Gå til innhold

Barnet mitt er deprimert, hva gjør jeg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 7 åring viser veldig klare tegn til depresjon, hvor skal jeg hendvende meg for å få hjelp?

 

Er det noen som har erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem, men med et eldre barn.

Gikk til fastlegen som henviste videre til BUP, fikk time ganske raskt.

Fikk også en psykolog gjennom sentrum helsestasjon.

Så det du må gjøre er og få en time hos fastlegen så raskt som mulig og krev at denne henviser dere.

Lykke til, vet hvor vanskelig dere har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre. Fastlegen med henvisning til bup. Har dere kanskje et slags "familiehus" i kommunen? Evnt kan du kanskje ringe dit også, høre om de vet andre veier å gå. De har ofte psykologer, terapeuter og flere andre fagpersoner knyttet til sin virksomhet og man ringer direkte dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem, men med et eldre barn.

Gikk til fastlegen som henviste videre til BUP, fikk time ganske raskt.

Fikk også en psykolog gjennom sentrum helsestasjon.

Så det du må gjøre er og få en time hos fastlegen så raskt som mulig og krev at denne henviser dere.

Lykke til, vet hvor vanskelig dere har det nå.

 

Takk for svar. Kan jeg få deg noen spørsmål?

Hvor lenge var barnet ditt deprimert før du tok kontakt med fastlege? Og "hvor" deprimert var det?

 

Jeg leser så mye forskjellig på nettet, noen steder står det ikke ta kontakt med lege før det har gått et år og andre sier etter en måned. Er litt redd for å kirsemaksimere her, men jeg vil jo prøve å få hjelp til barnet så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette innlegget gjorde meg usannsynlig trist. En deprimert 7-åring...? Tragisk, helt tragisk. Håper dere får hjelp fortere enn fort og at barnet ditt om ikke lenge blir glad og bekymringsløs.

Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du grunnen til at han er deperimert da? Det kan være lurt å få oppklart om det er noe som plager han - og se om det er noe dere kan gjøre for å fikse det..

Det er sjelden 7-åringer blir deperimert helt uten grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville da aldri ha ventet ett år når jeg så barnet ha det tungt. Derimot er jeg redd det kan bli vanskelig å få legen til å ta deg seriøst. Håper du slipper det problemet og at dere får hjelp fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#3 her

 

Barnet mitt virket nedfor en stund, holdt seg mye for seg selv. Men skjønte ikke hvor ille det var før moren til en venninne av barnet fortalte at barnet mitt hadde snakket med denne venninne og sagt at h*n tenkte på og ta livet sitt. Vi fikk helt sjokk, trodde bare det var puberteten som hadde slått inn for fullt.

Fikk en akutt time hos fastlegen neste dag, da bagateliserte barnet dette. Var ikke villig til å snakke med noen, men fikk ikke noe valg.

Jeg var med på de første timene, så gikk barnet selv.

Bedre og være føre var mener jeg, så kanskje dere kan forbygge en langvarig depresjon.

Mitt barn har noen tilleggs diagnoser som gjør det mer utsatt for depresjoner og nedstemthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du grunnen til at han er deperimert da? Det kan være lurt å få oppklart om det er noe som plager han - og se om det er noe dere kan gjøre for å fikse det..

Det er sjelden 7-åringer blir deperimert helt uten grunn..

 

Jeg ønsker ikke å utlevere barnet mitt til vilt fremmede her inne, men jeg tror iallefall jeg vet grunnen til depresjonen.

Håper også at legen tar oss alvolig slik at vi kan få hjelp fort.

Skal ta kontakt med legen i morgen og med BUP i regionen, tror vi har et barnas hus i nærheten også.

 

Tusen takk for svar alle sammen

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...