Gå til innhold

Hverdagen


❤snupp(e)❤

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt første barn 1.april, og gleder meg masse :)

Men dette er ganske nytt for meg, så hvordan ser hverdagen deres ut :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Mine erfaringer:

 

Barn nr 1: Er nå 5 år. Sov lenge på morgene, deretter ikke mer enn 20 min om ganger og da hvis jeg trillet samtidig noe som var ille pga bekkeproblemer. Kveldene gikk med til skikkelig skriking (nesten like mye som kollikk barn men hadde ikke kollik etter definisjonen). Jeg hadde knapt tid til å spise enkelte dager, og mens han sov på morgene smurte jeg mange brødskiver som jeg kunne ha utover dagen.

 

Barn nr 2: Er 4 uker. Noen dager sover han timer i strekk og jeg kan slappe av og gjøre hva jeg vil, andre dager må han holdes/bæres hele tiden for å være rolig. Han sovner nesten med en gang han tas opp. Nettene er litt urolige, av og til sover han bare hvis han får ligge inntill meg eller pappa, og det blir jo meg siden pappaen skal på jobb.

 

 

Så konklusjonen er: Det er ikke så greit å vite akkurat hvordan du får det. Både med nr 1 og 2 synes jeg uforutsigbarhet er det mest dekkende for å beskrive de første ukene. I tillegg til at man blir veldig trøtt selv. Hvis man blir veldig sliten kan man bli ganske opprørt over de minste ting. Hvis babyen griner mye f.eks kan tårene komme fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare informere deg om noe jeg ble litt lei meg for at ingen sa til meg: jeg viste det kom til å bli mye "jobb" når barnet kom, men så sliten, vondt og lei meg jeg var de 2 første ukene ette fødsel hadde ingen forberedt meg på, alle hadde sagt at nå blir det mye kos og glede. jeg kunne begynne å gråte fordi glasset mitt ikke sto der jeg trodde jeg hadde satt det fra meg, og en fødsel gjør en del med underlivet ditt, jeg sliter litt enda 6 uker etter fødsel. Men nå skal det også sies alle er ikke like så du kan være en av de heldige som er klar som ett egg rett etter fødselen også(bank i bordet) Jeg sier ikke dette for å skremme deg men fortelle deg at om det skulle skje så er du ikke alene om å føle deg litt utenfor etter en fødsel for det trodde nemlig at jeg var.

 

men tilbake til hverdagen med barnet : Natta har jeg lært å ikke forvente noen ting, ho var flink i 3 uker og la seg halv 10 og voknet to ganger iløpet av natten også startet dagen våres mellom 7 og 9. men nå så har ho funnet ut at det ikke er noe gøy å sove om natten, så da holder vi mamma våken. så best å legge seg om kvelden med åpent sinn og ta det som det kommer så slipper man å bli sint/frustrert/leiseg når man inser at i natt får jeg ikke sove.

 

Uansett hva jeg gjør nå så er jeg ikke alene(når samboer er på jobb) går jeg på do så ligger ho på gulvet og titter på meg, går jeg i dusjen mens samboer er på jobb så ligger ho å titter på meg. lager frokost med en hånd. :)

Tar ikke 5 min å gå ut av huset lenger det tar bortimot 1 time.

 

men når du holder barnet ditt i armene og titter på det så er alt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke forberedt på at det skulle være så lett:)

Jeg syns hele tiden har flydd med en sjarmør som vokser fort!

 

Den første uken ble jo brukt godt til å lære meg til å sove samtidig som barnet også gikk det seg til:)

 

Venter nr to nå så er spent på hvilke vaner h*n vil ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det ikke står i noen bøker hvor tøff barseltiden er. jeg ble tatt på senga der ja. men for all del det er utrolig mange nydelige stunder en har med baby også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er så forskjellige som fødseler er. Hvis du har en ukomplisert fødsel og en baby som sover mye er det lett og koselig :-) Har du en hard fødsel, med etterkomplikasjoner og en baby som aldri sover er det hardt, men også kos innimellom :-)

 

Hvis det er et slit, så be om hjelp fra alle du kjenner og gråt selv om det kjennes "sippete" ut :-) Den harde perioden går uansett over og det blir lettere når man finner sin egen rutine og rytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...