tro noen av dere hadde vunnet en konkurranse!

 

Jeg valgte å ikke vaksinere, men var aldri 100 % sikker på om det var riktig valg av meg. Og ettersom man hadde få fakta på bordet på den tiden, så kunne INGEN være 100 % sikre på om de tok det rette valget, enten de valgte å vaksinere eller å la være.

 

Heldigvis går jeg ikke rundt i den villfarelsen at jeg tror de som vaksinerte er så mye dummere enn meg selv, eller ikke ønsker det beste for barna sine. Jeg har såpass tillit til mine medmennesker at jeg tror alle foreldre tenkte nøye gjennom dette, og at de syntes det var et vanskelig valg. Så landet vi på ulike avgjørelser, uten at det gjør meg noe bedre enn de som vaksinerte, fordi ettertiden har vist at vaksinasjonen kan gi uheldige bivirkninger. Vi vet heller ikke hvordan det hadde gått om flertrallet IKKE hadde vaksinert seg, det kunne faktisk fått fatale konsekvenser det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner jeg blir fryktelig provosert av dere som sitter og koser dere med tanken på at dere ikke tok vaksinene. Skulle likt å sett dere glisende hvis et av barna deres hadde dødd som følge av svineinfluensaen. Og til deg som mener at det hadde vært bedre at ungen din hadde dødd uvaksinert av influensaen enn at h*n hadde fått vaksinen og bivirkningene...hvordan i verdens rike kan du si noe sånt? Det er ungen din, for f***!

 

Jeg valgte å ta vaksinen etter flere samtaler med forskjellige helsearbeidere. Jeg hadde en toåring med astma og jeg hadde akkurat født. Derfor tok jeg og den eldste vaksinen fordi at komplikasjonene ved influensaen kunne blitt fatale. Vi har ikke merket noen bivirkninger, men jeg står for at jeg tok den. I det hysteriet som var på den tiden vil jeg nesten si at det var idiotisk å ikke ta den.

 

Og en annen tanke...Hvordan i svarte kan dere vite at det ikke hadde blitt en pandemi om folk ikke hadde vaksinert seg? For alt dere vet kan det hende at årsaken til at dere ikke fikk svineinfluensa var fordi VI vaksinerte oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14:40 #12

 

Hvem er du? Du passer ikke inn her på dette forumet.

Det du skriver er jo alt for godt til å være her inne. Innlegget ditt er det beste av absolutt alle vaksineinnlegg jeg noen gang har lest her inne. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?

 

Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

 

Men de som døde var unge, friske mennesker. DET skilte den fra annen influensa. Min venninne døde. Hun var tobarnsmor i 30-årene, og frisk. Det kom som et sjokk på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... når jeg leser her inne, så lurer jeg på om jeg er den eneste som lot være å vaksinere barna mine som IKKE føler dette enorme behovet for å hovere? Herregud, skulle tro noen av dere hadde vunnet en konkurranse!

 

Jeg valgte å ikke vaksinere, men var aldri 100 % sikker på om det var riktig valg av meg. Og ettersom man hadde få fakta på bordet på den tiden, så kunne INGEN være 100 % sikre på om de tok det rette valget, enten de valgte å vaksinere eller å la være.

 

Heldigvis går jeg ikke rundt i den villfarelsen at jeg tror de som vaksinerte er så mye dummere enn meg selv, eller ikke ønsker det beste for barna sine. Jeg har såpass tillit til mine medmennesker at jeg tror alle foreldre tenkte nøye gjennom dette, og at de syntes det var et vanskelig valg. Så landet vi på ulike avgjørelser, uten at det gjør meg noe bedre enn de som vaksinerte, fordi ettertiden har vist at vaksinasjonen kan gi uheldige bivirkninger. Vi vet heller ikke hvordan det hadde gått om flertrallet IKKE hadde vaksinert seg, det kunne faktisk fått fatale konsekvenser det også.

 

Takk. Du sa alt sammen. Endelig et fornuftig menneske oppe i alt dette. Skulle ønske du ikke var anonym, skulle gjerne visst hvem som sto bak et så reflektert og voksent innlegg. All ære til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et umodent og tullete innlegg. Det var ingen som prøvde å lure noen. Blir dårlig av slike hoverende innlegg som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?

 

Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

 

Men de som døde var unge, friske mennesker. DET skilte den fra annen influensa. Min venninne døde. Hun var tobarnsmor i 30-årene, og frisk. Det kom som et sjokk på alle.

De som døde var unge friske mennesker. Har du fulgt med?? Fåtall var unge friske mennesker, flertallet var små barn eller godt voksne/eldre som hadde andre bakenforeliggende sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder om akkurat dette er det egentlig nødvendig å lage??

å neeeeida, hoverer ikke, men føler et enormt behov for å publisere for alle at du er i stand til å bruke sunn fornuft!?!

Skjerp dere! Hva får dere ut av å gi mødre dårlig samvittighet for at de hørte på legen sin og vaksinerte barna sine??

 

Tenk at noen kanskje føler det motsatt når det var snakk om at man skulle ta denne vaksinen. At man ble stemplet som en dårlig uansvarsfull mor om man IKKE tok vaksinen. Takk gud for at noen av oss sto i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?

 

Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

 

Men de som døde var unge, friske mennesker. DET skilte den fra annen influensa. Min venninne døde. Hun var tobarnsmor i 30-årene, og frisk. Det kom som et sjokk på alle.

De som døde var unge friske mennesker. Har du fulgt med?? Fåtall var unge friske mennesker, flertallet var små barn eller godt voksne/eldre som hadde andre bakenforeliggende sykdommer.

 

Og så? Poenget var at man IKKE VISSTE på den tiden! Ingen visste hvor mange som kom til å bli smittet, hvor mange som kom til å bli alvorlig syke, og hvor mange som kom til å dø.

Folk lyttet til helsemyndighetene (du vet, de folka som vi vanligvis lytter til i andre helsesammenhenger også, de som gir kostholdsråd til gravide og småbarn og sånn vet du). Folk baserte valgene sine på råd fra folk de stoler på ellers i livet også. Folk som har TUNG medisinsk kompetanse.

 

Det var nok heller ikke sånn at flesteparten av de som vaksinerte seg gjorde dette fordi de trodde de skulle stryke med om de ikke gjorde det. Man visste og opplevde også på den tiden at små barn og eldre mennesker med bakenforliggende sykdommer DøDE av denne svineinfluensaen. Så det kan jo hende at en og annen gikk og vaksinere seg i ren solidaritet med barn og eldre som var spesielt utsatt også. Du vet, litt sånn til det beste for fellesskapet.

 

Hvor mange liv som ble reddet nettopp på grunn av denne solidaritets- og fellesskapsfølelsen, vil vi dessverre aldri få vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder om akkurat dette er det egentlig nødvendig å lage??

å neeeeida, hoverer ikke, men føler et enormt behov for å publisere for alle at du er i stand til å bruke sunn fornuft!?!

Skjerp dere! Hva får dere ut av å gi mødre dårlig samvittighet for at de hørte på legen sin og vaksinerte barna sine??

 

Tenk at noen kanskje føler det motsatt når det var snakk om at man skulle ta denne vaksinen. At man ble stemplet som en dårlig uansvarsfull mor om man IKKE tok vaksinen. Takk gud for at noen av oss sto i mot.

 

Ingen i vår familie tok vaksinen. Følte ikke at vi av den grunn ble stemplet som dårlige og uansvarlige foreldre.

Selv om vi var av de som ikke vaksinerte, så kjenner jeg at jeg blir veldig provosert av alle dere som har så stort behov for å hovere! (selv om dere påstår annet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det for å hovere du hi, og dine like, starter tråder som denne. Hva ellers skulle hensikten vært? Hvorfor følte du for å skrive dette innlegget, om det ikke var for å hovere?

At du er så glad for at du valgte å ikke vaksinere barna dine har NULL nyhetsverdi i seg selv, og det vet du like godt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvor mange døde igjen av svineinfluensa i Norge? Var det 30?

 

Det var 16, men det viste seg at 2 av dem døde av andre årsaker så da var det 14 som døde. Altså laaaaaangt færre enn en vanlig influensa, som er rundt 1000-1500

Har du en god kilde på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ble alle gravide frarådet til å ta vaksinen, så skulle plutselig alle gravide ta den.. Norge var et av de få landene som anbefalte vanlig svineinfluensavaksine til gravide! Andre land brukte en annen vaksine til gravide.. Resultatet i Norge var mange døfødsler og spontanaborter for de som lot seg vaksinere. Det var ikke lett å bli klok på hva en skulle gjøre nei. Jeg vet også at noen mistet livet etter influensaen, det er også et høyt antall dødsfall hvert år av vanlig influense. Det gjelder derimot som regel eldre og alvorlig syke, men antaller er faktisk høyt! Jeg var en av de som fulgte grundig med på debatter om denne omdiskuterte vaksinen og det var mange sterke og ulike meninger blant fagfolk! I dag ser en de faktiske fordelene og ulempene som fulgte. Alle som ikke ble syke eller som ikke fikk en alvorlig bivirkning, vil vel påstå at de gjorde det rette valget uansett om det var å vaksinere seg eller ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det at vi ble vettaskremt av en stor og unødvendig kampanje, blir av enkelte gjort til at det var en bevegelse med solidaritets- og fellesskapsfølelse. Denne greia var en stor belastning under mitt svangerskap.

Det er kanskje bedre å synes synd på dem som tok vaksinen, enn å triumfere over dem. Men man vet ikke helt hva HI tenker. Kanskje det er en tråd for å si til dem som tok vaksinen; "Vi føler med dere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...