Gå til innhold

Tisser på seg i barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta er nå 5 år gammel, og fortsatt tisser hun mye på seg i barnehagen. Det er mest nå om vinteren, men det var jaggu meg ganske mange ganger i sommer også. Jenta har to hjem og var ganske liten da foreldrene skilte lag. Hun har siden omlag 3 års alder vært omkring 40% hos far. Det ser ut som hun trives godt i begge hjem, så langt vi kan se.

 

Kan stress med å bo i to hjem være opphavet til dette?

 

I så fall er mitt motargument at hun kun tisser på seg i barnehagen. Det var noen runder her hjemme noen måneder rundt den tiden hun sluttet med bleie om dagen, men etter det har det vært helt slutt på å tisse på seg både hjemme og borte.

 

Hun sier selv at det er så mye som skjer i barnehagen, og at hun ikke bare kan gå på do midt i leken, også går det galt. Barnehagepersonellet sier at hun trives godt og er en ressurs både for store og små, så det skal i utgangspunktet ikke være noen stressfaktorer i barnehagen. Far mener også at jenta har anlegg for å være litt lat, rett og slett ikke gidde å gå på do før det blir fro sent. Hun vil heller gjøre seg ferdig med leken og heller ta bryderiet med skifting etterpå. Ofte sier hun ikke i fra engang... Jeg er enig i at hun har personligheten til å være sånn. Men jeg tør ikke helt å slå meg til ro med det for det. Hva om hun faktisk ikke kan noe for det?

 

Kan det likevel være det faktum at hun blir stresset av to hjem som er årsaken til dette? Hva kan man gjøre i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har også ei jente på 5,5år. Hun tisser MYE på seg i barnehagen. Hun trives veldig godt, men sier hun glemte det eller rakk ikke doen....

Hun sluttet med bleie da hun var 2 år på dagen, men har aldri klart å slutte om natta...

Legen sier det er normalt. Tisser nok ikke når de er konfirmert...

Men det er veldig frustrerende og er jo litt bekymret med tanke på skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å samarbeide med barnehagen og få til faste dotider en periode (hver time). Dette vil hun antagelig bli så lei av, at hun sier i fra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...