Gå til innhold

Min gutt på 2 år og 2 mnd er avhengig av DSi :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Storebror på 6 år har DSi, men lillebror skal ha den heeele tiden!!

Han raser hvis han ikke får den, når han får den så sitter han å spiller lenge. ja 1 time eller 2 hvis jeg ikke tar den i fra han.

 

Det verste er jo at han faktisk spiller også, kommer seg til neste level osv.

 

I dag gjemte jeg DSi'n, da gikk han å gråt og dro ut skuffer og skap i et par timer.

 

Herregud, hvordan kan dette være mulig? Storebror begynte med DS når han var nesten 6 år.

 

Er det andre med samme problem, som kan komme med tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, har nok ikke så mange råd. Her er det enklere fordi vi bare har err barn, foreløpig. Hun elsker å lese, spille og høre på musikk på iPaden. Men den er ikke tilgjengelig for henne for det meste, og humn vet at den ikke er hennes. Fordelen er jo ar dette er oe jeg og pappan bruker, så det er tydelig for henne at den er vår, og hun spør derfor om å få låne. Jeg er nøye med at det ikke skal være ubegrenset tilgang, for jeg ser hvor lenge hun kan holde på, spiller angry birds ol. Selvfølgelig er det fint at hun leser bøker på den også, men jeg vil at hun først og fremst skal leke med andre leker og lese papirbøker.

 

Vi har ikke bestemte regler på når den kan brukes, sånn som med tv. Men hvis hun hadde mast veldig hadde jeg lagt noen regler for at den kun kan brukes mellom middag o g barnetv, f.eks.det fungerer i allefall bra med tv hos oss, men jeg må stadig gjenta at ikke før barnehagen, ikke før middag osv. Hun godtar det for vi er konsekvente. Du må nok belage deg på protest, men hold på dt du estemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Problemet er at han bare er 2 år, å skjønner ikke hva etter middagen, eller før barne tv betyr.

 

I dag har han ikke fått ds'n i det hele tatt, men han har gått å små suttret i heeeele dag, åpner skapdører og skuffer for å finne den.

 

Hjelpes min altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 2år her også som elsker DSen til storebror, men han er ikke like ekstrem som din sønn. Jeg hadde sagt til storebror at han bare kan bruke den på rommet sitt med døra lukket en periode og ikke latt lillebror sett den i det hele tatt. Fordelen når de er så små som 2år er at glemmer sånne ting lett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, hm.. Kanskje jeg må prøve å la den ligge i skapet en god stund.

Jeg trodde jo at hvis han fikk spille så mye han ville en dag, så sluttet han. Men neida, etter at han hadde sittet i 2 timer, dypt konsentrert å spilt, så tok jeg den.

 

Fatter ikke at det er mulig jeg da, jeg har 4 barn, å ingen har vært slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som vil funke er å ikke la han ha den i det heletatt, og sakt at storebror må gå på rommet når han skal spille så ikke lillebror ser.

Ute av syn betyr nok noen dager med sutring, men så er det noe annet som tar over.

 

MEN hva for et spill behersker en så liten så han sitter og spiller skikkelig i 2 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her:

Ja, må nok be storebror og storesøster om å ta med ds'n på rommet. 2-åringen spiller zhu zhu pets (hamstrer som skal ha mat, drikke, sove og gå på do. Også kommer man inn i tuneller for å samle mynter)

Og pet shop, det er favorittene. Hvis et annet spill står i, så bytter han spill.

Han hadde sikkert spilt lenger enn 2 timer hvis jeg ikke hadde tatt konsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... hørest helt utrolig ut at en toåring kan spille så lenge! Du har iallfall en som er flink å konsentrere seg, og det er ikke noen dårlig egenskap i utgangspunktet.

 

Jeg hadde nok ikke latt han bruke den igjen på en god stund siden han blir så rasende når han ikke får spille mer.... Jeg har en viljesterk toåring selv, og utfordrer ikke sinnet hans mer enn jeg må ;) Ute av synet, ute av sinn fungerer heldigvis veldig bra for så små! å la storebror spille på rommet høres ut som en god ide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Problemet er at han bare er 2 år, å skjønner ikke hva etter middagen, eller før barne tv betyr.

 

I dag har han ikke fått ds'n i det hele tatt, men han har gått å små suttret i heeeele dag, åpner skapdører og skuffer for å finne den.

 

Hjelpes min altså...

 

Det er kanskje lurt å bare legge den vekk, men dt er mulig sønnen din forstår mer enn du er klar over. Mener ikke å være frekk, altså. Men om han ikke forstår de første gangene hva "etter middagen" betyr, så snapper han det raskt opp. Det er sånne ting dyr også forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han klarer å spille 2 timer +, på DS'en, skjønner han nok begrepet "etter middag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...