Gå til innhold

En mors vaksinehistorie - og senere engasjement...


mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du at helsestasjonen holder tilbake informasjon? I forrige innlegg skrev du at helsestasjonen ikke visste nok? Hvordan kan helsestasjonen både være uvitende og holde tilbake informasjon på samme tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell på helsestasjonene ser ikke ut til å kunne nok. De henviser straks til brosjyren fra FHI dersom kritiske spørsmål dukket opp. De informerer heller ikke grundig nok om farene på kort og lang sikt. Her kjenner jeg meg godt igjen I det moren i videoen forteller.. Det snakkes om hovne sprøytestikk og lett feber. De mer alvorlige bivirkningene bagatelliseres eller unngås (for ikke å uroe foreldre?)...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mer alvorlige bivirkningene inntrer så sjeldent at det er lite poeng å bruke en halvtime å forklare hva de går ut på. Komplikasjoner ved epidemier er vesentlig mer omfattende og det er følgelig derfor vi vaksinerer. Det er DU som påstår at det er mange alvorlige bivirkninger, uten å kunne dokumentere noen ting.

 

Alternativt: Hvis man kjøper flybillett, vil du ha informasjon om reisemålet eller masse om flyulykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at linken ikke fungerte. Her er den igjen. Anbefaler å se den i sin helhet innen den kommenteres. Tankevekkende og interessant. :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å rakke ned på innslag fordi de finnes på YouTube, heller se hvem det er som snakker, deres bakgrunn og kvalifikasjoner. Denne damen har erfaring og faglig relevant bakgunn - hun prater om noe som vi alle burde være interessert i å lytte til.

 

Uansett ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å rakke ned på innslag fordi de finnes på YouTube, heller se hvem det er som snakker, deres bakgrunn og kvalifikasjoner. Denne damen har erfaring og faglig relevant bakgunn - hun prater om noe som vi alle burde være interessert i å lytte til. Uansett ståsted.

 

Du er inne på et viktig punkt: Se hvem det er som snakker, deres bakgrunn og kvalifikasjoner. Kildekritikk kaller vi andre det, du burde benytte deg av det.

 

Ta en tur innom siden hennes og kikk litt: http://www.nancybanksmd.com/

 

Her linker hun til et par kjente konspirasjons-sider og ikke minst masse alternative AIDS-greier. Alt fra at AIDS ikke eksisterer til at man kan helbrede det med urter og annet udokumentert og overprisede urteavkok. For ikke å snakke om link til AIDS-fornekter #1 i verden: Duesberg.

 

Hun har også skrevet en bok, en bok som tar for seg gode gamle konspirasjoner som f.eks Kissinger/Nixon og opp til at AIDS bare er oppspinn og fabrikkert av legemiddelindustrien.

 

Legger man dette til grunn så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bruke hennes YouTube-video som et sannhetsvitne til å stole på.

 

Du kan kanskje fortelle oss hvordan din vurdering er av samme kvinne, ballen er din.

Endret av MortenO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIDS er ikke tema her. Hva Nancy Banks måtte mene og vite om denne prolematikken får bli hennes sak.

 

Hva hun derimot har erfart ang vaksiner er tema. Hva som er hennes religiøse tro, politisk ståsted og viten om andre emner kan tas opp i andre fora. Det er kunnskapen hennes som helsefaglært jeg lytter til - og hun er langt fra den eneste som har en speptisk tilnærming til vaksiner etter årelang erfaring. Det er det interessante her.

 

Vaksiner er ikke så uskyldige som reklamekampanjene for dem vil ha oss til å tro. Det er det viktige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIDS er ikke tema her. Hva Nancy Banks måtte mene og vite om denne prolematikken får bli hennes sak..... Det er kunnskapen hennes som helsefaglært jeg lytter til

 

Så det er altså helt irrelevant at Nancy Banks som "helsefaglært" fornekter HIV/AIDS? Sier ikke det litt om hvor hun står i forhold til vitenskapelig dokumenterte HELSEFAGLIGE temaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier igjen, AIDS er ikke tema her. Men at også dette er kontroversielt er sikkert - også innen helsefaglige grupper .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier igjen, AIDS er ikke tema her. Men at også dette er kontroversielt er sikkert - også innen helsefaglige grupper .-)

Ok, da kan vi konkludere med at bakgrunnen, idealistisk ståsted og totalt brudd med vitenskapelig dokumentasjon innen HIV/AIDS IKKE er av relevant betydning når Mx3 valgte ut Nancy Banks som kilde. Til tross for at hun påpeker at jeg må ta dette til grunn i innlegg #8 i denne tråden.

 

Vi ender nok engang på null kildekritikk, kun utplukk av en enkelt video som passer inn i Mx3's syn på vaksiner. Klassisk cherry-picking og tilfører intet nytt til vaksinediskusjonen.

Endret av MortenO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å høre på hva som faktisk sies av Nancy Banks og den svenske mammaen - mens du jobber det du kan med å kneble dem og å fullstendig ignorere "varselstrekantene". Deg om det .-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg velger å basere avgjørelsen om vaksinering på faglig begrunnet dokumentasjon. Ikke som deg, anekdotisk cherry-picking som støtter ditt allerede forutinntatte syn på saken.

 

Når hele videoen begynner med en direkte feilpåstand om at autismeøkningen siste 25år KUN kan skyldes vaksine, så trenger jeg ikke svartmale noen ting. Det har videoen klart helt selv, for det er direkte feil og har null niks og ingen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mammax3 forteller om sine tanker og deler info hun har lest seg opp på om vaksinering. Synes det er veldig bra jeg!!!

 

Dere andre driver bare med mobbing. Barnslig sier jeg. Alle har rett på sin mening, uten at folk skal komme med usaklige utsagn og kommentarer.

 

Hva tjener noen på å anbefale andre å ikke vaksinere sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammax3 forteller om sine tanker og deler info hun har lest seg opp på om vaksinering. Synes det er veldig bra jeg!!!

 

Dere andre driver bare med mobbing. Barnslig sier jeg. Alle har rett på sin mening, uten at folk skal komme med usaklige utsagn og kommentarer.

 

Hva tjener noen på å anbefale andre å ikke vaksinere sine barn?

 

Det hun gjør er ikke å lese seg opp. Det er å hoppe på en kontroversiell dame som likegodt kunne vært en "journalist" i Nyhetsspeilet med tanke på både idèene og fornektelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammax3 forteller om sine tanker og deler info hun har lest seg opp på om vaksinering. Synes det er veldig bra jeg!!!

 

Dere andre driver bare med mobbing. Barnslig sier jeg. Alle har rett på sin mening, uten at folk skal komme med usaklige utsagn og kommentarer.

 

Hva tjener noen på å anbefale andre å ikke vaksinere sine barn?

 

Kunnskap er ikke et demokrati der alle har krav på å ha like mye rett. Mamma-x-3s innlegg her vitner gang på gang om mangel på nettopp kunnskap, kildekritikk, læringsevne, logikk og tilsvarende overflod av intellektuell latskap, tankefeil, misforståelser, cherry-picking og doble standarder.

Det er ikke mobbing å påpeke at hun tar feil og å reagere på at hun sprer desinformasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere bevise at hun tar feil?

jeg synes det er viktig at folk er bevisste på at det finnes alvorlige bivirkninger ved vaksiner. selvom tilfellene er sjeldne er de der.

dette for å ta et bevisst valg ang vaksinering, og ikke bare gjøre det fordi alle andre gjør det.

om man velger å vaksinere eller ikke må være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Kan dere bevise at hun ar feil?

 

Eh, det er ikke sånn vitenskapelig metode foregår! Man beviser at man selv har noe å fare med, man setter ikke ut rykter som liksom er "sanne til det motsatte er bevist"!

 

Men tv har i alle fall slutta å spre sånt vås, det er derfor man finner "sannhetsvitnene" bare på YouTube nåtildags. Tv-programmet Rikets Tilstand måtte i alle fall tilbakevise påstandene i sitt program fra 2001 der en enkelthistorie ble gjort til bevismateriale på samme måte.

 

The Lancet og British Medical Journal har grundig tilbakevist nettopp autisme-ryktet som enkelte av disse kvasiforskerne ennå koker suppe på.

 

Om noen er interessert så er disse også interessante om emnet:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccine_controversy

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Rikets_tilstand_%28TV-program%29#MMR-vaksine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...