kan barn med ADHD konsentrere seg lenge om spesifikke ting?
Skrevet 28 januar 2012 - 12:38 #1
Skrevet 28 januar 2012 - 13:10 #2
Skrevet 28 januar 2012 - 13:38 #3
Skrevet 28 januar 2012 - 14:23 #4
Jeg har vurdert å be om ny henvisning (han har blitt utredet før, da han var 4-5 år) men er litt i tvil hvordan jeg skal angripe det, og om jeg har grunn til å mistenke ADHD. siden han åpenbart kan konsentrere seg mener jeg...
Skrevet 03 februar 2012 - 21:32 #5
Men samtidig kan jeg bli veldig fokusert nesten fiksert på andre ting,da kan jeg ha store problemer med å ta en pause,eller slutte med det jeg holder på med.
Men det er jo endel andre ting også ved en adhd-diagnose:)
Skrevet 05 februar 2012 - 13:55 #6
Skrevet 05 februar 2012 - 15:30 #7
Tilbakemeldingen fra skolen er jo at det går greit, men jeg er ikke helt sikker på om alt er så greit likevel, etter hva jeg har forstått av lærere som har vært inne som vikar...
Skrevet 16 februar 2012 - 00:58 #8
Men jo, gå til fastlegen din og hør hvordan du skal gå fram for å få barnet ditt utredet på nytt.
Det siste jeg hørte var at barn i 4-5 årsalder er vanskelige å diagnostisere for adhd.
å være vikar er et kapittel for seg selv. Selv den snilleste elev kan bli helt motsatt av seg selv når vikarer har timene.. Snakker av egen erfaring, både som lærer og elev!
Skrevet 22 februar 2012 - 00:12 #9
Skrevet 01 mars 2012 - 23:05 #10
Jeg ville sjekket ut http://www.nt.ntnu.n...arn/kjennetegn/ . Det er i dag alt for mange barn som få diagnosen ADHD, og mange er feildiagnostisert. Slik var det i alle fall med min sønn. Sørg for å få en Wisc test av sønnen din før diagnosen stilles. Og da fra en som virkelig kan det! Et barn med høy iq må ikke behandles som et barn med ADHD. Det kan bli veldig belastende for barnet.
Jeg holder på med Bacheloroppgave om barn med høy intelligens og det er skremmende lite kunnskap i ppt tjenesten/Bup og spesielt i skolen. Lærere synes slike barn er slitsomme, og det sosiale kan av og til bli en utfordring. Ingen hjalp oss gjennom barneårene. Min sønn er i dag 7 og det går kjempefint med han. Litt utfordrene for en mor selvsagt
Det er supert at han kan konsentrere over lengre tid. Intelligente barn blir ofte ukonsentrerte når de er understimulerte. Jeg sier ikke at barnet ditt er høyintelligent, men ADHD barn klarer ofte ikke konsentrere seg over lengere tid borsett fra action liknende spill og tv. De har også ofte dårlig motorikk (både fin og grov). Lego har ikke akkurat så mye action akkurat. Det er en møysommelig prosess å bygge lego og man må ha stor konsentrasjon og kunne planlegge nøye. Dette har ikke barn med ADHD. MEN når det er sagt, er det selvsagt høyintelligente barn som har ADHD. Disse barna er like forskjellige fra hverandre som andre barn er forskjellige. LYKKE TIL!
Skrevet 02 mars 2012 - 12:39 #11
Hva er en Wisc test?
Skrevet 06 mars 2012 - 13:42 #12
den perfekte mor skrev 02 mars 2012 - 12:39:
Hva er en Wisc test?
Det er en genrell evneprøve ("intelligenstest")
Skrevet 07 mars 2012 - 11:17 #13
AnnieG skrev 01 mars 2012 - 23:05:
Jeg holder på med Bacheloroppgave om barn med høy intelligens og det er skremmende lite kunnskap i ppt tjenesten/Bup og spesielt i skolen. Lærere synes slike barn er slitsomme, og det sosiale kan av og til bli en utfordring. Ingen hjalp oss gjennom barneårene. Min sønn er i dag 7 og det går kjempefint med han. Litt utfordrene for en mor selvsagt
Er lærer, hadde vært kjempeinteressant å lese oppgaven din
Har hatt nytte av wisc. En del barn med ADHD har høyere intelligens enn andre barn, men får ikke brukt evnene sine på rett måte.
å ha elever med ADHD i klassen er kjempespennende og utfordrende. Det gies alt for lite kompetanseheving hos normallæreren på slike, tross alt, ganske vanlige diagnoser.
Skrevet 02 mai 2012 - 02:11 #14
Sønnen min sitter ALDRI i ro, står på hodet i sofaen mens han ser tv, små springer istedenfor å gå osv osv.
MEN, han kan leke med lego i timesvis. Når han var yngre (3år) var det togbanen som kunne få all hans oppmerksomhet, han kunne leke stille og rolig med den mye lengre enn "normale" barn.
På skolen sier de at han er en racer i matte, konsentrerer seg og jobber i fred og ro med oppgaver over lengre tid. I andre fag er dette ren utopi
Jeg har selv adhd og kjenner meg igjen, er det noe jeg synes er virkelig kjekt så kan jeg få helt oppheng og bli "perfeksjonist" i arbeidet med det.
Skrevet 02 mai 2012 - 15:09 #15
Snarveier
Siste opprettede emner
-
Ble innlegget slettet?Anonym bruker - i dag, 15:47
-
Dørskilt!Anonym bruker - i dag, 15:37
-
Hvite flekker på føttene....Nr. 3 på vei! :D - i dag, 15:30
-
Drikke alkohol i offentlig parkAnonym bruker - i dag, 15:27
-
Noen som har kjøpt Ford S max som bruktbil??1881 - i dag, 15:21
-
-
Siste innlegg
-
Ja, barndomssomre av full lengde er gull. Får man det til er det da definitivt i...
sug lut - i dag, 15:44 -
25 grader her, i vogna ligger hun kun i body og var allikevel svett.
miepia30 - i dag, 15:42 -
Nei, nærmeste de har er på Ski, men da er det jo nærmere å dra til mortensrud.
Pumba78 - i dag, 15:30 -
Dikt, ♥ og internettsmask til SUG LUT
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ søtingene! !
sug lut - i dag, 15:29 -
Jeg bor i Rogaland, et stykke sør for Stavanger. Jeg håper dette gir resultater...
moota m storesøster&lillebror - i dag, 15:22 -
Noen som har kjøpt Ford S max som bruktbil??
Vurderer denne nå før sommeren slik at vi slipper en mega full bil pakket med sa...
1881 - i dag, 15:21