Gå til innhold

Hjelp..barnet mitt fryser så på bena?


karius

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har noen gode tips for at jenta mi på straks 3 år ikke skal fryse så på bena når hun er ute.

De sliter i barnehagen og vi også når vi er på tur..Er så kjedelig om utegleden som hun har skal ødelegges av dette. Vi har ikke vært lenge ute før hun begynner å fryse..

 

 

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er det noen som har noen gode tips for at jenta mi på straks 3 år ikke skal fryse så på bena når hun er ute. De sliter i barnehagen og vi også når vi er på tur..Er så kjedelig om utegleden som hun har skal ødelegges av dette. Vi har ikke vært lenge ute før hun begynner å fryse.. mvh

Hva har hun på seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ekko gore tex vintersko har prøvd med både ulvang sokk+ullstrømpe, kun ulvang inni og kun rene ullsokker. Har også prøvd nesnalabber..de er kjent for å være veldig varme da.. Inni de har jeg også prøvd litt forskjellig..

 

Hei. Er det noen som har noen gode tips for at jenta mi på straks 3 år ikke skal fryse så på bena når hun er ute. De sliter i barnehagen og vi også når vi er på tur..Er så kjedelig om utegleden som hun har skal ødelegges av dette. Vi har ikke vært lenge ute før hun begynner å fryse.. mvh
Hva har hun på seg da?
Hei. Er det noen som har noen gode tips for at jenta mi på straks 3 år ikke skal fryse så på bena når hun er ute. De sliter i barnehagen og vi også når vi er på tur..Er så kjedelig om utegleden som hun har skal ødelegges av dette. Vi har ikke vært lenge ute før hun begynner å fryse.. mvh
Hva har hun på seg da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som har noen gode tips for at jenta mi på straks 3 år ikke skal fryse så på bena når hun er ute. De sliter i barnehagen og vi også når vi er på tur..Er så kjedelig om utegleden som hun har skal ødelegges av dette. Vi har ikke vært lenge ute før hun begynner å fryse.. mvh

 

Hva slags støvler har barnet og er de for små slik at det ikke blir sirkulasjon i skoen?

 

Det er også slik at man ikke burde ha ren ullsokk i skoen om det er en goretex sko. Da burde man bruke en ullblandings sokk, slik som f.eks ullvang sokk. Noen god vitenskapelig forklaring på akkurat dette har jeg ikke, men jeg har erfart det selv. Mitt eldste barn var iskald på bena til tross for gode goretex sko og hjemmestrikka ullsokker. Så leste jeg det med ren ull og byttet sokker, etter det har hun ikke vært kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekko gore tex vinterstøvler..syns ikke de virker for små, men kan jo prøve med noen større sko å se selvsagt.

 

Har som sagt prøvd med både ren ullsokk og kun ulvang..ikke noen forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også prøvd viking goretex uten hell, brukte riktige sokker, og skoene var lange nok. Eneste mulige gode forklaring jeg kan komme på er at han har bred og høy fot, så kanskje de var trange likevel, til tross for at viking sies å ha bred fasong?? Men så ikke noen merker på føttene etter bruk, og var heller ikke vanskelige å få på. Sålen var lang mer enn nok, selv på slutten av vinteren var det enda godt med plass mht lengden, større sko ville blitt for store rett og slett...

 

Forsøkte i fjord med nesnalobben, men den er for smal i sålen i hælen, får rett og slett ikke skoen skikkelig på!!! Lang var den- og er- nok....

 

Prøver i år sorel sko, de med ullsko inni som kan og skal tas ut mellom hver bruk... har prøvd de i minus ti nå, foreløpig med godt resultat! Er vel en annen lignende type (kamik??) som også virker bra. Koster 6-700 men det gjør jo goretex viking også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...