Gå til innhold

Kul i brystet, venter på mammografi..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 24 år og har funnet en kul i brystet. Var hos legen mandag og venter nå på time hos mammografi.

Noen med erfaringer? kul på str med en klinkekule, bevegelig og ikke øm. Ingen tegn til sykdom ellers.

 

Hvordan er videre forløp, resultater og hva blir evt gjort? Noen som vil dele erfaringer? 1 år siden jeg sluttet å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vil bare ønske deg masse lykke til!

Eneste jeg kom til å tenke på er at jeg mener at når det er noe fare på ferde, så er det hvis kulen sitter fast, altså at den ikke er bevegelig.. men kan ikke uttale meg noe sikkert om det.

 

LYKKE til! Det går nok sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon...gruer meg og blir jo ganske så engstelig. Men man må jo bare finne ut av det.

 

Jeg tror for din del det er veldig usannsynlig, du er så ung, og det er som oftest en kjertel bare. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil bare ønske deg masse lykke til!

Eneste jeg kom til å tenke på er at jeg mener at når det er noe fare på ferde, så er det hvis kulen sitter fast, altså at den ikke er bevegelig.. men kan ikke uttale meg noe sikkert om det.

 

LYKKE til! Det går nok sikkert bra!

 

Det er bare tull. Jeg hadde en bevegelig kul - og det var kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I utgangspunktet høres dette umiddelbart ikke "skummelt" ut. Forstår likevel godt at du blir bekymret og ønsker en sjekk, det bør man. Jobber selv på et brystdiagnostisk senter og hos oss er det vanlig å få undersøkelse av kirurg samtidig med mammografi og evt ultralyd og prøvetaking samme dag. Du har alderen på din side og i.o.m at du skriver her tipper jeg at du kanskje har ammet nylig? Det er mange som kommer til oss for så å få tømt kulen som det viser seg å være melk i fra den gangen de ammet. Er du engstelig sytes jeg du bør ringe sykehuset der du venter på time. Snakk litt med dem og be dem sette deg på ringeliste så du kan få hurtigere time om det skulle dukke opp noen avbestillinger.

Det er lett å si at du ikke skal bekymre deg men det hjelper sjelden, kanskje kan det hjelpe å holde seg opptatt med ting og tang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Har vært der selv og kjenner på følelsen hver gang jeg leser om det. For meg gikk det en uke fra jeg var hos legen til jeg hadde fått undersøkt kulen. Den uka var lang!

Det #5 skriver er det som skjedde da jeg undersøkte kulen. Hos meg viste det seg at det var en væskefylt cyste som de tømte mens jeg var der. Og for en reaksjon jeg fikk. Skalv og hyperventilerte.

Av de kulene de undersøker er det 9 av 10 som ikke er farlig.

ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...