Gå til innhold

Argh!! Nav,skatt og os!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mottok på begynnelsen av året skattekort som alle andre med tabell 7200p noe som tilsier et trekk på litt over 11%.. Jeg kontaktet umiddelbart skatteetaten og fikk redusert trekket til 5% som jeg hadde før nyttår.. Hun jeg har hatt en del kontakt med der mente jeg ikke trenger å trekke noe skatt,men jeg ønsker det for å ikke få baksmell..

Uansett da.. Nav hadde mottatt den endringen 11.januar,men allikevel trakk de etter tabell!! Det er så utrolig irriterende!! De hadde over en uke på å få endret det til å samsvare med skattekortet tilsendt fra etaten,men det gjorde de jo ikke får alle slike utbetalinger ligger visst klare LANG tid i forveien!!

Her er det snakk om at de har trukket over 800kr for mye og de pengene er noe jeg trenger og hadde regnet med!!

Jeg ringte selvfølgelig med en gang jeg hadde fått utbetalingen og ba om å få tilbakebetalt de kronene,men nav kunne ikke love noe..

Så forbanna typisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En uke er ikke lang tid og selvsagt regner de ut lenge før utbet. kommer. Du burde skjønt at nytt skattekort ikke gjelder før i neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idet de får inn endring bør de egentlig gå inn og utføre endringen slik at trekket blir riktig mener nå jeg!!

Ihvertfall når det er snakk om januar og de mottar endring såpass lang tid før utbetalingen faktisk skjer..

Håper du får tilbakebetalt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trakk de fra tabell selv om skattekortet sier 36%....

 

Da er det vel sannsynlig at du kom bedre utav det..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trakk de fra tabell selv om skattekortet sier 36%....

 

Da er det vel sannsynlig at du kom bedre utav det..??

 

ja kom noen tusen bedre ut av det, men hvis det resulterer i smell neste år så er det jo ikke noe gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er jo ingenting synes jeg. Ble selv trukket nesten 4000 kr i skatt den ene mnd, og da hadde de hatt over to uker på seg! Fikk beskjed om at når man bestiller nytt skattekort, Må man vente til ikke kommende betaling, men neste før den gjelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt trukket 4-5000 for mye i skatt helt siden jeg gikk ut i permisjon - i april!!!. Ordnet alt med skattetaten, men NAV klarer fremdeles ikke å følge oppdaterte skattekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare os nå, og plutselig har de begynt å trekke 1500 av den....jeg søkte til skatteetaten om lavere trekk,og da fikk jeg enda høyere!!! at de skulle trekke 1800! vet ikke hva jeg gjør med det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...