Babyer som er ca 4 mnd nå i februar?
Skrevet 21 februar 2012 - 10:25
SOL ute i dag etter mange dager m drittvær, så da blir det lang tur i vogn seinere:))
Snarvei til forumene
Skrevet 21 februar 2012 - 11:23
Hun beveger seg ikke så mye enda. Har snudd en gang fra mage til rygg. Men tror det er lenge til før hun snur seg fra rygg til mage. Liker ikke å ligger på magen lenger enn max 10min!!
Hvor lenge ligger deres på magen?
Skrevet 21 februar 2012 - 11:42
Maybeline skrev 21 februar 2012 - 11:23:
Hun beveger seg ikke så mye enda. Har snudd en gang fra mage til rygg. Men tror det er lenge til før hun snur seg fra rygg til mage. Liker ikke å ligger på magen lenger enn max 10min!!
Hvor lenge ligger deres på magen?
Ligger ikke så lenge på gulvet om kvelden, da er hun gjerne litt trøtt og selskapssyk merker jeg, har behov for nærhet til oss. Hun ligger ikke så mye lenger enn 10 min på magen, pleier rulle seg til rygg før det egentlig. Hun ruller seg til en side fra rygg til mage, nesten helt rundt, bare ene armen som er i veien, men dette gjør hun kun når det er noe interessant på den siden hun ruller seg til.
For øvrig prøver hun hele tiden å løfte hodet og ryggen litt opp fra gulvet, for å komme opp å se, ser litt artig ut:)
Skrevet 21 februar 2012 - 23:38
Nettene har ikke forandret seg mye (fortsatt mye oppvåkninger). Så vil så gjerne at grøt skal være løsningen!
Ellers så var det en som lurte ang mosen, jeg bruker stavmikser og litt kokt vann for å få en god kremete konsistens som er lett for snuppa å spise
Ellers så ligger hun ganske lenge på gulvet 1.gang på morningen. Hun ruller fort over på magen å klarer å ligge en god stund. Men så blir det mindre og mindre ut over dagen, dette er fordi hun blir mere "sliten" i rygg/nakke etter å ha ligget på magen så lenge. Men lar henne holde på til hun gir beskjed at nok er nok. Hun har også begynt å trekke bena oppunder seg når hun ligger, akkurat som om hun vil fremover. Syns hun har utviklet seg fort disse ukene
Skrevet 21 februar 2012 - 23:39
♥ Min engel ♥ skrev 21 februar 2012 - 23:38:
Nettene har ikke forandret seg mye (fortsatt mye oppvåkninger). Så vil så gjerne at grøt skal være løsningen!
Ellers så var det en som lurte ang mosen, jeg bruker stavmikser og litt kokt vann for å få en god kremete konsistens som er lett for snuppa å spise
Ellers så ligger hun ganske lenge på gulvet 1.gang på morningen. Hun ruller fort over på magen å klarer å ligge en god stund. Men så blir det mindre og mindre ut over dagen, dette er fordi hun blir mere "sliten" i rygg/nakke etter å ha ligget på magen så lenge. Men lar henne holde på til hun gir beskjed at nok er nok. Hun har også begynt å trekke bena oppunder seg når hun ligger, akkurat som om hun vil fremover. Syns hun har utviklet seg fort disse ukene
Skrevet 21 februar 2012 - 23:42
Leelo skrev 19 februar 2012 - 22:36:
♥ Min engel ♥ skrev 19 februar 2012 - 21:08:
ja, det merker jeg også...syns forøvrig det er mer "intenst" nå enn i starten. Da var jeg sliten etter fødsel og svangerskap, men hun sov jo masse masse... Nå er dagene fullpakket med mating, lek og prøve å få til å sove, merker i alle fall at hennes sosiale behov er blitt mye større, men det er jo et sunt tegn da:) Så når jeg er sliten prøver jeg å minne meg på at jeg aldri får denne tiden tilbake; at jeg må ta vare på den:) Men en dagdupp på lenger enn 5 min i vugga hadde vært fint da....he he...
Er sant som du sier; vi får aldri denne tiden igjen. Så vi må ta godt vare på den <3
Skrevet 22 februar 2012 - 08:07
Ellers har hun blitt veldig aktiv den siste uken. åler seg overalt i lekegrinda eller på leketeppet på gulvet. Legger jeg henne på ryggen, snur hun fort til magen. Klarer også å rulle tilbake nå. Kan ligge opp til en time, så blir hun lei. På kveldene skal hun helst ligge i fanget til mamma:)
Skrevet 22 februar 2012 - 09:06
♥ Min engel ♥ skrev 21 februar 2012 - 23:42:
Leelo skrev 19 februar 2012 - 22:36:
♥ Min engel ♥ skrev 19 februar 2012 - 21:08:
ja, det merker jeg også...syns forøvrig det er mer "intenst" nå enn i starten. Da var jeg sliten etter fødsel og svangerskap, men hun sov jo masse masse... Nå er dagene fullpakket med mating, lek og prøve å få til å sove, merker i alle fall at hennes sosiale behov er blitt mye større, men det er jo et sunt tegn da:) Så når jeg er sliten prøver jeg å minne meg på at jeg aldri får denne tiden tilbake; at jeg må ta vare på den:) Men en dagdupp på lenger enn 5 min i vugga hadde vært fint da....he he...
Er sant som du sier; vi får aldri denne tiden igjen. Så vi må ta godt vare på den <3
Hun har sovet opptil 30 min i vuggen på dagtid, men vanligvis bruker vi vogn og går tur, da sover hun hele tiden og jeg får meg litt luft. Men er jo ikke alle dager det er fristende å gå tur når det blåser og sludder som verst eller er isglatt ute, og det er jo litt kjipt da....
Heldigvis går nettene greit, i går ble det natt kl 21(har kun skjedd en gang før!), og ikke mat før 04.15, så mat igjen 06.30 og sto opp 08.00(lot henne sove litt ved brystet mens jeg blundet sittende i sofaen).
Ikke alle som liker grøt med en gang, du kan jo prøve igjen etter noen dager, eller kanskje prøve en annen grøt?
Skrevet 22 februar 2012 - 09:28
Skrevet 22 februar 2012 - 09:33
Jeg skal på helsestasjonen id ag, så da skal jeg høre litt om grøtinnføring, selv om jeg egentlig vil vente litt til.. er så utrolig lettvint å alltid ha maten med..
Her sovna faktisk snuppa såpass tidlig som 21 i går!!! Men har amma minst 4-5 ganger i natt (er såpass trøtt at vanskelig å huske...). Uansett syns jeg kanskje det er bittelitt bedre enn for noen netter tilbake.
Skrevet 22 februar 2012 - 10:02
Skrevet 22 februar 2012 - 12:32
Lilliprinsen er så våken om dagen, og tror han kunne hatt godt av å komme seg litt opp av og til for å få sett litt av verden, Er det for tidlig?
Skrevet 22 februar 2012 - 12:54
ozbaby skrev 22 februar 2012 - 08:07:
Ellers har hun blitt veldig aktiv den siste uken. åler seg overalt i lekegrinda eller på leketeppet på gulvet. Legger jeg henne på ryggen, snur hun fort til magen. Klarer også å rulle tilbake nå. Kan ligge opp til en time, så blir hun lei. På kveldene skal hun helst ligge i fanget til mamma:)
Skrevet 22 februar 2012 - 12:55
Leoliten skrev 22 februar 2012 - 12:32:
Lilliprinsen er så våken om dagen, og tror han kunne hatt godt av å komme seg litt opp av og til for å få sett litt av verden, Er det for tidlig?
Skrevet 22 februar 2012 - 13:04
Oktoberguttogmamma skrev 22 februar 2012 - 09:28:
Skrevet 22 februar 2012 - 15:05
♥ Min engel ♥ skrev 22 februar 2012 - 12:55:
Leoliten skrev 22 februar 2012 - 12:32:
Jeg har heller ikke prøvd sportsvogn enda, men har tenkt å prøve neste gang jeg skal noen ærend på butikker, småen er lite fornøyd med å ligge i vogna hvis han er våken, vil opp og se! Blir litt slitsomt å ha han på armen og trille rundt på tom vogn hehe.. Kan jo fortsatt bruke bag om vi bare skal på trilletur, da sover han stort sett likevel..
Skrevet 22 februar 2012 - 16:01
Skrevet 22 februar 2012 - 17:32
♥ Min engel ♥ skrev 22 februar 2012 - 12:54:
ozbaby skrev 22 februar 2012 - 08:07:
Har økt gradvis med grøten og det har vel tatt ca. en uke. Litt mer for hver gang. Men så har hun mast om mer grøt hver kveld også, så det har ikke vært så vanskelig.
Skrevet 22 februar 2012 - 19:27
Blir litt misunnelig her når j hører at alle andre har økedager. Snuppa mi er 4 mnd og tar seg ikke mye til:(. føler at jeg har litt lite og gi også, så gir en del på flaske. Nå vil hun ikke ha faske lenger. Hu har fått infulensa og annet en pupp blir hu bare sur av. Mn blir veldig sliten av å gi henne pupp når hu bare vrir seg unna, takaren er ganske tett i nesa. Nå sover hu lite mellom kl 13 -19, ca 20 min, av og til 40.Så nå tenker jeg veldig mye på å begynne med fast føde. Vet ikke om det er så lurt enda, vil jo ikke at hu skal miste lysten på alt? Kanskje jeg skal vente til hun er bedre, noe tips? Tidliger har hun både tatt flaske og pupp, og sovet godt. Syns de av dere som klarer å fullamme er helt suverene, har ikke klart det hittil. Så nå føler jeg meg helt utslitt!;(
Skrevet 22 februar 2012 - 20:06
Shushu skrev 22 februar 2012 - 19:27:
Blir litt misunnelig her når j hører at alle andre har økedager. Snuppa mi er 4 mnd og tar seg ikke mye til:(. føler at jeg har litt lite og gi også, så gir en del på flaske. Nå vil hun ikke ha faske lenger. Hu har fått infulensa og annet en pupp blir hu bare sur av. Mn blir veldig sliten av å gi henne pupp når hu bare vrir seg unna, takaren er ganske tett i nesa. Nå sover hu lite mellom kl 13 -19, ca 20 min, av og til 40.Så nå tenker jeg veldig mye på å begynne med fast føde. Vet ikke om det er så lurt enda, vil jo ikke at hu skal miste lysten på alt? Kanskje jeg skal vente til hun er bedre, noe tips? Tidliger har hun både tatt flaske og pupp, og sovet godt. Syns de av dere som klarer å fullamme er helt suverene, har ikke klart det hittil. Så nå føler jeg meg helt utslitt!;(
Uff, føler med deg. Men husk at det viktigste er at både mor og barn har det bra, uavhengig av om du fullammer eller ikke. Er ikke meningen du skal gå rundt å være utslitt, så gjør det som blir best for deg/dere.
Imidlertid ville jeg kanskje ventet til hun ble frisk igjen før jeg begynte med noe nytt, høres ut som om hun "har nok" med denne forkjølelsen akkurat nå. Har du prøvd å ha henne godt "oppreist" under amming pga den tette nesen? Her hjalp det godt å dryppe melk ofte i nesa. Du kan jo også prøve å gi melk/mme fra kopp?
Håper det blir bedre snart! ta vare på deg selv også!