Gå til innhold

Når gå fra grøt og mm til brødskive. (kveldsmat)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille pjokk er et år og en mnd, og får en stor posjon god natt grøt rett før legging, og så ammer jeg litt på rommet. Når bør jeg gå over til brødskive? Amminga fortsetter jeg nok med det neste året, men kanskje er ikke grøt godt nok i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste spiste babygrøt til kveldsmat til han var 2år, yngste sluttet når han var 10-11mnd da ville han ikke ha mer.

 

Grøt metter minst like mye som brødskiver, så det er bare å fortsette å gi så lenge han vil ha det og du syns det er greit å gi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har spist grøt til frokost og kvelds så lenge de har villet ha det, er sunn mat for små mager det og de anbefaler vel ett grøtmåltid i døgnet til de er minst 2 år.

 

Har spist brødskive til lunsj fra de var ca 7-8 mnd gamle da, og lei av grøt ble de en gang mellom 1 og 1,5 år, da ville de rett og slett ikke ha men gikk på kjøkkenet og pekte på brødboksen isteden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Da fortsetter vi som før med god samvittighet. Her er det jo to brødmåltider tidlig på dagen, så da må det være grøt til kvelds hvis den nevnte anbefalingen stemmer. Det virker som han er mett og god også, jeg var bare usikker på om det var bedre med brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye bedre med grøt enn brødskiver. Tror vi er veldig opptatt av brødskiver her i landet, i andre land spiser de lite brødskiver. Grøt er jo mye mer sunnere og metter bedre enn brød, så hadde nok fortsatt med grøt hvis dere har to brødmåltider til om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker barnegrøt til kveldsmat fremdeles vi (snart 4 år). Vet da at hun får i seg ulike ernæringsstoffer osv. Vi har ikke tenkt til å stoppe med det før hun selv protesterer!

(selvsagt ikke absolutt hver kveld, for det hender jo vi er borte osv og det er ikke alltid det passer)

 

Amming på sengekanten bør stoppe med så fort det kommer tenner. Da er det mat, pupp, tannpuss og så natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...