Gå til innhold

Om abort og slikt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen problemstillinger og faktorer;

-Hva ville dere gjort dersom dere ble gravid etter en one-nighter?

(For gutta gjelder det da om de fikk beskjed om at dama ble gravid såklart..)

-Dere er enige om at det ikke er noe grunnlag for noe forhold.

-Den ene ønsker barnet og ikke den andre,ta stilling til begge alternativer!!

-Dere bor ganske så mange mil unna hverandre,hvordan løse evt samvær den første tiden??

 

Har en venn som var litt uheldig rundt juletider,forhåndsreglene var på plass,men ikke tilstrekkelig.. Han vil egentlig ikke ha barnet eller mora,men mora er visst veldig klar for barn.. Hun vil heller bære frem og oppdra barnet uten enn far enn å ta noen abort.. Vennen min ville helst at hun skulle tatt abort,men ettersom hun ikke vil det så har han ikke samvittighet til å la et barn vokse opp uten en far..

En ting jeg tenker er at han ihvertfall må ta en farskapstest og bekrefte eller avkrefte om han faktisk er faren,for man vet jo aldri..

Noen som har noen gode råd til han??

Eller noen synspunkter på saken generelt??

 

Og til dere som bare er ute etter å bitche og kritisere; Gå EN ANNEN PLASS!! Kranglesiden feks!! Jeg ønsker saklige meninger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Tjaa.

 

Ønsker han lykke til, håper han får til å svelge kameler og til dels noen svære.

 

Jeg ble gravid med en fyr som jeg bare hadde vært sammen med 2 mnd, og han ville ikke bli pappa, men det ble han. Jeg var super hormonelt og super forbredt han var ikke. Han er ikke lenger i livet vårt mye av dette er fordi jeg drev han bort da jeg var hormonell og kjip.

 

Så jeg anbefaler han å stålsette seg og svelge kameler for mye kan bli slengt i trynet hans av bittherhet. Be han lese bØker ikke bare om babyen for det lærer han, men om hva som skjer med kvinnen da hun går gravid så det blir litt lettere å forstå hormonene i omlØp i steden for å lØpe som f* som mange menn gjØr.

 

Det er et veldig godt utganspunkt at han vil ta del i barnet sitt liv da.

 

Anbefal han en time på familievern kontoret fØrst alene så han kan hØre litt om rettighter og veien vidre. Så med barnemoren.

 

Lurt å lage en skriftlig samværsvtale med engang barnet er fØdt. Om den fØlges får far delt foreldrerett etter et år. Noe som er hyggelig for pappaen da om han vil ha del i babyen sitt liv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skjønner situasjonen er kjip. Jeg har vært i den. Jeg ville beholde og jeg visste han ikke ville. For meg ble det et verdivalg om jeg skulle føre han opp som far eller ikke. For å ivareta både mitt og hans ønske. Men barnet har også rettigheter, så jeg valgte å føre han opp som far. Hun har rett til å vite hvem han er. Men han har selv valgt ingen kontakt, og jeg krever han ikke for bidrag. Jeg tok valget om å beholde, og forsørger og oppdrar barnet selv, men han har en datter på papiret som ingen vet om. Det var hans valg. Han har åpen invitasjon om han skulle ombestemme seg, men jeg tviler. Hun vil arve han om mange år, men utover det vet jeg ingen ting. Han har ikke andre barn. Hvordan kompisen din skal gjøre det vet jeg ikke. Om han og moren klarer å ha en dialog og samarbeide er det det beste. Er avstanden lang kan det bli vanskelig i begynnelsen, men etter hvert som barnet vokser til blir ting enklere. Det vokser opp mange barn i Norge i dag etter slike omstendigheter, og de klarer seg bra de også. De er faktisk ønsket, selv om de ikke er planlagt. Og kompisen din kommer garantert til å bli veldig glad i ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...