Hjelp,,,om samvær og dårlig omsorgsevne
Skrevet 28 januar 2012 - 16:09
Snarvei til forumene
Skrevet 28 februar 2012 - 16:50
Skrevet 28 februar 2012 - 23:22
Skrevet 01 mars 2012 - 17:53
Når han ikke har hatt noe særlig samvær på 4 år og dro da minstebarnet var 6 mnd. så sier det seg selv at et slikt samvær som han foreslår er utelukket. Her må barna få tid, god tid, til å bli kjent med far og dette må skje på barnas premisser, verken på fars eller dine, men dette må tilrettelegges for barna. Barna har også en rett til å bli hørt. De skal ikke få bestemme, men deres rett til å ytre seg og til å bli hørt er rettigheter som alle barn har.
Her Må samvær skje i tråd med barnas ønsker og på barnas premisser.
Det du kan gjøre er å bestille time på familievernokntoret for mekling med far.
Skrevet 01 april 2012 - 17:01
Selv om far er far så er for barna en fremmed og hvem ønsker vel å sende barna til fremmede mennesker en hel helg en gang i måneden? Ingen av oss, vil jeg tro.
Når han ikke har hatt noe særlig samvær på 4 år og dro da minstebarnet var 6 mnd. så sier det seg selv at et slikt samvær som han foreslår er utelukket. Her må barna få tid, god tid, til å bli kjent med far og dette må skje på barnas premisser, verken på fars eller dine, men dette må tilrettelegges for barna. Barna har også en rett til å bli hørt. De skal ikke få bestemme, men deres rett til å ytre seg og til å bli hørt er rettigheter som alle barn har.
Her Må samvær skje i tråd med barnas ønsker og på barnas premisser.
Det du kan gjøre er å bestille time på familievernokntoret for mekling med far.
Ville tatt en tur på familievernkontoret, ville også ringt barnevernet for å høre hvilke råd de har å gi.
Jeg har vært i lignende situasjon og dette var veien jeg gikk, her har vi endt opp med samvær med tilsyn.
- Kj377 liker dette
Skrevet 03 april 2012 - 19:21
I første omgang så må du lære far hvordan dere har det i forhold til hva barna kan gjøre, snakka, spise, rutiner osv. Også etterhvert kan du la far ta over mer og mer. =)
Skrevet 13 juni 2012 - 10:42
Hvorfor ikke foreslå at han kommer til dere i første omgang da, si en helg i mnd? Kanskje oftere også for at barne skal bli kjent med hyggig samvær.
I første omgang så må du lære far hvordan dere har det i forhold til hva barna kan gjøre, snakka, spise, rutiner osv. Også etterhvert kan du la far ta over mer og mer. =)
Ahh, jeg er i samme situasjon som deg. Far har til nå hatt samvær med tilsyn, noe som ble avgjordt under meklingsmøte for mange år siden.
Smaværene har ikke akkurat vært tette, rundt 1-2 timer annenhver uke.
Nå har han krevd å få ha barnet alene hos seg en helg iblandt, noe som er helt uaktuelt, da barnet fortsatt er redd bf og jeg vet at bf er en uegnet omsorgsperson.
Familievernkontoret rådet meg til å ta ALL kommunikasjon med bf skriftlig, enten på mail eller tekstmld. Og ikke minst at jeg skal ta vare på alt som blir skrevet oss imellom.
Kanskje det også er veien for deg. Ville som noen over her skriver, også tatt kontakt med barenvernet for å få råd om hvordan du skal angripe dette her. Vet det går an å melde bf til barnevernet, men er usikker på om man kan gjøre det mot en mann som ikke har vanlig samvær med barna.