Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Det står mellom Stokke trailz, bugaboo buffalo og brio smile. Ønsker en av disse fordi dem har lufthjul og svingbare forhjul, vendbar sportsdel og fordi dem ikke tar så himla stor plass i bilen. Har googlet, vært og sett på vognene og lest litt om dem. Synes det er kjempe vanskelig å velge og håper derfor at du eller noen andre kan svare på noen spørsmål. Jeg er en smule skeptisk til bugaboos og stokkes sportsdel, er disse for små og går det greit for barnet å sove i dem? Stokkes sittedel virker trangere og jeg synes det er litt dumt at det ikke er trekk mellom fotstøtta og sittedelen slik det er på bugaboos. Når det gjelder brio synes jeg det er betryggende at sittedelen kan legges helt ned og at den er flat (ikke ergonomisk), men samtidig er det mange som skriver om dårlige/deffekte bremser, hjul som alltid må pumpes, noen sier understellet blir bøyd og noen har erfart at sittedelen blir ødelagt og at ryggen dermed ikke kan legges ned. Jeg hangler mellom bugaboo og stokke, barnefar vil ha brio. Har du eller noen andre erfaring med disse vognene. Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Det står mellom Stokke trailz, bugaboo buffalo og brio smile. Ønsker en av disse fordi dem har lufthjul og svingbare forhjul, vendbar sportsdel og fordi dem ikke tar så himla stor plass i bilen. Har googlet, vært og sett på vognene og lest litt om dem. Synes det er kjempe vanskelig å velge og håper derfor at du eller noen andre kan svare på noen spørsmål. Jeg er en smule skeptisk til bugaboos og stokkes sportsdel, er disse for små og går det greit for barnet å sove i dem? Stokkes sittedel virker trangere og jeg synes det er litt dumt at det ikke er trekk mellom fotstøtta og sittedelen slik det er på bugaboos. Når det gjelder brio synes jeg det er betryggende at sittedelen kan legges helt ned og at den er flat (ikke ergonomisk), men samtidig er det mange som skriver om dårlige/deffekte bremser, hjul som alltid må pumpes, noen sier understellet blir bøyd og noen har erfart at sittedelen blir ødelagt og at ryggen dermed ikke kan legges ned. Jeg hangler mellom bugaboo og stokke, barnefar vil ha brio. Har du eller noen andre erfaring med disse vognene. Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det står mellom Stokke trailz, bugaboo buffalo og brio smile. Ønsker en av disse fordi dem har lufthjul og svingbare forhjul, vendbar sportsdel og fordi dem ikke tar så himla stor plass i bilen. Har googlet, vært og sett på vognene og lest litt om dem. Synes det er kjempe vanskelig å velge og håper derfor at du eller noen andre kan svare på noen spørsmål. Jeg er en smule skeptisk til bugaboos og stokkes sportsdel, er disse for små og går det greit for barnet å sove i dem? Stokkes sittedel virker trangere og jeg synes det er litt dumt at det ikke er trekk mellom fotstøtta og sittedelen slik det er på bugaboos. Når det gjelder brio synes jeg det er betryggende at sittedelen kan legges helt ned og at den er flat (ikke ergonomisk), men samtidig er det mange som skriver om dårlige/deffekte bremser, hjul som alltid må pumpes, noen sier understellet blir bøyd og noen har erfart at sittedelen blir ødelagt og at ryggen dermed ikke kan legges ned. Jeg hangler mellom bugaboo og stokke, barnefar vil ha brio. Har du eller noen andre erfaring med disse vognene. Takknemlig for svar :)

Hei!

 

Skjønner din skepsis i forhold til sittedelene til stokke og bugaboo, føler det litt sånn selv også ;)

 

Trailz kunne jeg ikke hatt nettop pga den litt for spesielle sittedelen, jeg liker å kunne regulere fotbrettet slik at barnet slipper å ha bena hengenede ned hele tiden. Buffalo har jo også denne svakheten, samt at den er stor og tung -så den hadde vært uaktuell for meg. Smile liker jeg heller ikke spesielt godt fordi jeg synes den er knøtt liten i sittedelen, jeg har lange barn så mine hadde nok ikke kunnet brukt den til mer enn max 1,5år :(

 

For å gjøre forvirringen din komplett vil jeg anbefale deg å titte på emmaljunga super viking og britax go next, dette er to knall gode vogner som er i samme "klasse" som disse andre du nevner :) De er supre å trille, har store gode bager, blir relativt små sammenlagt og sittedelen er romslige samt at de har regulerbart fotbrett. De har ikke helt flat liggestilling i sittedelen, men det har aldri vært noe problem for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Beklager hvis du allerede har svart på lignende spørsmål, men det var så mange sider å lese gjennom :/

 

Småen er 2, snart 3 måneder. H*n er ganske lang, og jeg synes allerede det er litt dårlig plass i baggen.

Vognen vi bruker kjøpte jeg brukt, så er litt usikker på modellen. Jeg tror det er en Brio Happy 2011 modell. Baggen er ca. 70 cm lang.

Pga str. på bag, gummien på styret løsner og handlekassen under vognen ikke har så god plass, har jeg bestemt meg for å kjøpe ny vogn. Dessverre klarer jeg ikke å bestemme meg :(

 

Kriteriene mine er:

 

Stor bag

Stor sportsdel, helst med full liggestilling

Vendbar sportsdel (mot meg og fra meg.)

Stor handlekurv under vogn

Lett vekt (har bratte bakker opp til huset.)

Lett å styre

Skal helst ikke koste flesket.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Beklager hvis du allerede har svart på lignende spørsmål, men det var så mange sider å lese gjennom :/

 

Småen er 2, snart 3 måneder. H*n er ganske lang, og jeg synes allerede det er litt dårlig plass i baggen.

Vognen vi bruker kjøpte jeg brukt, så er litt usikker på modellen. Jeg tror det er en Brio Happy 2011 modell. Baggen er ca. 70 cm lang.

Pga str. på bag, gummien på styret løsner og handlekassen under vognen ikke har så god plass, har jeg bestemt meg for å kjøpe ny vogn. Dessverre klarer jeg ikke å bestemme meg :(

 

Kriteriene mine er:

 

Stor bag

Stor sportsdel, helst med full liggestilling

Vendbar sportsdel (mot meg og fra meg.)

Stor handlekurv under vogn

Lett vekt (har bratte bakker opp til huset.)

Lett å styre

Skal helst ikke koste flesket.

 

Hjelp!

Hei!

 

Kraven dine er ikke så lette å forene, de fleste vogner med store bager og sittedeler er nemlig enten store og tunge eller så er de så nye at de fortsatt er ganske dyre.

 

Så hva er viktigst? Er det at prisen er lav det viktigste så kan du se på f.eks simo duo, den har vært på markedet i mange år og er nok å få tak i ganske rimelig. Kjøp helst eldre enn 12modell da de har størst bag og sittedel, en super god vogn, men ikke av de aller letteste desverre.

 

Bugaboo cameleon er en liten og lett men god vogn med et litt spesielt utseende, den har en av markedets største bager, har vært på markedet i mange år, prøv den å se hva du synes. Delte meninger om denne...

 

Emmaljunga sine duo vogner er også romslige, ikke de letteste på markedet desverre, men de har jo vært til en stund så er nok mulig å få tak i rimelig. City cross er den letteste varianten.

 

Teutonia har også noen modeller som kan være rimelige og gode, sjekk f.eks ut prestige, mistral og spirit s3. Det er mykbagen / softbagen som er den lengste bagen til teutonia, den er lik til alle modellene, fashionbagen kommer på andre plass.

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Sliter litt i vognjungelen, og føler at jeg ikke helt greier å få tak på hva vi skal kjøpe før vi skal ha førstefødte rundt nyttår. 
Våre krav er ikke helt det samme som jeg leser i de aller fleste forum trådene.

 

Vi har stor hund og er veldig aktive. Jeg jobber i nordsjøen, så kona er avhengig av å kunne gå 2 gode turer om dagen uansett om det snør eller regner. Endel av turene går på grusveg/lett terreng så god demping og store hjul er nødvendig.

 

-store lufthjul

-god demping

-god å trille i terreng/grus/snø

-trenger ikke å være spesielt god i små butikker og kafeer

-god sittedel over god bag

-pris er ikke veldig viktig

-reiser endel, så må kunne gå i en prampack (usikker på om de jeg har listet opp gjør det?)

-vendbar

-

 

 

Har blinket meg ut et par modeller rangert 1-3, men er også åpen for andre.

Disse vognene er ganske store når de er lagt sammen, men det er vel kanskje ikke til å unngå med de kravene?

 

1. Emmaljunga Super Viking med lufthjul

2. Emmaljunga Super Nitro med lufthjul

3. Stokke Trailz (har lest endel om at sittedelen ikke er helt optimal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvilken reisetrille anbefales for større barn?


 


Altså må den være gokjent for over 15 kg og den på være lang i ryggen!


 


Setter stor pris på svar!! blomst_opp.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Hvilke vogner har plass til gammeldags voksipose og en toddler oppi?

 

Håper å få noen tips her, jeg vet ikke riktig hvor jeg skal starte! Vi har en bugaboo cameleon vi er rimelig fornøyde med, men nå begynner det å bli kaldt, og jentungen er 20 måneder, og jeg tror ikke vi får plass til både henne og Voksi Classic-en i vogna. Sittedelen er nokså grunn på bugabooen, og voksiposen er DIGER. Så jeg vurderer å krype til korset og kjøpe en ny vogn for vinteren - så for meg noe som kan stå permanent i barnehagen når våren kommer. Så da lurer jeg på om vogneksperten (eller noen andre) har noen gode tips til hva jeg kan se etter? Merke/utseende er ikke viktig - jeg håper å finne noe brukt. Men fortrinnsvis ikke større/tyngre enn den må være - når vogna er hjemme, må den stå i entreen, og vi må bære den opp et par trapper.

 

På forhånd tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei! Har Trailz til minsten (som nå plutselig snart skal bli storebror i en alder av 22mnd) og har vært kjempefornøyd. Mener jeg har hørt/lest at det skal være mulig å montere søskensetet som man kan kjøpe til crusi på trailz..? Vet de ikke anbefaler/godkjenner det pga sprut og søle- men lurer på om du vet det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har Trailz til minsten (som nå plutselig snart skal bli storebror i en alder av 22mnd) og har vært kjempefornøyd. Mener jeg har hørt/lest at det skal være mulig å montere søskensetet som man kan kjøpe til crusi på trailz..? Vet de ikke anbefaler/godkjenner det pga sprut og søle- men lurer på om du vet det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hi every one 😊

Sorry my norwigian is very weak thats why i will weite in english.

I am first time mom to be and I am looking for vogne. did any one of you  heard or used prestige 2 vogne befor !! Is it a good and durable ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...