*vanskelig*
Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)
Skrevet 07 mai 2013 - 07:35
*vanskelig*
Snarvei til forumene
Skrevet 07 mai 2013 - 14:55
Vet ikke om du ble mye klokere, men jeg ville ikke valgt noen av dem. Skal du ha brio, så velg heller happy. Den er lettere å legge sammen og bedre å trille. Ta deg uansett god tid til å prøve i butikk. Lykke til:-)
Skrevet 08 mai 2013 - 19:26
Jeg har en bugaboo donkey twin som har vært god så langt. Men da jeg byttet til sportsvognen ser jeg at den største tvillingen på bare 8 mnd, har minimalt å gå på før han treffer kalesjen. Pluss at den mangler stormtrekk/ fotpose.
Nå vurderer jeg Basson Duo twin, da jeg har hørt at denne er mer romslig og har høyere og større kalesjer.
Noen med erfaringer fra denne vognen?
Skrevet 18 mai 2013 - 09:52
tror at noen andre også har spurt om det samme, men spør deg (igjen) likevel. Jeg har en datter som blir to i august, og venter nr to i januar. Vi har et stykke til bhg, og jeg må kjøre kollektivt for å komme dit. Hvis jeg skulle fått barn om våren/sommeren hadde jeg nok ikke kjøpt søskenvogn, men nøyd meg med brett/sykkel el. Men om vinteren føler jeg at jeg trenger det.
Ønsker en søskenvogn som ikke er for stor (pga buss/trikk/bane), men som likevel er stor nok til eldste som er normalt stor ift alderen. Og som har store nok hjul at den er god å trille i snø og slaps...
Har sett til på BB Donkey, men tror sportsdelen vil bli noe liten for jenta vår. Noen tips??
Skrevet 18 mai 2013 - 11:13
Skrevet 18 mai 2013 - 11:55
Vilruge skrev 18 mai 2013 - 09:52:
tror at noen andre også har spurt om det samme, men spør deg (igjen) likevel. Jeg har en datter som blir to i august, og venter nr to i januar. Vi har et stykke til bhg, og jeg må kjøre kollektivt for å komme dit. Hvis jeg skulle fått barn om våren/sommeren hadde jeg nok ikke kjøpt søskenvogn, men nøyd meg med brett/sykkel el. Men om vinteren føler jeg at jeg trenger det.
Ønsker en søskenvogn som ikke er for stor (pga buss/trikk/bane), men som likevel er stor nok til eldste som er normalt stor ift alderen. Og som har store nok hjul at den er god å trille i snø og slaps...
Har sett til på BB Donkey, men tror sportsdelen vil bli noe liten for jenta vår. Noen tips??
Hei!
Da kan du se på phil and teds sine vogner, kjenner mange som er veldig fornøyd med disse.
Er også mange andre vognprodusenter som er kommet med slike "dobbeltdekkere" etterhvert, for eksempel: beemo 3 og 4, britax b-dual.
Skrevet 18 mai 2013 - 23:04
Vet du forskjellen på Titanium Breeze og Titanium Baby? Trodde de kanskje var det samme
Skal ha en trille man kan klikke Maxi Cosi bilstolen på og har lest meg fram til Titanium Breeze siden den kan man justere ryggen på i forhold til Quinny Zapp.
Har nå mulighet å kjøpe en Titanium Baby, men de som selger tror ikke man kan ha adapter for bilstol på denne. de hadde ikke brukt det. De sier det ikke er en Breeze.
Klarer ikke google meg fram til dette
Hjelp hjelp!
Skrevet 18 mai 2013 - 23:21
Jeg skrev et innlegg og spurte om forskjell på Titanium Baby og Breeze.
Her er en link av vognen jeg ser på nå.
http://www.finn.no/f...hQuery=titanium
Skrevet 19 mai 2013 - 19:18
ninakristin skrev 18 mai 2013 - 23:21:
Har svart deg i den andre tråden din også
Skrevet 19 mai 2013 - 20:13
EnBlå&ToRosa skrev 19 mai 2013 - 19:18:
Hmm, ja vet ikke. De sier de ikke fikk med adaptere når de kjøpte den, så vet ikke.
Har du prøvd denne typen? Hva vil du anbefale av denne og Quinny Zapp?
Har jo da litt lyst å kunne justere ryggen når den skal brukes som trille så ungen kan sove i den.
Skrevet i går, 07:40
ninakristin skrev 19 mai 2013 - 20:13:
EnBlå&ToRosa skrev 19 mai 2013 - 19:18:
Hmm, ja vet ikke. De sier de ikke fikk med adaptere når de kjøpte den, så vet ikke.
Har du prøvd denne typen? Hva vil du anbefale av denne og Quinny Zapp?
Har jo da litt lyst å kunne justere ryggen når den skal brukes som trille så ungen kan sove i den.
Jeg ville ikke hatt noen av de,liker ikke den type vogn rett og slett. Hadde heller kjøpt en av bedre kvalitet for eksempel babyjogger city mini (men den er jo dyrere da).
Jeg er 172 høy og både zapp og breeze er for lave i håndtakene for meg. Hjulene er ubrukelige på alt annet enn gulv og asfalt, ingen av de har spesielt god solskjerming så man bør helst ha en ekstra solskjerm i tillegg, de er veldig korte i ryggen så kan brukes veldig kort tid.
Men må du ha en av disse ville jeg valgt breeze eller evt. zapp med extra setet slik at man kan legge ned ryggen, trille uten reguleringen av ryggen er jo ubrukelig.
Skrevet i går, 11:16
spør deg jeg da siden jeg hater å lese bruksanvisninger.
Ikke gravid enda men jobber med saken.
men ønsker en vogn man kan gå på greie skogsveier med. kanskje jogge litt... altså ikke bare asfalt og sentervogn....
Skrevet i dag, 11:01
spør deg jeg da siden jeg hater å lese bruksanvisninger.
Ikke gravid enda men jobber med saken.
men ønsker en vogn man kan gå på greie skogsveier med. kanskje jogge litt... altså ikke bare asfalt og sentervogn....
Når jeg triller på skogsveier og litt ulendt terreng foretrekker jeg å trille en vogn med litt størrelse på hjulene samt lufthjul. Samtidig føler jeg det er lettere å manuvrere en vogn med tre hjul, vognen bør også være lett i vekt. Trehjulinger er også best å jogge med.
Bakdelene med disse trehjulingene er at sittedelen er vendt fra den som triller og bagene er ganske små. Tfk er derimot et unntak, den har stor bag (quickfix) og har en sittedel (multi-x bag, ekstrautstyr) som kan være vendt mot den som triller.
Jeg vil derfor råde deg til å titte på disse:
Tfk joggster twist
Easywaker sky
Bumbleride indie
Babyjogger city elite
Mountain Buggy urban jungle
Dette innlegget har blitt redigert av EnBlå&ToRosa: i dag, 11:02