Gå til innhold

Hvor mye leker har barna dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.aftenpost...er-6746400.html

 

Hva slags leker kjøper du til dem?

 

Hva gjør du hvis familie og venner kjøper altfor mye leker til barna dine?

 

Hvor mye leker barna dine med lekene sine?

Min har altfor mye leker! Så jeg har lagret unna ca 3 fjerdedeler i kjelleren. Da blir lekene som nye igjen når jeg etter en stund tar frem en gammel leke og bytter ut med noe han ikke er opptatt av lengre. Min leker litt hver dag, mest med lego, bakugan og bayblade. Skal jeg kjøpe nye leker nå så blir det lego, fordi det har han nytte av i lang tid! :) Jeg bruker å si fra hva han har bruk for som de gjerne kan kjøpe, og gir beskjed om at hvis de vil kjøpe leker så er det best om det er lego f.eks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 barn, den ene barn har aldri brydd seg om leker så det har blitt til at lillesøsteren har arvet en del av eldste barnet sine leker og eldste har lite leker på rommet sitt. Kjøper heller ting hun liker som bøker,prinsesseting og slike "jente" ting. Hun har aldri likt dukker,barbie,duplo etc.

Minsten har en god del leker, mye barbie,ponni, og div.

Hun leker litt, men ikke mye.

Har lagret noe av lekene de hadde da de var små, som jeg ikke vil gi bort. Det er store duplo klosser og dukker, og litt småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenpost...er-6746400.html

 

Hva slags leker kjøper du til dem?

 

Hva gjør du hvis familie og venner kjøper altfor mye leker til barna dine?

 

Hvor mye leker barna dine med lekene sine?

Min har altfor mye leker! Så jeg har lagret unna ca 3 fjerdedeler i kjelleren. Da blir lekene som nye igjen når jeg etter en stund tar frem en gammel leke og bytter ut med noe han ikke er opptatt av lengre. Min leker litt hver dag, mest med lego, bakugan og bayblade. Skal jeg kjøpe nye leker nå så blir det lego, fordi det har han nytte av i lang tid! :) Jeg bruker å si fra hva han har bruk for som de gjerne kan kjøpe, og gir beskjed om at hvis de vil kjøpe leker så er det best om det er lego f.eks

 

Hva er bakugan?? Har en gutt på 3,5 år som kom hjem ifra barnehagen å hadde såååå lyst på en sånn, fordi "ole" hadde det :P

 

Ellers, så har gutten min mer enn nokk leker, men mye er pakket bort på loftet, også bytter vi ut litt nå og da.

Han leker mest med briotågbanen, lego/duplo og småbiler :)

Jeg gjør ikke så mye hvis de kjøper leker til barna mine, fordi vi har ingen som kjøper alt for mye leker, her kjøper alle noe praktiske ting. Så det hender vi må ønske gutten leker. Til jul fikk guttungen på 3,5år 2 leker og en rattkjelke, resten var klær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Hun har ikke så masse leker, men hun har nok;) Av store ting har hun dukkevogn, gyngehest og lekekomfyr. Og så har hun Duplo, bøker, noen biler, litt bondegårdleker, bøtter, spader, badeleker og noen små ting.

Hun leker mye med lekene sine. Mest med dukkevognen, bilene, Duplo og komfyren. Og så liker hun å "lese" bøker. Badelekene blir også flittig brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 4 mnd gammel og har vel ca 15 leker. Synes det er altfor mye allerede jeg. :P Har gitt beskjed til mine foreldre og søsken at jeg vil ha litt styring med hvor mye leker hun får, så hun ikke blir bortskjemt, og det virket som de synes det var greit. En annen ting er om vi vil klare å si nei når hun blir stor nok til å be om ting selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har uten tvil altfor mye. De leker med lekene sine en kort stund, så er de ikke interessante lenger. Vi prøver å bytte ut med noen leker i kjelleren, med større og mindre hell.

 

De har Gormiti-figurer, andre småfigurer, Ponny, prinsesser, drager, Lego, kulebane, magnetgreier, dukke, dukkevogn, bamser and so on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye av alt.

Nintendo wii, nintendo ds (en hver) ps, mye pc spill og dilledall på ipaden. De har også filmer og dvder.

De har forklær og kakebake former og egne koke ting og spiseting. Jenta har fullt kjøkken til lekehuset også, med tusen koppesett, i plast i keramikk, med kitty og ponny og farger.

Ute har de alt som skal til, ski og slalom ski, sykler, sparkesykler, roller blades, trampoline, huske, rutsjebaner, sandkasse, gravemaskiner.

DukkevognER, dukkER, barbiedukkER, han har selvasgt dionusauruser, garage, store biler, mindre biler, jordbruksstasjon, brannstasjon, lego nnjago, leg factory, transformers, bayblades, bakugan, tilhørende baner.

Reol med bøker, spill, puslespill.

Utkledningskiste med spiderman, prinsesser, cowboy, indianer, og andre ulike figurer.

For ikke å snakke om musikk instrumenter, gitar, trommesett, keyboard, torader og ulike typer riste instrumenter og fløyter.

 

Perler, smykker, sminke, ansiktsmaling, tegnesaker, klippe lime saker, collage saker, sysaker, et hode å sminke på, laloopsy.

 

Det er faktisk litt ekkelt å tenke på, ekkelt å se på. Leker de ikke bryr seg med. Og vi bare fortsetter å kjøpe. Spy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåklokkevalsen

Mitt barn har altfor mye leker. Ikke fordi jeg kjøper så mye, det slipper jg faktisk, fordi det er en del av barnets familie som øser på med leker som sjelden blir brukt.

Og grunnen til dette er at de har valgt å ikke ha kontakt med barnet, men istdet bøte på det med massevis med leker.

 

Har prøvd å fortelle de at det er begrenset hvor mye leker 1. barn kan ha, men det hjelper lite.

 

Pleier å gi det til organisasjoner som sender det videre til barn i fattige land, som ikke har det de trenger, hverken av klær, leker eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenpost...er-6746400.html

 

Hva slags leker kjøper du til dem?

 

Hva gjør du hvis familie og venner kjøper altfor mye leker til barna dine?

 

Hvor mye leker barna dine med lekene sine?

Min har altfor mye leker! Så jeg har lagret unna ca 3 fjerdedeler i kjelleren. Da blir lekene som nye igjen når jeg etter en stund tar frem en gammel leke og bytter ut med noe han ikke er opptatt av lengre. Min leker litt hver dag, mest med lego, bakugan og bayblade. Skal jeg kjøpe nye leker nå så blir det lego, fordi det har han nytte av i lang tid! :) Jeg bruker å si fra hva han har bruk for som de gjerne kan kjøpe, og gir beskjed om at hvis de vil kjøpe leker så er det best om det er lego f.eks

 

Hva er bakugan?? Har en gutt på 3,5 år som kom hjem ifra barnehagen å hadde såååå lyst på en sånn, fordi "ole" hadde det :P

 

Ellers, så har gutten min mer enn nokk leker, men mye er pakket bort på loftet, også bytter vi ut litt nå og da.

Han leker mest med briotågbanen, lego/duplo og småbiler :)

Jeg gjør ikke så mye hvis de kjøper leker til barna mine, fordi vi har ingen som kjøper alt for mye leker, her kjøper alle noe praktiske ting. Så det hender vi må ønske gutten leker. Til jul fikk guttungen på 3,5år 2 leker og en rattkjelke, resten var klær..

Her er hjemmesiden, så kan du se: http://www.bakugan.no/ :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre har jenta vår også for mye, i mine øyne i allefall. Hun har arver en del, fått i gave og noe har vi kjøpt. Vimkjøper generelt ikke leker til jul og bursdag, og begrenser det til andres barn også, de bar jo også for mye. Liker å gi bøker, cd, eller hobbysaker. Jenta vår har tre sett besteforeldre og de fleste liker å gi leker, men hun får ting vi har foreslått for det meste. Gidder ikke ha huset fullt av plastikk-skvip som bare ligger og slenger.

 

Jeg synes viner flinke til å ikke kjøpe noe særlig. Det er jo gøy å handle til henne, derfor synes jeg vi er flinke :-) Men vi er ofte på lekebutikken og loppemarkeder og ser på alt de har der. Hun synes det er like stas som å handle med hjem, foreløpig iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...