Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Flere med bordeline PF her inne?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 415 436 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2012 - 22:03

Hadde vært kjekt med en tråd hvor vi kan utveksle erfaring og tanker. Jeg har vært "frisk" i mange år, men symptomene kom tilbake da jeg ble mor. Siden jeg bor på et annet sted enn den gangen jeg var syk og ofte innlagt så er det ingen her som vet om det, ikke engang legen min. Føler meg veldig alene her jeg bærer på denne store hemmeligheten, men er redd for å oppsøke hjelp, er redd de skal bli bekymret for om jeg er en dårlig mor f. eks (noe jeg ikke er, da hadde min mann reagert). Så jeg har derfor bestemt meg for å holde alle tanker og følelser inne og bevare denne hemmeligheten til ungene er litt større. Jeg klarer å kontrollere symptomene på den måten at jeg ikke utagerer så andre ser det, men sliter veldig da jeg har ofte trang til å drikke meg dritings, selvskade, suicidal i perioder, og alt sinnet som bygges opp viser jeg ikke. Trekker også pusten veldig dypt for å ikke påprakke andre mine meninger, som ofte er svært radikale og ekstreme. Holder bare alt inne.

Forumtråden fortsetter under...

#2 Ville Vera

Ville Vera

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 05 februar 2012 - 01:50

Hei du! Jeg har samme diagnose som deg. Har laget en lukket støttegruppe for oss med borderline på Facebook, der kan du bli medlem :) Der deler vi erfaringer, støtter hverandre og spør om alt mulig hvis vi lurer på noe. Søk opp Borderline / Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse på Facebook, der er det en åpen gruppe. Bli medlem der, eller skriv til administrator (navnet mitt står i gruppa) så legger jeg deg til den lukkede aktive gruppa :)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 415 436 Innlegg:

Skrevet 05 februar 2012 - 22:02

Jeg har sett på gruppen, men jeg tør desverre ikke bli medlem der, er redd for å bli gjenkjent, eller at facebook venner skal se at jeg er med...

HI

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 415 436 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2012 - 17:15

Hei,
Jeg har ikke selv sykdommen, men jobber i psykiatrien og kjenner godt til den. Håper du tar ansvar siden du selv vet hvor syk du har vært og forteller det til legen din, slik at du har noen å gå til når mye av det du beskriver blir for vanskelig. Det å vokse opp med en ustabil mor er noe av det vanskeligste et barn kan oppleve, selv om mor tror hun har det under kontroll. Barn blir ofte gående på tå hev for å ikke trigge sin mor. Men ingen grunn til at du ikke skal klare det å være en god mor, men ta ansvar for ditt barns skyld å søk hjelp hos folk som du vet kan dette..kanskje du kunne trengt å ha en psykolog å gå til i blant når det er på det tøffeste slik at du ikke gjør feil i forhold til ditt barn.De med BPF har ofte godt av å gå i langtidsterapi. Dette er bare et velmenende råd:) lykke til og god bedring!

#5 Ville Vera

Ville Vera

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 01 april 2012 - 23:14

Gruppa er hemmelig/lukket, så ingen andre enn vi i gruppa ser at du er medlem der :)

Annonse