Gå til innhold

britax hi way 2 - trenger hjelp!!!


januarbaby + novemberspire

Anbefalte innlegg

Kjøpte det setet i går og lurer på om man må bruke den isopor klossen? I bruksanvisninga er den ikke vist, men var med et ark sammen med klossen som den var i bruk, så usikker på om den må brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Nei, du må ikke bruke den. Butikken vi kjøpte setet av installerte setet for oss, uten klossen. Men i ettertid så vi at jenten vår ble sittende for rett opp og ned, og hodet dinglet frem når hun sovnet. Så da puttet vi inn klossen, og det ble bedre - fikk bedre vinkel på setet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Syns det ble litt vinglete med den klossen under, men kanskje jeg ikke hadde fått strammet selene ordentlig! Får prøve igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ikke være vinglete... Hvis dere sliter med å få det installert riktig, så kan dere kanskje høre med butikken der dere kjøpte det, om de kan hjelpe?

 

Sjekk at "pinnen" bak setet står støtt, og at den grønne dingen viser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Endelig noen i Norge som skriver om Britax Hi-Way 2 setet! Hvor har dere fått kjøpt setet?! Jeg har lett endeløst på nettet etter steder som har det og det eneste jeg finner er i Sverige, Stockholm, og det er en litt lang kjøretur :-P Har vurdert å kjøpe over nett fra en ordnetlig side som heter carseat.se, men leser at det ikke anbefales selv om det er nytt.

 

Takk for eventuelt svar!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Men jeg ser at babyshop IKKE har Britax Hi-Way II, de har kanskje ikke lagt den ut på nettsidene sine da :-P

 

Ååå ja!!! Biteringen har den jo!! :-D Mamma og pappa bor i Bergen men skulle jo gjerne ha testet setet i bilen vår før vi kjøper det da :-S Har toyota avensis stasjonsvogn 2004 modell, har dere tilfeldigvis samme bil? Hehe :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Jippi januarbaby ombord - jeg ser nå når jeg fant ut at jeg kunne søke på britax sine sider at de viser at omtrent alle barnas hus og babyshop-er i osloområdet skal ha dette setet inne! :-))) Da har de bare ikke oppdatert sidene ordnetlig :-) Fantastisk!

 

Tusen takk for hjelpen, noen ganger trengs det litt ekstra materiale i hodet for å finne riktig frem, hehe :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte på Babyshop i Ski utenfor Oslo. Har montert med klossen under for da står det i perfekt vinkel og mini henger aldri med hodet når han sover. Veldig fornøyd med setet, og supert at det kan monteres i midten bak, som er det tryggeste plassen i bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten Toyota Avensis stasjonsvogn, men 2010-modell, men er nok ikke noe stor forkjell i plass i de tror jeg. Den passer nok helt sikkert. Passer i de fleste biler etter at støttebeinet ble endret (gjort lengre) fra forrige modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar! Men jeg ser at babyshop IKKE har Britax Hi-Way II, de har kanskje ikke lagt den ut på nettsidene sine da :-P

 

ååå ja!!! Biteringen har den jo!! :-D Mamma og pappa bor i Bergen men skulle jo gjerne ha testet setet i bilen vår før vi kjøper det da :-S Har toyota avensis stasjonsvogn 2004 modell, har dere tilfeldigvis samme bil? Hehe :-)

 

Vi har kjøpt vår Hi-Way II på Barnas hus. Har ei veninne med samme bil som dere, og det setet passer fint i bilen deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Takk igjen for svar alle sammen!

Bare et lite spørsmål til, er det et annet navn for det bilsetet enn Britax Hi-Way II? Jeg var på babyshoppen på ski storsenter tilfeldigvis en dag, så da tittet jeg etter bilsetet, uten å spørre betjeningen om hjelp da pga mye folk, men fant ikke Hi-Way II! Fant bare nr I og two-way og alle dem andre. Jeg får vel gidde å spørre neste gang, men vet dere om det er en vare på barnas hus og babyshopen som de må spesialbestille og som de ikke har stående i butikk? Det bilsetet finnes som sagt tidligere ikke inne på nettsidene deres heller.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Hi-Way II bare heter Hi-Way nå. Først kom Hi-Way I, så kom Hi-Way II, også sluttet de å produsere Hi-Way I, så da kaller de Hi-Way II bare for Hi-Way. Tror ikke de selger det gamle Hi-Way-setet noe sted, så hvis du ser ett Hi-Way-sete, er det nok det nyeste. :-)

 

Vi kjøpte Britax Hi-Way på Ski storsenter, og det er det nyeste som het Hi-Way II før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Kristiansand hadde de på lager da vi kjøpte.

 

Men jeg har inntrykk av at Barnas Hus ikke er så nøye med fullstendig navn, her het setet bare Hi Way på på prislappen, men vi har et Hi Way II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...