Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?

• Logg inn for å svare
317 svar til dette emnet

#41 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 12:20

Vis innleggLeoliten skrev 16 februar 2012 - 11:13:

Har et spørsmål til jeg. Min lille prins har så tørr hud på armene og på magen. Er dette normalt eller bør jeg gå til legen med det? Det er ikke rødt eller sårt eller noe, men det er veldig tørt. Har smurt litt med akrem, men føler ikke at det hjelper.
Har massert han en del med olje på kveldene og er redd det kan være grunnen, men nå har jeg ikke gjort det på en stund og det er fortsatt like tørt.
Forslag?
Syns ceridal fettkrem fra apoteket er veldig god :) Bruker det i ansiktet på snuppa, blir lett tørr der :) Også bruker jeg den litt selv også ;))

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 12:27

La snuppa ca åtte igår. Hun sov til ti. Spiste og sov videre til ett, spiste og sov videre til fire. Våknet igjen seks og åtte. Hun sutret masse i søvne før hun våknet, og da var det kun puppen som roet henne. Kan det være pga tenner? Hun pleier ikke være så "sutrete" på natten. Hun våkner, spiser og sovner igjen kjapt, (vanligvis). Men hun sutret litt når jeg la henne ned igjen i sengen også! Merkelige greier azzå!

Kjenner det på kroppen idag at det ble lite søvn inatt ja, jeg bruker så lang tid på å sovne etter å ha våknet. Så håper ikke det blir så mange slike netter.

#43 Svins&Lillesvans

Svins&Lillesvans

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 16 februar 2012 - 13:07

Vi er med på 4mnd tråd! Lillemann er 4 mnd og en uke nå, hjelpes hvor fort tiden går! Her har vi nå i løpet av en uke jobbet oss opp til nesten en porsjon grøt (fikk anbefaling av helsesøster om å begynne, da han ligger litt under på vekt), og dette går kjempefint! Ingen magetrøbbel så langt, og han svelger ivei hehe:) Håper vekta hjelper seg med dette, er jo litt sårt å føle at en ikke har nok mat til gullet sitt..!

Ang soving så har han lenge faktisk sovet natta gjennom, dvs tolv til seks, så kan ikke klage på det! Han sover knapt på dagtid, kun en kort dupp eller to, litt lengre hvis jeg triller, men han tar istedet tidlig kvelden, slik at fra seks-sjutida og utover sover han stort sett, våkner bare for litt pupp og bleie i ny og ne....så vi har begynt å legge han for natta en gang mellom sju og ni. Veldig grei å få til å sove, tar smokken kun når han er trøtt og sovner da stort sett greit om han har begge kosekaninene sine rundt hodet til å mosekose med!;) lille godgutten:)

#44 Svins&Lillesvans

Svins&Lillesvans

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 16 februar 2012 - 13:13

Har et spørsmål til jeg. Min lille prins har så tørr hud på armene og på magen. Er dette normalt eller bør jeg gå til legen med det? Det er ikke rødt eller sårt eller noe, men det er veldig tørt. Har smurt litt med akrem, men føler ikke at det hjelper.
Har massert han en del med olje på kveldene og er redd det kan være grunnen, men nå har jeg ikke gjort det på en stund og det er fortsatt like tørt.
Forslag?

Locobase Repair:) knallfet

#45 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 13:14

Vis innleggSunisita skrev 16 februar 2012 - 13:07:

Vi er med på 4mnd tråd! Lillemann er 4 mnd og en uke nå, hjelpes hvor fort tiden går! Her har vi nå i løpet av en uke jobbet oss opp til nesten en porsjon grøt (fikk anbefaling av helsesøster om å begynne, da han ligger litt under på vekt), og dette går kjempefint! Ingen magetrøbbel så langt, og han svelger ivei hehe:) Håper vekta hjelper seg med dette, er jo litt sårt å føle at en ikke har nok mat til gullet sitt..!

Synes du har vært flink jeg som har ammet til nå:) Er jo mange som føler at de må begynne med grøt nå; jeg gjorde det til førstemann ved 4 mnd(selv om han la på seg godt), håper å kunne vente litt denne gangen, men tror ikke jeg orker vente helt til 6 mnd selv om jeg egntlig har lyst:)

#46 Svins&Lillesvans

Svins&Lillesvans

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 16 februar 2012 - 13:16

Vis innleggSunisita skrev 16 februar 2012 - 13:13:

Forslag?

Blæh, ble postet før jeg var ferdig:) men kan altså anbefale Locobase Repair-kremen. Lillemann har også felter med tørr hud på armene, særlig rundt albuene, og denne kremen hjelper veldig. Er også god å bruke i ansiktet hans, spesielt rett etter et bad, og før huden tørker helt. Da gir den skikkelig god effekt:)

Locobase Repair:) knallfet

#47 Svins&Lillesvans

Svins&Lillesvans

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 16 februar 2012 - 13:24

Vis innleggLeelo skrev 16 februar 2012 - 13:14:

Vis innleggSunisita skrev 16 februar 2012 - 13:07:

Synes du har vært flink jeg som har ammet til nå:) Er jo mange som føler at de må begynne med grøt nå; jeg gjorde det til førstemann ved 4 mnd(selv om han la på seg godt), håper å kunne vente litt denne gangen, men tror ikke jeg orker vente helt til 6 mnd selv om jeg egntlig har lyst:)

Jo takk for det!:) ammer fortsatt så mye som mulig:)  Usikker på når man begynner med to måltider? Her får han et grøtmåltid på formiddagen, ellers pupp.
Det pussige er at etter han begynte å få grøt, har han fått akutt munndiaré! Nei, kaster ikke opp, men skravler som besatt i timesvis!!:) Mistenker at Nestlé har et snev av flybensin i grøtpakka....;)

#48 Leoliten

Leoliten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 157 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 14:18

Hei!

Jeg bare lurer på hvor i landet dere andre bor jeg.
Selv bor jeg i Oslo. :-)

#49 Sjetnejenta

Sjetnejenta

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 128 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 14:49

Bor i Trondheim jeg :)

#50 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 15:08

Bor i Bergensområdet:) Er 31 år. Hvor gamle er dere?

#51 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 15:12

Vis innlegg♥ Min engel ♥ skrev 16 februar 2012 - 12:27:

La snuppa ca åtte igår. Hun sov til ti. Spiste og sov videre til ett, spiste og sov videre til fire. Våknet igjen seks og åtte. Hun sutret masse i søvne før hun våknet, og da var det kun puppen som roet henne. Kan det være pga tenner? Hun pleier ikke være så "sutrete" på natten. Hun våkner, spiser og sovner igjen kjapt, (vanligvis). Men hun sutret litt når jeg la henne ned igjen i sengen også! Merkelige greier azzå!

Kjenner det på kroppen idag at det ble lite søvn inatt ja, jeg bruker så lang tid på å sovne etter å ha våknet. Så håper ikke det blir så mange slike netter.

Nei, det håper jeg du slipper. Vet ikke om det er tenner, for min har ikke fått noen tenner enda... Kan det være økedøgn, eller spiser hun så ofte om natten? Her sover hun vanligvis 5-6 timer uten mat, men hadde en natt hin natten hvor hun fikk mat hver 3.time. Syns jeg opplever "avvik" titt og ofte; usikker om det alltid er økedøgn eller andre ting:)

#52 La rubia

La rubia

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 82 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 18:38

Vis innleggMamma18-38 skrev 15 februar 2012 - 21:46:

La Rubia:

Jøss, tann allerede? Trodde ikke de kunne få det så tidlig. Nå lurer jeg på om lillegutt også kan ha noe på gang. Høres akkurat ut som jenta di. I tillegg til å sutre mye så har han konstant flere fingre i munnen. Ser at han "tygger" på de, ikke suger slik han gjorde tidligere.

Hvordan går det med ammingen nå når jenta di har fått tenner? Er litt spent på det. ;)

Ja jenta mi har hele hånda i munnen og tygger på alle fingrene sine. Kanskje det blir tenner på gutten din også snart. Jeg trodde det var rundt 6 mnd som var vanlig, men mi er kanskej tidlig. jeg vet ikke jeg..

Enn så lenge så går det bra med den lille tanna hun har og amming. Hun har ikke funnet ut at hun kan bite i puppen. men gruer meg til hun plutselig biter til en dag! I natt våkna hun med å vri seg i senga og sutre hver eneste halvtime fra vi la oss til vi sto opp. eneste som hjalp for å roe henne ned var å legge henne tett intill meg. så ble lite soving på meg :P hehe. får ta tidlig kveld i dag.

#53 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 23:04

Vis innleggLeelo skrev 16 februar 2012 - 15:12:

Vis innlegg♥ Min engel ♥ skrev 16 februar 2012 - 12:27:

Nei, det håper jeg du slipper. Vet ikke om det er tenner, for min har ikke fått noen tenner enda... Kan det være økedøgn, eller spiser hun så ofte om natten? Her sover hun vanligvis 5-6 timer uten mat, men hadde en natt hin natten hvor hun fikk mat hver 3.time. Syns jeg opplever "avvik" titt og ofte; usikker om det alltid er økedøgn eller andre ting:)
Hun har nettopp hatt økeuker, har hatt noen dager pause der hun hart spist "normalt" igjen. Men nå er det altså påan igjen!! Hun sover fremdeles ikke og har spist masse. Finner liksom ikke roen. Så fortsetter dette så blir det grøt! Dette orker jeg ikke i lengen. Blir jo helt utslitt.
Ellers så er hun rolig å grei på dagen, lett å legge og godt humør. Er vel ikke noermalt å ha økeuker og økedager så ofte vel?? Kjenner jeg blir litt frustrert av lite søvn. Så får si hoppe til køys ;)

#54 ♥ Min engel ♥

♥ Min engel ♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 275 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2012 - 23:04

25 år og bor i Bergen :)

#55 ozbaby

ozbaby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 07:36

Nå har snuppa hatt økedøgn siden søndag. Og selvfølgelig bare om natta. Legges 20.00, mat 23, 01, 03, 05, 06 og opp 07-08. Har ikke slått feil de siste nettene. Frem til nå har hun bare hatt mat 1-2 ganger om natten. Dere som har vært gjennom det samme, hvor lang tid tok det før det gikk tilbake til "normalen" igjen? Begynner å bli litt tullete:)

#56 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 09:29

God morgen! Høres ut som om mange av våre små har økedøgn titt og ofte eller rett og slett trenger mer mat? Jeg blir usikker selv.
I går sovnet hun kl 22, fikk mat 01.30 og 04.30, ville ikke roe seg, så jeg gav henne mer mat kl 05 og satt sovende/ammende i sofaen til 05.45, da la jeg henne og hun sov til 08.15, da stod vi opp. Nå ligger hun og spiser...
   Så jeg blir så i tvil med dette grøt-greiene, har kjøpt en pk og gitt henne en halv teskje bare som smaksprøve, så ut som om hun syntes det var litt merkelig, men spyttet ikke ut igjen:) Har helst lyst til å kun amme i alle fall 1 mnd til, men på den annen side.....hm...

#57 La rubia

La rubia

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 82 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 09:30

Jeg er siddis bosatt på sørlandet og er 25 år.

#58 Fru Monalisa

Fru Monalisa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 149 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 09:35

Det er faktisk godt å lese at det ser ut som min baby er helt normal og at det kanskje ikke er jeg som "skjemmer henne bort", i og med jeg syns hun spiser hver time hele natta. Kanskje ikke fullt så ofte, men absolutt ofte nok. Men da er dette kanskje normalt og anses som økenetter? Dagene spiser hun omtrent som før.

Jeg har ikke lyst til å begynne med grøt egentlig, for det er så lettvint å bare amme. Selv om det kan bety tidligere kvelder, tenker jeg som så at om to mnd skal hun uansett begynne å få grøt, så jeg greier å vente litt til enda.

Vil allikevel gjerne at hun skal begynne å smake på litt, mest av nysgjerrighet på hennes reaksjoner tror jeg, så får kanskje få med både bananer og litt avokado på butikken i dag? Det lukter guacamole til kveldens taco da :)

#59 Fru Monalisa

Fru Monalisa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 149 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 09:35

Jeg er forøvrig 30 år og bosatt i Vestfold.

#60 La rubia

La rubia

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 82 Innlegg:

Skrevet 17 februar 2012 - 09:36

Ja det er vanskelig å vite dette med amming, økedøgn og annen mat. Hvordan tolke signalene om når man bør begynne med fast føde. Jeg har vert så sikker på at det er den plagsomme tanna som har gjort at jenta mi har krevd så mye pupp og vert så mye våken på nettene, men kanskje det rett og slett er økedøgn i tillegg? Nå er det 3. natt med oppvåkning her halvtime der hun krver å f ligge med puppen. hvertfall en gang i timen (annehver gang hun legges til) er det iherdig suging mens annenhver gang er det småsuging og mest kos ser det ut som. Jeg blir jo helt tullete av å våkne opp så ofte. Jeg hadde tenkt å fullamme så lenge som mulig og ikke begynne smaksprøver før fullgåte 6 mnd. men er dette et tegn på at hun trenger mer mat? Uansett godt å se at vi ikke er alene :P