Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bumbleride indie: hvilket regntrekk? Jeg synes å huske og ha lest at regntrekket som hører til, ikke er så bra...

 

TAKK!

 

Anonymous poster hash: b13b3...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bumbleride indie: hvilket regntrekk? Jeg synes å huske og ha lest at regntrekket som hører til, ikke er så bra...

TAKK!Anonymous poster hash: b13b3...662

Jeg synes Trille regntrekk til sportsvogn passer veldig bra til trehjulinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan justerer man fjeringen på emmaljunga edge duo? Er det bare å dra den grå dingsen rundt? Jeg har prøvd det, den går litt rundt, men holder seg ikke der. Og jeg tør ikke å ta i for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ei reisetrille å anbefale til ei på 6mnd+?

Ja mange ;)

 

Hvilken kommer ann på hvor mye penger du er villig til å legge i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justerer man fjeringen på emmaljunga edge duo? Er det bare å dra den grå dingsen rundt? Jeg har prøvd det, den går litt rundt, men holder seg ikke der. Og jeg tør ikke å ta i for hardt.

Fjæringen justeres med den grå dingsen på siden ja, litt vanskelig å råde deg til noe når jeg ikke har vognen forran meg. Du burde ta med deg vognen til forhandler å få et lite kurs ;) Det skal man egentlig få når man kjøper vognen, Emmaljunga er veldig nøye på det og det er derfor man ikke får kjøpt deres vogner over nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Har du ei reisetrille å anbefale til ei på 6mnd+?

Ja mange ;)

Hvilken kommer ann på hvor mye penger du er villig til å legge i den?

Maks 2000 :)

Jeg ville valgt en vendbar trille, slik at jeg kan ha barnet vendt mot meg.

 

Skal du kjøpe ny er ikke utvalget i den prisklassen så stort, men du kan få tak i babyjogger vue til den prisen her: http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/barnevogner/baby-jogger-barnevogn-utstyr/baby-jogger-vue-trille/index.html Det er en god vendbar trille.

Quinny zapp ekstra er også et alternativ, men den er litt dyrere da: http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/barnevogner/quinny-barnevogner-utstyr/index.html

 

Hvis du ønsker å kjøpe brukt kan du titte på bugaboo bee, det er etter min mening den beste vendbare reisetrillen å få tak i -men litt dyr å kjøpe ny :)

 

Ønsker du ikke vendbar trille kan du titte på babyjogger city mini, det er den mest populære reisetrillen på markedet, den har helt suveren trillekomfort og brukervennlighet, men er desverre ikke vendbar -noe jeg synes er viktig når barnet er så lite som 6mnd.

 

Og husk, uansett hva du velger så prøv vognen godt i butikk før du kjøper, alle har ulik smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg ser du har så god oversikt og gir gode tilbakemeldinger, så prøver meg med et spm: hva synes du om denne? Jeg er ute etter en ikke altfor dyr vogn (helst 4 hjul) som er lett (bor i et område med mye bakker) og litt sporty. Fant denne og har lest noen gode anmeldelser:

 

Crescent Classic Kombivogn 2014 Black

 

http://www.jollyroom.no/produkter/crescent-classic-kombivagn-2014-black-4

 

Hva mener eksperten?

 

Takk :)

 

 

 

Anonymous poster hash: b13b3...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ser du har så god oversikt og gir gode tilbakemeldinger, så prøver meg med et spm: hva synes du om denne? Jeg er ute etter en ikke altfor dyr vogn (helst 4 hjul) som er lett (bor i et område med mye bakker) og litt sporty. Fant denne og har lest noen gode anmeldelser:

Crescent Classic Kombivogn 2014 Blackhttp://www.jollyroom.no/produkter/crescent-classic-kombivagn-2014-black-4

Hva mener eksperten?

Takk :)Anonymous poster hash: b13b3...662

Jeg er litt skeptisk, har såvidt prøvd den i butikk og synes ikke den akkurat oste av kvalitet. Den er tung, knirkete og bagen og sittedelen var knøtt små. Samt at med vogn er min erfaring at man får det man betaler for, altså billig er som regel ikke bra. Da er det bedre å kjøpe en i utgangspunktet dyr vogn, litt billigere brukt.

 

Men som sagt, jeg har ingen brukeserfaring med denne, så har du funnet gode erfaringer på nett er det mye mulig jeg bare er kresen og fordomsfull ;)

 

Men nå i disse dager er det jo som kjent nyttårs salg, jeg så blant annet at barnashus skal selge ut komplette pakker av brio go til 3999kr! Dette er en vogn jeg vet med sikkerhet at er helt super, den er lett i vekt, har stor bag og sittedel, knall god å trille, super kvalitet og kjempe funksjonell all den tid man kan ha ulike hjul for ulikt føre. Så mitt råd er å sjekke ut denne, så fort som mulig -de selges nok ut fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg og mannen har ikke begynt å sette oss veldig inn i dette enda, men vi ønsker å kunne bruke samme vogn gjennom både spedbarns og smårolling tiden. Vognen vil hovedsakelig bli brukt på asfalt, men vi ønsker en vogn vi kan bruke også når vi skal gå på turer i mer terreng. Det er viktigere att vognen er lett å styre og att den er stabil enn att den er lett. Mannen min vill selvfølgelig holde prisen noen lunde nede også, men viss vi finner en som kan brukes til alt i hele perioden er det bedre enn å kjøpe to billigere vogner.

 

Vet ikke om jeg stiller helt urimelige krav her, men det jeg lurer på er hva du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmljunga super nitro med quadrolift feks? Kan også kjøpe dyp at til den.

Eller super viking.

 

De aller fleste vogner holder hele vognperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg og mannen har ikke begynt å sette oss veldig inn i dette enda, men vi ønsker å kunne bruke samme vogn gjennom både spedbarns og smårolling tiden. Vognen vil hovedsakelig bli brukt på asfalt, men vi ønsker en vogn vi kan bruke også når vi skal gå på turer i mer terreng. Det er viktigere att vognen er lett å styre og att den er stabil enn att den er lett. Mannen min vill selvfølgelig holde prisen noen lunde nede også, men viss vi finner en som kan brukes til alt i hele perioden er det bedre enn å kjøpe to billigere vogner.

Vet ikke om jeg stiller helt urimelige krav her, men det jeg lurer på er hva du vil anbefale?

Hei!

 

Hva mener du med terreng? I skogsterreng for eksempel er det få vogner som er spesielt gode, da må man gå for en trehjuling med store hjul -de er ikke spesielt stabile så vil ikke anbefale det om ikke dere skal gå en del i ulendt terreng.

Hvis du med terreng mener grusvei, skogssti etc. kan kanskje disse være noe:

 

-Emmaljunga super viking med lufthjul

 

-Brio Go next

 

-Bugaboo buffalo

 

-Stokke trailz

 

Alle disse er gode vogner for de fleste underlag, de er satbile, lettkjørte og har romslige bager og sittedeler slik at de kan brukes ut vognperioden. Men husk at her er smaken delt, så prøv alle vognene godt før dere bestemmer dere. Trill gjerne rundt i butikken med noe tungt oppi vognen for å få riktig følelsen av hvordan det vil bli med en liten en oppi der :)

 

 

Bare spør dersom dere lurer på noe mer, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei, jeg og mannen har ikke begynt å sette oss veldig inn i dette enda, men vi ønsker å kunne bruke samme vogn gjennom både spedbarns og smårolling tiden. Vognen vil hovedsakelig bli brukt på asfalt, men vi ønsker en vogn vi kan bruke også når vi skal gå på turer i mer terreng. Det er viktigere att vognen er lett å styre og att den er stabil enn att den er lett. Mannen min vill selvfølgelig holde prisen noen lunde nede også, men viss vi finner en som kan brukes til alt i hele perioden er det bedre enn å kjøpe to billigere vogner.

Vet ikke om jeg stiller helt urimelige krav her, men det jeg lurer på er hva du vil anbefale?

Hei!

Hva mener du med terreng? I skogsterreng for eksempel er det få vogner som er spesielt gode, da må man gå for en trehjuling med store hjul -de er ikke spesielt stabile så vil ikke anbefale det om ikke dere skal gå en del i ulendt terreng.

Hvis du med terreng mener grusvei, skogssti etc. kan kanskje disse være noe:

-Emmaljunga super viking med lufthjul

-Brio Go next

-Bugaboo buffalo

-Stokke trailz

Alle disse er gode vogner for de fleste underlag, de er satbile, lettkjørte og har romslige bager og sittedeler slik at de kan brukes ut vognperioden. Men husk at her er smaken delt, så prøv alle vognene godt før dere bestemmer dere. Trill gjerne rundt i butikken med noe tungt oppi vognen for å få riktig følelsen av hvordan det vil bli med en liten en oppi der :)

Bare spør dersom dere lurer på noe mer, lykke til!

Jeg mente grusvei og skogssti ja:) takk for ett godt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det går an å kjøpe quinny zapp xtra 2 sete og feste på quinny zapp xtra? Irriterer meg at sittedelen på quinny zapp xtra ikke kan foldes sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du noen erfaring me away we go trille? Er den å anbefale?Anonymous poster hash: 8dbae...ae8

Her må du nesten gi meg en link, denne har jeg ikke hørt om og finner den heller ikke ved å google den...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det går an å kjøpe quinny zapp xtra 2 sete og feste på quinny zapp xtra? Irriterer meg at sittedelen på quinny zapp xtra ikke kan foldes sammen

Det har jeg hørt at skal gå ja, men sjekk med forhandler om det er "lov" i forhold til sikkerhet, før du evt. bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et spørsmål til deg.

 

Hvilken vogn skal jeg velge? Jeg har en gutt på 1 år og 10 mnd. Han er 83 cm. Han trenger en sovevogn i barnehagen. Han har en gammel Basson nå. Prøvde å måle lengden på denne og en simo vogn men de var like lang.

Jeg har sett litt på Simo sportsvogn 130. Den er på tilbud nå også. Men jeg er så usikker.. Finner ikke noe info om hvor lang denne er i "ligge lengde".

Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et spørsmål til deg.

 

Hvilken vogn skal jeg velge? Jeg har en gutt på 1 år og 10 mnd. Han er 83 cm. Han trenger en sovevogn i barnehagen. Han har en gammel Basson nå. Prøvde å måle lengden på denne og en simo vogn men de var like lang.

Jeg har sett litt på Simo sportsvogn 130. Den er på tilbud nå også. Men jeg er så usikker.. Finner ikke noe info om hvor lang denne er i "ligge lengde".

Kan du hjelpe meg?

Hei!

 

Simo 130 er en ny versjon av simo 124 som jeg vet har ca. 1meter i liggelengde. Tror ikke de har kortet inn mye på liggelengden men noen cm kortere har den nok blitt, det har ihvertfall de andre simo vognene blitt etter at Brio kjøpte dem opp i 2012. For å være på den sikre siden kan du jo kjøpe en brukt 124, ligger jo sikkert en del av de på finn til en billig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Har et spørsmål til deg.

 

Hvilken vogn skal jeg velge? Jeg har en gutt på 1 år og 10 mnd. Han er 83 cm. Han trenger en sovevogn i barnehagen. Han har en gammel Basson nå. Prøvde å måle lengden på denne og en simo vogn men de var like lang.

Jeg har sett litt på Simo sportsvogn 130. Den er på tilbud nå også. Men jeg er så usikker.. Finner ikke noe info om hvor lang denne er i "ligge lengde".

Kan du hjelpe meg?

Hei!

 

Simo 130 er en ny versjon av simo 124 som jeg vet har ca. 1meter i liggelengde. Tror ikke de har kortet inn mye på liggelengden men noen cm kortere har den nok blitt, det har ihvertfall de andre simo vognene blitt etter at Brio kjøpte dem opp i 2012. For å være på den sikre siden kan du jo kjøpe en brukt 124, ligger jo sikkert en del av de på finn til en billig penge :)

 

Takk for svar :-)

Skal prøve der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Har termin i Juli. Sliter noe voldsomt med å velge mellom Stokke Trailz og Emmaljunga... Har alltid hatt lyst på Stokke Trailzen men ble brått usikker og nå klarer jeg ikke velge! :sjokkert: Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har termin i Juli. Sliter noe voldsomt med å velge mellom Stokke Trailz og Emmaljunga... Har alltid hatt lyst på Stokke Trailzen men ble brått usikker og nå klarer jeg ikke velge! :sjokkert: Hjelp!

Hei!

 

Ja det kan være vanskelig å velge, hvilken emmaljunga er det du vurderer?

 

Trailz er jo en veldig god vogn, funksjonibel og romslig så den kan brukes som eneste vogn hele vognperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Har termin i Juli. Sliter noe voldsomt med å velge mellom Stokke Trailz og Emmaljunga... Har alltid hatt lyst på Stokke Trailzen men ble brått usikker og nå klarer jeg ikke velge! :sjokkert: Hjelp!

Hei!

 

Ja det kan være vanskelig å velge, hvilken emmaljunga er det du vurderer?

 

Trailz er jo en veldig god vogn, funksjonibel og romslig så den kan brukes som eneste vogn hele vognperioden.

 

Jeg har egentlig ingen emmaljunga i siktet. Bare merket generelt.

 

En venninne av meg hadde stokke crusi (ikke aktuelt for min del), den ble veldig hengslete etter kort tid og hun følte hun rista i hel hele ungen når de gikk tur.. Så da ble jeg litt usikker om stokke bare er plastic fantastic, men Trailz har vel kanskje bedre fjæring? Har mest lyst på Trailz men det er jo ikke vits i hvis den blir hengslete.. :-(

 

Hva anbefaler du? :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

Har termin i Juli. Sliter noe voldsomt med å velge mellom Stokke Trailz og Emmaljunga... Har alltid hatt lyst på Stokke Trailzen men ble brått usikker og nå klarer jeg ikke velge! :sjokkert: Hjelp!

 

Hei!

Ja det kan være vanskelig å velge, hvilken emmaljunga er det du vurderer?

Trailz er jo en veldig god vogn, funksjonibel og romslig så den kan brukes som eneste vogn hele vognperioden.

Jeg har egentlig ingen emmaljunga i siktet. Bare merket generelt.

 

En venninne av meg hadde stokke crusi (ikke aktuelt for min del), den ble veldig hengslete etter kort tid og hun følte hun rista i hel hele ungen når de gikk tur.. Så da ble jeg litt usikker om stokke bare er plastic fantastic, men Trailz har vel kanskje bedre fjæring? Har mest lyst på Trailz men det er jo ikke vits i hvis den blir hengslete.. :-(

 

Hva anbefaler du? :-) :-)

Har ikke mye egen erfaring med Stokke vognene jeg heller, og Trailz er det jo få som har noe særlig erfaring med enda siden den ble trukket fra markedet rimelig kjapt etter at den kom ut. Var noe galt med håndtaket som måtte utbedres. Crusi er jo en helt annen vogn enn trailz så hadde ikke bekymret meg veldig for at trailz skal få samme problemet. Må også legge til at dersom man kjøper en ny vogn og opplever at den ikke fungerer som den skal eller trillekomforten forandres, da må man klage og få den reparert eller få en ny. Eneste som hjelper ;)

Kjenner mange som har hatt eller har xplory opp igjennom de siste 10 årene og samtlige skryter av særs god kvalitet, så at stokke er bra er jeg ikke i tvil om!

 

Av Emmaljunga så regner jeg med at det er vogner av ca samme kaliber som trailz du er ute etter, da burde du titte på super viking med lufthjul, det er den eneste emmaljunga vognen som har lang liggelengde i sportsdelen. Samtlige andre har kun 90cm, noe som har vært for kort for mine lange barn før de var to år. Super viking derimot har ca 110cm og trailz har vel ca 100cm, til sammenligning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...