Men nå tror jeg han har innsett at han kommer seg raskere framover når han krabber.
Veldig treit fysisk utvikling... :(
Skrevet 04 februar 2012 - 20:46
Men nå tror jeg han har innsett at han kommer seg raskere framover når han krabber.
Snarvei til forumene
Skrevet 05 februar 2012 - 20:02
Jeg er også positiv etter at lillebror har begynt å dra seg rundt og også begynt stå ganske mye på alle 4 og forsøke å flytte litt på armene. Så det har vært masse fremgang siste uka! Storebror begynte å dra seg rundt da han var 8,5 mnd, men begynte ikke å krabbe før han var 11 mnd selv om han nok kunne klart det før, Mulig lillebror ikke blir så mye senere til å krabbe, selv om han ikke er sterk nok enda. Men storebror var 9,5 mnd da han reiste seg opp selv, og det er en god stund før lillebror klarer det.
Uansett: vi krysser fingrene! :-)
Skrevet 05 februar 2012 - 21:03
Skal prøve uten klær, men det er klart at når gradestokken bikker - 18 C så går det nesten ikke for det er rett og slett for kaldt på gulvet, men det er det ikke på det store badet vårt.
Dette skal pøves i morgen den dag.
Av med klea!!!
Skrevet 05 februar 2012 - 21:05
Skrevet 12 februar 2012 - 22:02
Ellers fikk jeg mange kommentarer å familieselskap i helga, at han krabber så fint, og at det ikke virker som om han lærte å krabbe for bare 1,5 uke siden.
Så her har det virkelig skjedd store fremskritt! Ikke så lenge vi skal til fysio igjen nå, jeg er veldig spent på hva hun sier... Det har skjedd utrolig mye siden sist hun så ham.
Skrevet 23 februar 2012 - 12:40
Vi har vært hos HS og fysioterapitime igjennom HS.
Han har låsninger i hoftene og i nakken.
Vi har blitt henvist til en manuell terapeut som skal behandle ham først. Deretter skal fysioterapeuten komme på banen igjen med trening. Han skal i tillegg vise de i barnehagen hva de må gjøre.
Jeg er lettet over at de har funnet noe som kan forklare hvorfor han ikke vil annet enn å dra seg fremover på magen og muligvis hvorfor han sover så dårlig.
Håper dette vil ha effekt. Første manuellterapitime i morgen!
Skrevet 03 mars 2012 - 14:21
Skrevet 05 mars 2012 - 08:50
meg80 Okt08gutt + Jan11Gutt skrev 03 mars 2012 - 14:21:
Han er 1 år og 1 mnd gammel.
Etter den første manuellterapitimen har han sovet hver natt etter!
Er det mulig?
Vi er mer uthvilte enn på lenge. Ny time i dag.
Så flott med gutten din forresten
Nå er det bare å ha et øye på hver finger da, hehe...
Skrevet 05 mars 2012 - 19:36
Merker at det med mageproblemene hans har mye å si, for det er når vi gir han hvete/glutenfri kost at han forandrer seg og blir blid som en sol, slutter å gulpe og får interesse for å utforske verden og kommunisere med oss. Så nå skal vi fortsette med det etter råd fra fastlegen. Han har sannsynligvis ikke cøliaki, men muligens hveteallergi.
Skrevet 06 mars 2012 - 22:22
Skrevet 08 mars 2012 - 09:58
Skrevet 10 mars 2012 - 12:41
Ser ut som behandlingen har hjulpet, selvom det er et stykke igjen:)
Skrevet 27 mars 2012 - 14:48
Har også en "treig" baby. Hun er snart 11 mnd, og krabber ikke. åler seg framover og ruller rundt, men det er vel omtrent det eneste. Krabber ikke, setter seg ikke opp selv, reiser seg ikke. Har myyyye å lære, gitt
Har vært hos fysio på helsestasjonen èn gang, men alt var normalt.
Hvordan går det med resten???
Skrevet 28 mars 2012 - 19:38
Han har såvidt begynt å klare å dra seg opp etter ting som er i riktig høyde. Men det er veldig vaklende ennå og ikke alltid han greier det. Vi må stå parat for han faller kjapt. Vi skal på 1 mnd kontroll om tre uker, så spennende hva de sier. Han klarer jo ingenting av det de spør om på grovmotorikken på skjemaet vi har fått tilsendt..
Skrevet 29 mars 2012 - 11:08
Fysioterapeuten hans har gått ut i fødselspermisjon, men vikaren hennes skulle ringe over påske, håper vi får fortsette å få fysio-timer. Vi skulle passe på å bøye opp beina hans ordentlig, altså ankelen, siden han jo står bare på tå. Slik at ikke muskelen på baksiden av beinet blir for kort.
Men ellers har hun altså sagt at alt er helt normalt. Han er veldig kjapp og pigg, så jeg frykter egentlig ikke lenger at noe er galt. MEN jeg er veldig tvilende til at han skal klare å gå til han blir 18 måneder, altså. Det er fryktelig, fryktelig langt igjen.
Skrevet 29 mars 2012 - 11:10
Heldig mamma til ♥to gutter♥ skrev 28 mars 2012 - 19:38:
Han har såvidt begynt å klare å dra seg opp etter ting som er i riktig høyde. Men det er veldig vaklende ennå og ikke alltid han greier det. Vi må stå parat for han faller kjapt. Vi skal på 1 mnd kontroll om tre uker, så spennende hva de sier. Han klarer jo ingenting av det de spør om på grovmotorikken på skjemaet vi har fått tilsendt..
Om det er noen trøst, så ligger han langt foran det nivået gutten min var på da han var på ettårskontroll.
Skrevet 29 mars 2012 - 19:30
meg80 Okt08gutt + Jan11Gutt skrev 29 mars 2012 - 11:10:
Heldig mamma til ♥to gutter♥ skrev 28 mars 2012 - 19:38:
Om det er noen trøst, så ligger han langt foran det nivået gutten min var på da han var på ettårskontroll.
Hei!
Gutten min blir 14 mnd om få dager. Han krabber ikke enda, men drar seg fremover på magen med kryssgang bein og armer som om han krabber. Det går kjempefort
I tillegg drar han seg opp og står på knærne. Laaaaangt igjen til både det ene og andre, men siden jeg ser en rask utvikling i det siste bekymrer jeg meg ikke.
Poenget er at "normalen" er stor og vid selvom ikke det føles slik når man er bekymret for utviklingen.
Har begynt å tenke mer sånn så lenge jeg ser at det ikke står helt stille
Skrevet 29 mars 2012 - 20:53
Jeg bekymrer meg mindre nå enn før, siden han er mye mer "med" når det gjelder kommunikajson og han stadig utvikler seg, som dere nevner.
I kommunen vår bruker de ASQ-skjemaet. Det står ikke hva de skal kunne, men er et spørreskjema for kartlegging av barnet av foreldrene før 1-års-ktr. Det er grovmotorikken han skårer dårligst på. Der klarer han ingen av de 6 ferdighetene som er nevnt. Mange av dem dreier seg om å reise seg opp og gå med støtte. Finmotorikken, derimot, har han taket på det meste. Blir litt spennende å se hva de mener om han der!
Jeg føler mesteparten av problemene ligger i magetrøbbelet han sliter med. Han gjør alltid sprang i utviklingen og er en helt annen baby når han ikke sliter med magen. Han reagerer på Hvete og spelt. Ren havre har gått greit til nå. han har sannsynligvis ikke cøliaki, men muligens hveteallergi. Skal henvises til en spesialklinikk snart..
Skrevet 06 april 2012 - 21:29
Skrevet 06 april 2012 - 21:31