Gå til innhold

Kjøper dere billige eller dyre klær til barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er det mest billige klær. Eldste som går i 6 kl får litt dyrere klær. Liker godt salg så er komt litt i skapet nå. Ytterklærog sko blir vel det dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbroken

Jeg har alltid prioritert god kvalitet på ytterklær og sko, mens resten har vært en salig blanding fra noenlunde billig (aldri Sparkjøp og Europris osv) til ganske dyrt. Penklær har jeg alltid kjøpt på kvalitetsbutikker.

 

Jeg er nok litt merkesnobb og liker at barna mine ser ordentlig ut, og så lenge jeg har råd til å legge til litt ekstra har jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Yttertøy og sko er stort sett dyre varer. Bukser og gensere har vi litt av alt. Piffer litt opp med noe flottere og stasligere innimellom. Sokker, truser og undertrøyer kjøper vi gjerne på H&M. Ull har vi gjerne i mange forskjellige merker, men ikke så veldig dyre plagg det som enkelte merkeklær uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greit på salget nå. Kjøpte Lego bukse til eldstemann til 50% til 200. Det får du en ordinær bukse for på Cubus eller h&m. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt blanding til mine gutter på 6 og 1 år. Bruker å kjøpe litt dyrere yttertøy enn innetøy, siden de er ute store deler av dagen (ikke minste enda da) . Bruker å kjøpe billigtøy på cubus,lindex og hm. Og litt dyrere tøy på benneton, bare barn (jean paul, mexx) og bestiller dansk design på nett, når de skal være ekstra fine og pynte seg litt:) Men til hverdags så går det altså mest i billigklær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrt ytterøy og sko (Bergans, Reima, Troll, Viking etc)

 

Vanlige klær er litt varierende, men liker vanlige kjedebutikker som Lindex, Name It, etc.

Syr også masse til dem selv, særlig minstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ganske mye penger på yttertøy og gode sko samt treningsutstyr

Innetøy handler vi på HM, Lindex, Name It ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker penger på gode sko, men klær handler jeg gjerne brukt, eller passer på når det er salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt yttertøy og sko, billigere inneklær. Hvis jeg kjøper dyrere merker i inneklær, så er det på salg eller fra bruktbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en lett blanding. Blir en del name it og sånt på salg. Handler mye basic klær på hm, samtidig som jeg kjøper spesielle klær på litt dyrere steder. Kommer helt an på jeg finner, og hva jeg liker. Kjøper som regel det jeg vil ha, uavhenging av pris. (Men betaler selvsagt ikke 500kr for en body kun pga merket altså.)

 

Det jeg legger penger i er utesko, utedress, luer og votter. Der legger jeg en del penger. Vil jo at gutten som er aktiv og mye ute skal ha gode, slitesterke klær som holder han varm og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige inneklær kjøper jeg i vanlige kjedebutikker (NameIt, Lindex, H&M osv). Uteklær og sko derimot er det viktig at er av god kvalitet, så der legger vi mer penger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke dyre klær, har unger som leker og sliter ut klærne sine. Og det har ingen ting å si om det er dyre klær eller ei, de blir like slitt og går i stykker. Jeg kan ikke si til ungene at de ikke får lov å være så aktive som de er heller, jeg syns det er veldig gøy at de klattrer i trær, står på hodet i åkern på jakt etter mark, suser rundt på sykkel og sparkesykkel, skater og gudene vet hva de ikke gjør. Jeg er slik selv, og blir ikke overrasket om jeg har fått hull i buksa (sist buksa mi fikk en rift var da jeg hjalp ungene og naboungene med trehytta de holder på med. Skifte til arbeidstøy er jeg ikke flink til)

 

Har ei jente på 14 hun har heller ikke så mange dyrere klær, hun har sin egen stil og den har hun funnet i klær som ikke er så dyre. Men hun syns klær fra noen butikker som ikke er her, og jeg var på salg på nett for en stund siden så fikk ei veldig fornøyd jente her til jul. Fikk en diger bunke med klær som var akkurat henne. Syns det er greiere å legge mer penger i klær når de blir litt eldre og klærne varer lenger og holder lenger. Hun som er stor er ikke den som klattrer så mye og heller ikke ødlegger klærne lenger, men det gjør de andre små trollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det mest i Cubus, HM og Kappahl. Helt greie klær. Handler en del på OBS til 6-åringen, de har ofte gode tilbud på skikkelige klær. Det dyreste ungene mine har på seg hver dag er ullundertøyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Jeg kjøper en del basis klær på hm , men drar til New York ca 1 gang i året og da kjøper jeg nesten bare dyre merke klær som timberland,polo CK, levis nike .

 

De bruker alle klærne om hverandre og i bhg. Er ikke sånn at de må sitte stille om de har på dyre klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ganske billige. Kjøper en del på loppemarkeder. Skulle vi få merkeklær fosøker jeg å fjerne merket ved å sprette av eller plasere en lapp over. "merkeklær" gir meg brekkninger.

 

Jeg har også unger som "aldri" fryser. Ingen vits i å kjøpe de varmeste dressene ol til dem. Da nekter de å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy mom:)

Jeg shopper på salg for det meste:)

Finner alltid kupp der, og hvis jeg ikke handler på salg så handler jeg på de samme butikkene som er kjedebutikker, h&m,lindex osv.

Kunne aldri falle meg inn å kjøpe dyre merkeklær til mine 2 barnehage barn.

Når det gjelder dresser, sko og yttertøy kjøper jeg heller ikke det dyreste, av den grunn jeg har opplevd med 2 barn at selv om jeg kjøper dresser som er rimelige så holder dem like godt!

Men kjøper da dresser som helly hansen, stormberg foreks...på salg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kun klær på H&M, Cubus, Lindex og noen ganger Name It. Vi handler mest på H&M og jeg er veldig formøyd med klærna. De har en passform som passer sønnen vår på 1,5 helt perfekt.

 

Jeg kjøper kun ull fra Janus (Nøstebarn da han var baby).

 

Men ytterklær bruker jeg penger på. Han har Reima dress, lue x 2 og votter. Han har Viking sko, Viking Termo og Ecco sandaler i bhg.

 

Jeg er egentlig en anti-merke jente. Jeg er den typen som kunne klippet av Jean Paul merket om jeg hadde fått en slik bukse... Derfor ble jeg nesten litt flau da jeg oppdaget hvor mye penger jeg har brukt på ytterklær på sønnen vår. Men jeg kommer nok til å kjøpe slike ytterklær, iallfall skikkelige sko fremover. Jeg er opptatt av at klærna skal være komfortable og gode. Dessverre må man ofte litt opp i pris i ytterklærna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er jenta mi ett år og har til nå vokst så fort at det har vært totalt unødvendig å legge mye penger i klærne hennes, de brukes jo bare en måned eller 2. Men hun har en del ullklær da, det er jo forholdsvis dyrt (150-200 kr for en body syns jeg er dyrt). Nå når jeg jobber igjen og får bedre økonomi samt at hun kan bruke klærne litt lenger kommer jeg kanskje til å se etter litt mer kvalitetsklær, men bare hvis de billige ikke holder:) Hvorfor bruke mye penger når det som er billigere er bra?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt yttertøy og blanding på innetøyet. Har 3 barn som arver etter hverandre og bruker derfor heller en del penger en gang enn å kjøpe billig mange ganger. Bergans jakka som nr 3 nå har tatt i bruk er like fin etter 6 år og hard bruk. Eneste jeg må betale hvert år er nye støvler og sko, men kjøper også dyrt fottøy pga kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper stort sett billige klær, som ser ut til å ha ok kvalitet (kjenner på stoffet, ser hva stoffet består av og ser på sømmene). Av og til kjøper jeg noe på POP eller Benneton. Bruker en del penger på ull - men kjøper kvantitet foran kvalitet. De blir jo skitne før vi kommer oss ut døra hjemme om mårran.Har mye Pierre Robert og Tom og Trine. Her har disse plaggene stort sett holdt seg helt fine en sesong - og de fleste har vi kunnet brukt til de har blitt for små. Kjøper Janus på Coop Obs. Det er nok ullfavoritten - sammen med Joha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko spares det ikke på. Men har enda ikke kjøpt skikkelig dyre vinterdresser/jakker. De rimeligere vi har brukt til nå - har fungert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper klær som er i mellomsjiktet. Ikkje dei dyraste merkeklærne til 800-1000 kr eller meir for eit plagg, men heller ikkje så mykje av dei billige på hm, lindex og cubus.

 

Grunnen er at eg har funne visse typar klær som eg synst er fine til jentene mine, for eksempel Memini, Claire dk, Wheat, Tina Wodstrup. Desse ligg litt høgare i pris enn hm, lindex o.l., men er den type klær eg synst er fine. Rose Lille og Pomp de Lux har også masse fint, som er litt rimeligare i pris.

 

Nå når det er vinter går det likevel mest i ullundertøy, ullkjolar og heimestrikka klær.

 

Uteklærne ligg også i mellomsjiktet - betalar som regel rundt 1000 kr for vinterdressar, 600-700 kr for goretex sko (både til vinter og haust) og rundt 500 for vinterjakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...