GÃ¥ til innhold

Hvilken vinterdress liker du? ( Vi tar ikke med reima)

• Du har ikke tillatelse til Ã¥ svare her
17 svar til dette emnet

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 09:57 #1

Jeg liker Troll

Skrevet 28 januar 2012 - 09:58 #2

Bergans :D

Brød og sirkus
  • Medlem
  • 137 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 09:59 #3

Er godt fornlyd med Troll. Utrolig slitestyrke, og kan gå i arv til minsten selv om eldste har brukt den 3 sesonger.

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 11:07 #4

Stormberg har vi brukt siste årene, kjøper de som er helt vann- og vindtette (ikke de rimelige som bare er vannavvisende) og de holder kjempegodt. Slitesterke og varme, går i arv til lillesøster uten problemer, blir nesten ikke slitt.

Kjøper alltid på salg fra nettsidene til Stormberg, der får du gjerne dresser som har kostet 1200-1500 kr i butikk for rundt 500 når sesongen er slutt.

3småtroll♥
  • Medlem
  • 85 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 11:08 #5

Har veldig god erfaring med Troll. Har tre dresser som har vært brukt av 3 barn i 3 sessonger og de er like fine!
Men de siste to årene har jeg blitt litt mer glad i dresser med fast for så i fjor hadde vi Name It og var fornøyde, i år har vi Ticket til minste på 3,5 og er veldig fornøyd ;)

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 11:27 #6

Vi har Helly Hansen i år, og er fornøyd med denne.
Har også en rimligere backup dress fra Legetøj, og denne gikk det raskt hull i rompa på. Så ikke så fornøyd med den...

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 11:53 #7

ticket2heaven

Mandalas
  • Medlem
  • 375 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 12:05 #8

LegoTec og Isbjörn.

Skrevet 28 januar 2012 - 13:34 #9

Polarn O Pyret

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 13:48 #10

polarn

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 13:49 #11

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 januar 2012 - 11:07:

Stormberg har vi brukt siste årene, kjøper de som er helt vann- og vindtette (ikke de rimelige som bare er vannavvisende) og de holder kjempegodt. Slitesterke og varme, går i arv til lillesøster uten problemer, blir nesten ikke slitt.

Kjøper alltid på salg fra nettsidene til Stormberg, der får du gjerne dresser som har kostet 1200-1500 kr i butikk for rundt 500 når sesongen er slutt.

Hvordan får du til å kjøpe riktig størrelse når du kjøper når sesongen er slutt og for neste vinter? Min lille jente er så lita enda at jeg ikke har handlet så mye slikt men ser for meg at de plutselig kan skyte i været og vokse, eller at det står stille ei stund... kjedelig om den skulle være alt for stor til vinteren, og bli passe midt utpå vinteren og for liten igjen til høsten igjen f.eks...

juliogjuleprins-
esse
  • Medlem
  • 6 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 14:01 #12

Vi har ticket2heaven til begge jentene i vinter og de er kjempeflotte, synes jeg. Kjøpt på salg hos Ellos ;) Ellers må jeg si at Molo har utrolig flotte dresser, pyxis og polaris til vinteren og vårdressen polly er så utrolig lett og god!! Kan virkelig anbefales altså :)

Vi har også vært fornøyd med Stormberg, men akkurat som nampe Nameit sin vinterdress synes jeg de ble litt for tykke og stive (3 åringen er enig), men ellers er dette (nameit)en veldig god og varm dress vi har som backup her hjemme. Stormberg har vi hatt bukse og jakke i tidligere og det har også vært supre backupplagg og ikke minst gode jakker :)

Når det gjelder størrelser så pleier jeg også å handle de på salg. Jeg har vært heldig for har ikke bommet

T+ T <3
  • Medlem
  • 48 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 14:07 #13

Jeg vil slå ett slag for en kjempebillig vinterdress.... Navigare eliasdress!

Vi kjøpte den som ekstradress, men siden det det gikk hull i reima-dressen har vi brukt den. Har en gutt på to år som aldri har blitt våt eller kald i den. Bare skryt i bhg også. Om det regner skikkelig bruker vi regnklær, men ellers har den blitt brukt daglig i flere måneder nå, i Bergen.

Tror den kostet 399. Om noen har dårlig råd så er det ett godt alternativ!

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 14:19 #14

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 januar 2012 - 13:49:

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 januar 2012 - 11:07:

Hvordan får du til å kjøpe riktig størrelse når du kjøper når sesongen er slutt og for neste vinter? Min lille jente er så lita enda at jeg ikke har handlet så mye slikt men ser for meg at de plutselig kan skyte i været og vokse, eller at det står stille ei stund... kjedelig om den skulle være alt for stor til vinteren, og bli passe midt utpå vinteren og for liten igjen til høsten igjen f.eks...

Det har ikke vært noe problem her altså, Stormberg er litt store størrelsen så jenta min på 4,5 år bruker str 4, og jenta mi på 3 år bruker størrelsen under. De vokser riktignok litt i rykk og napp, men jeg har aldri opplevd at størrelsen jeg har kjøpt på våren ikke har passet til høsten, kjøper jo ikke en snau dress på våren... Det har gått helt fint hele veien for meg.

sillyfilly og O-
livia
  • Medlem
  • 149 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 14:22 #15

Bestilte nettopp denne : http://www.ellos.no/...141xe?Nr=302542

Fikk den i posten i dag. Den står vel strengt talt under regntøy, men vi tok den på ute nå for det var så vått ute. Dressen er myk og lett og med deilig fleecefôr inni. Hadde likevel på ulldressen for det blir gjerne kaldt å sitte stille i våt snø.

Tenkte å ha den som ekstra dress /vårhøst dress og som, ja ekstra vinterdress bare med litt ekstra klær under. Den er helt vanntett og virka veldig fin.

Ellers slår jeg et slag for Reimatec. Hatt to sesonger på rad. KJempe fornøyd. Men den ligger som regel i bhg.

Cat.68
  • Medlem
  • 308 Innlegg
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 28 januar 2012 - 19:19 #16

Siden vi ikke får si Reima, så vil jeg anbefale Bergans. Kjøpte et kjempebra sett med jakke og bukse fra Bergans i år.

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 19:25 #17

Men nå skulle vi ikke snakke om reima her da.

Jeg synes det bare er så rart.. jeg har jobbet med barn lenge og det er faktisk sjelden jeg ser reima dresser.

Anonym bruker
  • Medlem
  • 41 601 Innlegg

Skrevet 28 januar 2012 - 19:25 #18

LegoTec

Alle emner:

Snarveier

Siste innlegg