Gå til innhold

Fordeler/ulemper med 50% barnehageplass

23 svar til dette emnet

Tøssa
  • Medlem
  • 113 Innlegg

Skrevet 23 februar 2012 - 00:54 #21

min begynte i barnehagen da han ble to år(vi gikk i åpen barnehage fra han var 1år), han er nå 2 1/2 ,og han går 60% og jeg synes det funker veldig fint. han var og er fortsatt av den sjenerte typen, og jeg var ørliten tankefull over hvordan tilvenninga skulle gå, men det gikk over all forventing og på bare ei lita uke var han klar. Vi er ikke veldig begeistra når jeg drar om morran, men det er han ikke bestanding når han skal til bf heller, men det går mer på at jeg drar,ikke på at han ikke vil dit han skal være.Han koser seg de dagene han er i barnehagen og koser seg de dagene han er hjemme...han vet ikke noe om hva han går glipp av der og de er veldig flinke til å ha litt større aktiviteter og slikt de dagene det er flest barn der. og arrangeres slikt som nissegrøtfest eller karneval så blir alle barna i barnehagen invitert til å være der den dagen, de som i utgangspunktet ikke har bhg dag da, kommer da innenfor gitte tidsrom som 10-14. Men nå går min i en liten familiebarnehage da, med 10 plasser, jeg vet ikke noe om hvordan det er i større barnehager

El1
  • Medlem
  • 82 Innlegg

Skrevet 24 februar 2012 - 11:26 #22

Sønnen min begynte i barnehage da han var 11 mnd og har gått der i snart 3 mnd. Han er der 4 dager og fra 9.30 til ca 15. Dette fungerer strålende. Jeg tror det er bedre med flere og kortere dager enn få og lange dager.

Tuppen & Lillemor
  • Medlem
  • 69 Innlegg

Skrevet 25 februar 2012 - 00:35 #23

Hei Anonym #20!
Flott med svar fra noen som ser saken fra den siden og! Ja, barn er jo så forskjellig så er ikke godt å si hvordan akkurat jenta mi vil takle en slik situasjon. Er ikke godt å si for meg som kjenner henne engang, for det er jo såpass lenge til hun skal begynne å bhg, og hun vil jo utvikle seg og forandre seg enormt mye innen den tid..
Det du skriver om minimum 80 % plass pga trygghet for barnet er nettopp grunnen til jeg skrev dette innlegget til å begynne med. Men heldigvis har jeg jo fått mange bekreftelser på at
Høres lurt ut å ha tilvenningensdagene i strekk og kanskje ha økt plass den første tiden ja. Det skal jeg ta med meg..

Tuppen & Lillemor
  • Medlem
  • 69 Innlegg

Skrevet 25 februar 2012 - 00:58 #24

Hey Tøssa!
Takk for svar! Høres ut som dere har fått et fint opplegg på det.. Godt å høre at det er enda flere med positive erfaringer. Jo fler, jo bedre :)

Hei El1!
Så fint at det fungerer så bra med gutten din i bhg.. Det høres jo ut som en god løsning med flere og kortere dager hvis man har mulighet til det, men det hadde ikke vi fått til.

Også er litt av grunnen til at jeg vurderer en 50% plass mer enn f.eks 60% den halve kontantstøtten vi får hvis hun har halv bhgplass. Det er jo tross alt en betydelig sum det er snakk om, og det er dumt å "gå glipp av" de 2500 kr/mnd bare pga èn ekstra dag i bhg annenhver uke (=60% kontra 50%).
Så det er flere hensyn å ta her, men selvfølgelig er Lillemor det viktigste, og vi vil bare gjøre det som er best for henne <3

Alle emner:

Snarveier

Siste innlegg

test