Gå til innhold

Veldig treit fysisk utvikling... :(


AO3

Anbefalte innlegg

Idag hadde han ett lite fremskritt :D

For første gang bøyde han ikke beina når vi lot han stå mens vi holdt han.

Han fikk stå opp etter bordet så han fikk taki tv kontrollen,å da sto han faktisk ganske bra på beina.

Begynner kanskje å gå litt fremover.

 

Så bra! Hvert fremskritt føles ekstra godt når man er bekymret mamma! Men jeg ville fremdeles bedt om henvisning til barnelege hvis jeg var deg. Bedre med en gang for mye enn en for lite.

 

 

Hei! Har lest gjennom hele tråden.. Og vil bare si at sååå bra at det endelig går fremover!!! Det var stas å lese :) :)

 

Tusen takk! Det er så herlig!!! Jeg hadde trodd at jeg kom til å gråte av glede når han endelig lærte seg å gå... Da det endelig skjedde, gråt jeg ikke - jeg var bare så utrolig lettet! Vi er ikke "ferdige" ennå, det er fremdeles en gips som må av, og fotstillingen må være ok også uten gips... Men jeg føler nå at jeg virkelig ser en ende på dette.

 

Kan tenke meg det var en fantastisk følelse av å se han gå ja! :D må være mange kg som lettet fra dine skuldre :) nå går det bare en vei, og det er fremover! Det er godt han har en flink mamma med stå-på-vilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag så ville plutselig fysioterapauten avslutte saken med sønnen min!

Kan ikke si at jeg helt skjønner hvorfor.

Joda han har bra fremgang men han er forsatt 15 mnder å kryper ikke.

Han er forsatt 15 mnder å klarer ikke stå på beina.

Merkelig avgjørelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt frustrasjonen din, me_87. Jeg har ei prinsesse som har vært sent ute med den grovmotoriske utviklingen. Hun krabbet først når hun var 10,5mnd, igjen hun nektet å stå på bena før hun var 1år. Hun trakk bena opp under seg og sa nei når vi prøvde :-P Hun nærmer seg nå 18 mnd med stormskritt, og hun går overhode ikke selv enda. Intill ganske nylig, nektet hun å gå om vi ikke holdt henne i begge hender. Nå går hun og holder kun en hånd, men hun nekter å slippe seg. Det går sent, men bi ser heldigvis små fremskritt. Hun foretrekker fortsatt å løpe på knærne, men viser stadig større interesse for å gå.

 

Jeg synes det er merkelig at det behandlingen ble avsluttet. Så du han imot? Håper det løsner for prinsen. Alle rundt sier at det går seg til, men man bekymrer seg likevel. Ihvertfall når de minste i barnehagen løper forbi ;-)

 

Så bra at dere ser fremgang, okt08gutt + jan11gutt. Vi heier på go'gutten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag begynte han å krype skikkelig for første gang :D

Ser ut som ting løsner litt nå,selv om han ikke vil bruke beina enda.

 

Så bra! Gutten min var litt over 12 mnd da han begynte å krype - og da det først skjedde, fikk han kjempegod krabbeteknikk på null komma niks. Håper dette er det første steget på vei mot rask framgang for gutten din! Jeg skjønner ikke hvordan fysioterapeuten bare kan avslutte behandlingen av gutten din, uten at du har fått fortalt hvorfor engang?? Jeg anbefaler deg fremdeles å få henvisning til barnelege.

 

Her går det unna, lillebror går mesteparten av tiden nå! Rart hvor "store" de blir over natta når de begynner å gå! Vi skal tilbake til sykehuset over jul. Jeg er veldig spent på om de setter på ny gips, eller om vi skal prøve uten. Jeg er usikker på om de hadde sett for seg så stor framgang på så kort tid. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble veldig glad når jeg leste at han endelig har begynt å gå litt, "meg 80.."tårene triller her :)

 

Jeg fulgte med tidligere da jeg også har en datter som var sent ute, men dette hang sammen med leversykdommen hennes og hun ble dermed fulgt opp tett av leger.

 

Men jeg har god erfaring i at man virkelig må kjempe for å komme videre! Når man først har kommet inn i det " ordentlige" systemet går alt mye lettere.

 

Jeg håper dere snart blir kvitt gipsen og at gutten din løper rundt. Jenta mi blir to i februar, så de er ganske like i alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Februar 11! :D Nå er jeg spent på hva som skjer på neste sykehustime i begynnelsen av januar. Om vi får på ny gips eller ikke, om han må i narkose etc. Han løper i alle fall rundt som bare det nå med gipsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, gøy når det blir litt fart på de små :) krysser fingrene for at han blir helt fin i beinet når dere er ferdige med gipsen! Håpe de er fornøyde når de tar den av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer!!! Så utrolig kjekt å høre:-) Jeg har skrevet i denne tråden en gang, så har fått opp varsler og fulgt med innimellom. Det må være en utrolig deilig følelse for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...